Rimski katoličani radi pravijo: "Nikoli dovolj o Mariji." O tem se bo najbrž govorilo tudi ob njihovem današnjem prazniku Marijinega vnebovzetja. To seveda daje videz, kot da je Marija nekakšna odrešenica ali vsaj soodrešenica (coredemptrix). Sam menim, da je evangelij tisto, česar ni nikoli dovolj, oziroma nikoli preveč. Odlomek iz 1Kor 15,1-11 govori o evangeliju, oziroma o tem, kaj sploh je evangelij. Brez pravilnega razumevanja te nadvse pomembne tematike ne moremo prav razumeti bistva krščanske vere. Evangelij je namreč "Božja moč v rešitev vsakomur, ki veruje." (Rim 1,16)
V srednjem veku so izdelovale zelo lepe evangeljske rokopise. Enega takega prikazuje zgornja ilustracija. Ker so bili napisani v latinščini, je veliko vprašanje, koliko pristnega evangeljskega sporočila je prišlo do navadnega vernika. Bolj so govorili o tem, kaj vse mora vernik narediti za lastno zveličanje. Kaj moram storiti ni nikakršen evangelij, ampak postava (zakon). Slabost postave pa je v tem, da je predobra, da bi jo bili zmožni izpolnjevati. Sv. Pavel je ta paradoks opisal takole: "Tako je torej postava svéta in zapoved je svéta, pravična in dobra. Je torej to, kar je dobro, postalo zame smrt? Nikakor ne. Pač pa greh; da bi se izkazal kot greh, mi je po tem, kar je dobro, povzročil smrt." (Rim 7,12.13a) Postava je torej sestavni del problema, ne njegova rešitev. Rimski škof Frančišek je pred časom napisal "apostolsko spodbudo" z naslovom Veselje evangelija, ki je apostolska po imenu, po vsebini pa ne, kajti tisto, kar manjka v tem spisu, je ravno evangelij. Resnična apostolska spodbuda je pravzaprav tisto, kar je napisal apostol Pavel v 1Korinčanom 15,11.
Pa še nekaj! V štirih evangelijih najdemo lepo opisano Jezusovo
življenje in delo, smrt, vstajenje ter namen in pomen vsega naštetega, toda vse, kar piše v štirih
evangelijih ni evangelij v ožjem pomenu besede. Če vzamemo samo blagre
iz Jezusovega govora na gori, opazimo, da gre pri njih za postavo, ne za
evangelij. Blagrovanje ubogih v duhu, žalostnih, krotkih, lačnih in
žejnih pravičnosti, čistih v srcu itn. (cf. Mt 5,3-11) gre tistim, ki
imajo te lastnosti. Nekoga, ki je eksplozivne narave, tisti "Blagor
krotkim" nikakor ne more potolažiti, lahko ga kvečjemu spravi v obup.
Mnogi evangelijski kristjani so danes prepričani, da je evangelij
predvsem stvar občutkov. V nekem dokumentarcu sem videl žensko, ki je
rekla, da hodi v določeno cerkev zato, ker se tam dobro počuti.
Evangelij ni dobro počutje. Evangelij ima določene pozitivne
stranske učinke, med katere sodijo tudi prijetni občutki, vendar le-ti
še zdaleč niso bistvo evangelija.
Zdaj pa k našemu besedilu!
"Spominjam vas, bratje, na evangelij, ki sem vam ga oznanil in ste ga tudi sprejeli ter stojite trdni v njem. 2 Po njem ste na poti rešitve, če se trdno držite besede, ki sem vam jo oznanil, razen če ste zaman sprejeli vero." (1Kor 15,1.2)
"Izročil sem vam predvsem to, kar sem sam prejel: Kristus je umrl za naše grehe, kakor je v Pismih. 4 Pokopan je bil in tretji dan je bil obujen, kakor je v Pismih. 5 Prikazal se je Kefu, nato dvanajsterim. 6 Potem se je prikazal več kot petsto bratom hkrati. Od teh je še zdaj večina živih, nekateri pa so zaspali. 7 Nato se je prikazal Jakobu, potem vsem apostolom. 8 Nazadnje za vsemi pa se je kot negodniku prikazal tudi meni. 9 Jaz sem namreč najmanjši izmed apostolov in nisem vreden, da bi se imenoval apostol, ker sem preganjal Božjo Cerkev. 10 Po Božji milosti pa sem to, kar sem, in njegova milost, ki mi je bila dana, ni postala prazna. Nasprotno, bolj kakor oni vsi sem se trudil, pa ne jaz, ampak Božja milost, ki je z menoj. 11 Naj bom torej jaz ali oni, takó oznanjamo in takó ste sprejeli vero." (1Kor 15,3-11)
Ni komentarjev:
Objavite komentar