Pravim torej: žívite v Duhu in nikakor ne boste stregli poželenju mesa.
17 Kajti meso si želi, kar je zoper Duha, Duh pa,
kar je zoper meso. Ta dva si namreč nasprotujeta, da ne bi delali tega,
kar hočete.
18 Toda če se daste voditi Duhu, niste pod postavo.
19 Sicer pa so dela mesa očitna. To so: nečistovanje, nečistost, razuzdanost,
20 malikovanje, čaranje, sovraštva, prepirljivost, ljubosumnost, jeze, častihlepnosti, razprtije, strankarstva,
21 nevoščljivosti, pijančevanja, žretja in kar je
še takega. Glede tega vas vnaprej opozarjam, kakor sem vas že opozoril:
tisti, ki počenjajo takšne stvari, ne bodo podedovali Božjega
kraljestva.
22 Sad Duha pa je: ljubezen, veselje, mir, potrpežljivost, blágost, dobrotljivost, zvestoba,
23 krotkost, samoobvladanje. Zoper te stvari ni postave.
24 Tisti, ki pripadajo Kristusu Jezusu, so križali svoje meso s strastmi in poželenji vred.
(Gal 5,16-24)
Dihotomija duh - meso, ki se pojavlja na različnih mestih Božje besede,
vzbuja pri mnogih napačno mišljenje, ki že kar meji na manihejski
dualizem, po katerem je duh nekaj dobrega, meso, oziroma telo pa nekaj
slabega. V resnici ni telo prav nič slabega. Tisto, čemur nasprotuje Biblija,
je določen miselni sistem, ki je v nasprotju z Bogom, oziroma svetim
Duhom. Mnogi mislijo, da naj bi bil kristjan nekakšen popoln človek.
Isto trdijo pripadniki raznih smeri v krščanstvu, ki izhajajo iz pietizma
in raznih svetostnih gibanj. Jezusov izrek: "Bodite torej popolni, kakor je popoln vaš nebeški Oče,"
(Mt 5,48) razlagajo tako, kot da je popolnost mogoče stoodstotno doseči že na
tem svetu. Imenujejo se evangelijski, v njihovih cerkvah pa oznanjajo
s prižnic golo postavo in delijo "dobre nasvete". Ta nevarna miselnost vodi v
hinavščino ali pa v brezup.
Kristjan živi razpet med idealom in realnostjo. Teži k idealu, torej si prizadeva živeti v skladu s postavo, vidna realnost pa ne kaže zaželenih
rezultatov. Ravno zato nas apostol Pavel spodbuja, naj živimo po Duhu.
Življenje "po mesu", z vsemi posledicami, ki jih navaja v Gal 5,19-21,
je znak neodrešenosti, kdor tako živi, ne bo podedoval nebeškega
kraljestva cf. Gal 5,21). Tak človek živi, kakor on sam hoče, ne meneč
se za Božje zapovedi. Temu nasproti navaja apostol Pavel sadove Svetega
Duha (Gal 5,22.23), ki so ideal vsakega pravega kristjana. Pa se ta
ideal uresničljiv?
Pavel pravi v nadaljevanju: "Tisti, ki pripadajo Kristusu Jezusu, so križali svoje meso s strastmi in poželenji vred." (Gal 5,24) Nepoučenemu
ali slabo poučenemu se utegne zdeti ta misel kot nekaj, kar se nanaša na askezo, mučenje samega sebe
in podobno, pa tudi zgodovina je polna raznih
asketov, ki so skušali z različnimi fizičnimi postopki disciplinirati
svoje telo in si na ta način prislužiti zasluge pred Bogom. V resnici pa
sploh ne gre za to.
Izraza
meso ne smemo enačiti s fizičnim telesom, kot to počnejo
asketi, ampak s staro grešno naravo, ki smo ji pripadali, preden smo
postali Kristusovi. Ko smo pripadli Kristusu, ta narava ni kar odmrla, ampak jo še vedno nosimo s sabo in se kar naprej oglaša ter sili na plan. Pomembneje od tega pa je, da pripadamo Kristusu, da smo torej v njem. To dejstvo ima seveda svoje posledice: "Če je torej kdo v Kristusu, je nova stvaritev. Staro je minilo. Glejte, nastalo je novo."
(2Kor 5,17) Ker je bil on za nas križan, smo bili na nek način
križani tudi mi, ki smo v njem, čeprav živimo dva tisoč let po
golgotskem dogodku. Kristus je za nas umrl in bil obujen, enako smo bili
tudi mi nekoč duhovno mrtvi in otroci jeze. Po Kristusu in v Kristusu
smo deležni njegovega vstajenja od mrtvih in opravičeni od grehov ter
prestopkov. To pomeni biti nova stvaritev.
Ker
je bil kristjan deležen Gospodovega križanja in s tem postal nova
stvaritev, je zanj postal greh nelogičen. Biti nova stvaritev pomeni
imeti nov status: ni nam več treba živeti v skladu s staro naravo, to je pravzaprav celo nelogično. Zato je Pavel opomnil Galačane: "Pravim torej: žívite v Duhu in nikakor ne boste stregli poželenju mesa."
(Gal 5,16) Poželenje mesa se nanaša na vse, kar spada v staro grešno
naravo. Kristjan sam po sebi ni brezgrešen in popoln človek, toda pred
Bogom je brezgrešen in popoln, ker je v Kristusu. Nebeški Oče se ne
ozira na naše slabosti, ampak na Kristusove kreposti. Toda po drugi
strani si kristjan prizadeva, da bi s pomočjo Svetega Duha živel skladno z Božjo postavo in v svojem
življenju udejanjal Božjo pravičnost.
Tega
ne počne, da bi se odrešil, ali zaradi tega prejel odpuščanje grehov,
kot nekateri zmotno mislijo, ampak zato, ker je odrešen in opravičen v
Gospodu Jezusu Kristusu. Pri tem ne bo dosegel idealov, toda le-te je
zanj dosegel in mu jih priboril Kristus s svojim življenjem, smrtjo in
vstajenjem. Njemu pripada vsa hvala in slava.
Ni komentarjev:
Objavite komentar