08/06/2011

Kateri praznik?

ubi Slouenzi! Letošnji dan Primoža Trubarja, ki so ga lani s tolikšnim pompom   razglasili  v parlamentu za državni praznik, je izzvenel nekam v prazno. Res je sicer, da ta praznik ni dela prost dan, s čimer se popolnoma strinjam. Toda, če gre za državni praznik, bi lahko vsaj kje visela kaka zastava, ampak nič. Nekaj dni nazaj sem sicer dobil elektronsko pošto, v kateri smo bili prejemniki "vljudno vabljeni", da se udeležimo proslave, ki je danes potekala v državnem zboru in še ene, ki se bo kmalu pričela odvijati na Rašici. Toda tu je šlo za neuradno sporočilo, ki bi lahko bilo tudi netočno.

Ko sem šel stvar preverjati na spletu, nisem na to temo našel ničesar. Spletna stran Slovenskega protestantskega društva o tem modro molči, tudi spletna stran zavoda Trubarjevi kraji ni glede tega nič kaj bolj gostobesedna, ali pa sem kaj spregledal. Res je, da težko spregledaš stvari, na katere se koncentriraš. Pa mi danes zjutraj pade v glavo ideja, da zadevo preverim tudi na spletni strani državnega zbora. Glej, čudo, tam sem končno našel  javno objavljeno vabilo na proslavo. Nato sem se lotil raziskovanja, kaj piše na spletu o današnjem dnevu. Skoraj vse, kar sem našel, je bil lanski sneg, le na spletni strani radia Triglav Jesenice je pisalo nekaj svežega o tem prazniku. Da ne bom krivičen, po končani proslavi je tudi v Dnevniku izšel en članek o proslavi in o slavnostnih besedah, ki so bile tam izrečene.

Ne vem, zakaj se gremo pri nas praznik, ki je skorajda skrivnost, proslave v njegovo počastitev pa potekajo napol v ilegali. Kateri motivi so vodili tiste, ki so ta praznik predlagali in na koncu uzakonili, zdaj pa je pristal nekje v popolnem zakotju? Konec koncev že imamo dan reformacije in se mi tovrstno podvajanje ne zdi najbolj potrebno. Očitno se tudi njim ne zdi. Toda, zakaj so si potem izmislili ta praznik? 



Ni komentarjev: