15. avgust 2010

Rimska pozabljivost

Na uradni spletni strani RKC na Slovenskem so ob njihovem  današnjem prazniku Marijinega vnebovzetja zapisali naslednje: 
Pisna vira, ki poročata o Marijinem vnebovzetju ali zaspanju (lat. dormitio), sta t. i. apokrifna evangelija Zaspanje svete Božje Matere in Prehod blažene Device Marije. K tema spadajo še številni spisi in druga dela pomembnih teologov iz prvih stoletij krščanstva, npr. sv. Janeza Damaščana, sv. Efrema Sirskega, sv. Epifanija in Timoteja Jeruzalemskega.
Povezava do vira>>>>>>>
 Zanimivo je sklicevanje avtorja zgornjega prispevka na vire. Dejstvo je, da je  rimski škof sv. Gelazij prištel leta 500  Prehod blažene Device Marije med prepovedane spise, eden od njegovih naslednikov Hormizd pa je to še enkrat potrdil! Kako se lahko nekdo sklicuje na nek očitno nezanesljiv psevdepigraf? So pozabili na Gelazija in Hormizda?

Tudi sklicevanje na teologe iz prvih stoletij krščanstva ne drži vode. Janez Damaščan ne sodi v prva stoletja krščanstva, saj je živel v 7. in 8. stoletju, ko so njegovo rodno Sirijo že krepko držali v rokah Arabci. Efrem Sirski  iz 4. stoletja utegne edini  podpirati njihovo tezo, čeprav tudi v zvezi z njim kroži precej psevdepigrafov. Efremov sodobnik Epifanij iz Salamine (blizu današnje Famaguste na Cipru) je natančno poizvedoval o okoliščinah konca Marijinega zemeljskega življenja, o čemer so tedaj že krožile različne govorice. Ampak na koncu je mož ugotovil, da o koncu Marijinega zemeljskega življenja ni nič znanega. Timotej Jeruzalemski pa je oseba, ki ji sicer izročilo pripisuje neke spise, čeprav niti ni čisto jasno, če je ta oseba sploh kdaj obstajala. Povrh vsega ni odveč omeniti, da imamo pred tem dve ali tri stoletja molka o tej zadevi. Nemogoče je, da bi novozavezni pisci  brezbrižno prezrli tako pomemben dogodek, kot naj bi bilo Marijino vnebovzetje, če bi se  le-to res zgodilo.  Kako so lahko v Rimu pozabili teh nekaj pomembnih podrobnosti?

Kaj torej lahko rečemo? Iz tega, kar nam je znano, je nemogoče utemeljevati dogmo o vnebovzetju, iz česar sledi, da cerkev ni res vedno verovala v Marijino vnebovzetje, kakor trdi Rim. Zgodovina glede tega ni ravno na rimski strani.


3 komentarji:

Benjamin pravi ...

Jah, to je tako ko so vatikanski koncili pomebnejši od Biblije.

Lp :)

Dizma pravi ...

In pa njihovo "izročilo", ki pa ima to zanimivo lastnost, da se kar naprej množi, v isti sapi pa zatrjujejo, da je to cerkev vedno verovala.

Dizma pravi ...

Popravil povezavo do vira.