tag:blogger.com,1999:blog-17040397.post6879104784289977842..comments2023-04-14T16:19:25.409+02:00Comments on Reformirana stran: James White: Protireformacija ["Svobodna" volja]Dizmahttp://www.blogger.com/profile/05104898595453797065noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-17040397.post-39903171214602731652009-02-03T05:48:00.000+01:002009-02-03T05:48:00.000+01:00Žal nimamo opravka z le na smrt bolnimi, ampak z ...Žal nimamo opravka z le na smrt bolnimi, ampak z duhovno mrtvimi (cf. Ef 2,1.5. Kol 2,13). V tem je bistvo problema. Bolan lahko vzame zdravilo, mrtev pa mora za to najprej oživeti.Dizmahttps://www.blogger.com/profile/05104898595453797065noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17040397.post-73028417362851439272009-02-02T23:08:00.000+01:002009-02-02T23:08:00.000+01:00Tudi jaz ne bi rad zaostroval. Menim pa, da je mož...Tudi jaz ne bi rad zaostroval. Menim pa, da je možno priznavati svobodno voljo (ali vsaj izbiro) in hkrati NIKAKOR ne odstopati od načela "sola gratia". Naj ponazorim: če se jaz, ki sem na smrt bolan, po svoji svobodni volji odločim, da bom zaupal Zdravniku in bom sprejel njegovo Zdravilo, kakor mi ga predpisuje - to še ne pomeni, da imam pri ozdravljenju <I>kakršno koli</I> zaslugo. Moje ozdravljenje je od začetka do konca zgolj zdravnikovo delo, zmožnost, zasluga, <I>milost</I>. Če sprejmem nekaj, kar je čisto darilo, zato še nisem heroj.<BR/>Tako nekako vidim soobstoj obojega - Božje suverene, svobodne milosti in moje obupane, krhke grešnikove odločitve in izbire, ki pa je tudi od mene terjala "tveganje" vere.<BR/>Kot rečeno, morda bi se ob kakšni priliki morali o temi predestinacije obširnje pogovoriti.<BR/>Res je: poudarjanje "svobodne volje" je <I>lahko</I> nastavek za razvodenitev "sola gratia", ni pa to <I>nujno</I>.Matjaž Črnivechttps://www.blogger.com/profile/02665158125666518664noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17040397.post-77656015328199554632009-02-02T20:24:00.000+01:002009-02-02T20:24:00.000+01:00Opravičujem se, če sem stvar preostro zastavil. Ne...Opravičujem se, če sem stvar preostro zastavil. Ne bom trdil, da ti ljudje niso bili protestanti, vseeno pa vidim v povzdigovanju "svobodne" volje nastavek za razvodenitev principa sola gratia.Dizmahttps://www.blogger.com/profile/05104898595453797065noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-17040397.post-42869403409835566802009-02-02T00:23:00.000+01:002009-02-02T00:23:00.000+01:00Dragi Dizma! S tem, da "arminijanstvo" (priznavanj...Dragi Dizma! S tem, da "arminijanstvo" (priznavanje hkratnosti Božje in človekove svobodne volje oziroma vsaj izbire) ni ena od legitimnih smeri reformacije, se žal ne morem strinjati. Se pravi, da npr. John Wesley ni bil pravi protestant? Vsi - arminijanci, kalvinisti, luterani - zagovarjamo svoje stališče s pomočjo Svetega pisma - to je najbolj žlahtno reformacijsko načelo. Ni prav, da si kdor koli takole uzurpatorsko prilašča protestantizem. O temi predestinacije pa lahko govorimo na kakšnem primernejšem mestu...Matjaž Črnivechttps://www.blogger.com/profile/02665158125666518664noreply@blogger.com