21/05/2006

Da Vincijeva šifra: zapeljevanje ali priložnost?

Kot poroča agencija Reuters, je Da Vincijeva šifra načela vero znotraj občestva Rimskokatoliške cerkve in kredibilnost slednje. Le kako je to mogoče? Ali lahko nekoga, ki je resnični kristjan zmedejo razne "šifre" in podobne reči?

Priznam, da je tudi mene Da Vincijeva šifra kar malce zmedla, pa ne zato, ker bi v meni povzročila kake dvome, ampak zato, ker sem moral odgovarjati na vprašanja, ki so mi jih zastavljali "tisti zunaj", operiral pa sem s premalo argumenti. S tem nočem reči, da nisem poznal nobenega podatka, s katerim bi lahko ovrgel določene trditve v Brownovi knjigi, sem jih pa poznal premalo, ali pa premalo sistematično. To me je spodbudilo, da sem se začel bolj poglabljati v stvari, ki so se mi dotlej zdele same po sebi umevne. Ugotovil sem namreč, da imam v svojem znanju precejšnje luknje.

Apostol Pavel spodbuja verne, naj ne bodo "več nedorasli otroci, ki jih premetava in kot valove razburka vsak veter nauka v človeški zvijačnosti in pretkanosti, v blodnem zavajanju." (Ef 4,14 SSP) Vernih, ki niso kot nedorasli otroci torej razne "šifre" ne morejo in ne smejo presenetiti. Mislim, da jih lahko v naslednjih letih pričakujemo še več. Za razliko od tistih rimskih kardinalov, ki svarijo vernike pred branjem Da Vincijeve šifre in ogledom filma (tega si tudi jaz ne mislim ogledati, knjigo pa sem prebral) vidimo v evangelijskih protestantskih krogih novo priložnost za oznanjevanja Kristusovega evangelija. Rešitev problema, ki ga nekateri vidijo v Brownovem delu torej ni v neuporabi, ampak v pravilni uporabi. Kozarec je lahko napol prazen, ali pa napol poln, kajne?




4 komentarji:

Sebastjan Erlah pravi ...

Hoj!

Še kako se strinjam. Vsa ta burka "naših" okoli šifre me je navdajala s precej grenkim okusom. Skratka reakcija nekaterih kardinalov in drugih "cerkvenih" mi ni bila niti malo všeč.

Dizma pravi ...

Meni se je zdela knjiga ravno zaradi zgodovinskih napak (ob zavajajočih začetnih navedbah) precej šibko delce in ni mi bilo jasno, kako je lahko tak šund dvignil toliko prahu. Je svetlobna leta od kakega Ecovega Imena rože. Načrtoval sem, da napišem nekaj o njej na PS, nakar sem odšel na dopust in pozabil vsebino. Potem pa, o smola, so me posamezniki spraševali o določenih rečeh. Seveda sem bil nepripravljen. O tem, kar je sledilo, sem pa že zgoraj povedal... LP obema.

Dizma pravi ...

**Vidiš, včasih ima neznanje zgodovine določene prednosti! :-))**

Za šarlatane, da bolje uspevajo.

Dizma pravi ...

Imaš prav. Eni uživajo, ker jih ne moti znanje, drugi pa, ker služijo na račun prvih. ;)

LP:)