»[I]z njegove polnosti smo vsi prejeli milost za milostjo. Postava je bila namreč dana po Mojzesu, milost in resnica pa je prišla po Jezusu Kristusu.« (Jn 1,16.17)
Ko je avguštinski redovnik Martin
Luther konec oktobra 1517 spravil skupaj tistih 95 tez, se mu ni niti sanjalo,
kakšen plaz je sprožil. Tiste teze so bile prav nedolžna stvar v primerjavi s
teologijo, ki so je potem iz vsega skupaj razvila. Ta teologija je zgrajena na
principih sola gratia, sola fide, sola Scriptura, solus Christus in končno,
soli Deo gloria! Če povem po domače: samo milost, samo, vera, samo Sveto pismo,
samo Kristus in slava edinemu Bogu. Zadnji princip je bolj doma v švicarski
reformaciji, jedro in stičišče vseh pa je Jezus Kristus, in samo On.
Na dogodkih, posvečenih dnevu
reformacije slišimo zelo veliko o slovenskih knjigah, slovenskem jeziku in
podobnem, toda, roko na srce, pri reformaciji v resnici ni šlo za književnost
in jezikoslovje, ampak za problem človekovega odrešenja. Reformatorji so se
spraševali, na kakšen način je lahko grešni posameznik, ki si zasluži samo
pogubljenje, opravičen pred svetim Bogom. Srednjeveška cerkev je sicer govorila
o milosti, veri in Kristusu kot pogoji za odrešenje, a je to mešala z
zakramenti in dobrimi deli. Priznavala je tudi pomen Svetega pisma, a je sebe in
svojo tradicijo postavljala nad Sveto pismo. Reformatorji pa so rekli, da je Sveto
pismo nad cerkvijo in tradicijo, in da je lahko človek pred Bogom opravičen samo
po milosti, ki jo lahko sprejme samo po veri. Tega niso rekli sami od sebe,
ampak so povedali le tisto, kar pravi Pismo. Milost za milostjo pa priteka, kot
pravi Jn 1,16.17, iz Jezusa Kristusa, našega Odrešenika. On je edini vir odrešenja.
Jezus Kristus ni nikdar in nikjer
trdil, da bi vodilo do Boga nešteto poti, kot danes trdijo "progresivni" teologi, ki so se izneverili načelom reformacije in delujejo po načelu trenutne kulturne relevantnosti.
Jezus sam je rekel: »Jaz sem pot, resnica in
življenje. Nihče ne pride k Očetu drugače kot po meni.« (Jn 14,6)
Apostol Peter je ob neki priložnosti isto potrdil v govoru judovskim
velikašem: »V nikomer drugem ni odrešenja;
zakaj pod nebom ljudem ni dano nobeno drugo ime, po katerem naj bi se mi
rešili.« (Apd 4,12) Niti Marija, niti Krišna, niti Mohamed, niti
sveti Peter ali katerokoli drugo ime ni dano ljudem, po katerem bi se lahko
rešili. Nekateri pravijo, da je tako gledanje ozko, kar je popolnoma res, saj
je Jezus v zvezi s tem povedal: »Vstopíte
skozi ozka vrata, kajti široka so vrata in prostorna je pot, ki
vodi v pogubo, in veliko jih je, ki vstopajo po njej. Kako ozka so
vrata in kako tesna je pot, ki vodi v življenje, in malo jih je, ki jo
najdejo.« (Mt 7,13.14) In ta ozka vrata je sam Jezus Kristus (cf.
Jn 10,7.9) Ob drugi priložnosti pa je dvomečemu Nikodemu, rekel: »Bog je namreč svet tako vzljubil, da je dal svojega
edinorojenega Sina, da bi se nihče, kdor vanj veruje, ne pogubil, ampak bi imel
večno življenje.« (Jn 3,16) Martin Luther je v 1. schmalkaldskem
členu napisal naslednje:
»Prvi in poglavitni člen je ta: Jezus Kristus, naš Bog in Gospod, je umrl za naše grehe in bil obujen za naše opravičenje (cf. Rim 3,24.25). On edini je Božje Jagnje, ki odvzema greh sveta (cf. Jn 1,29) in Bog je nanj položil krivdo nas vseh (cf. Iz 53,6). Vsi so grešili in so opravičeni zastonj, brez svojih lastnih del in zaslug, po njegovi milosti, skozi odkupitev, ki je v Kristusu Jezusu, v njegovi krvi (cf. Rim 3,23-25). To je nujno treba verovati. Tega se ne da pridobiti ali vzeti s pomočjo nobene postave, dela ali zasluge. Zato je jasno in gotovo, da nas opravičuje edino ta vera[…]«
Jezus Kristus je živo
središče krščanstva. Vsi začetniki velikih svetovnih verstev so govorili v
smislu: »Jaz nisem nič, pomemben je nauk, ki ga oznanjam.« Teoretično bi bilo
torej možno, da bi njihovi nauki obstajali tudi brez njih. Če krščanstvu
odvzamemo osebo Jezusa Kristusa, njegovo žrtveno smrt in vstajenje, potem ga
zvedemo na peščico moralnih naukov in ubijemo evangelij, veselo novico o našem
odrešenju, z njim vred pa ubijemo krščanstvo. Jezus Kristus je živel popolno
življenje v poslušnosti Božji postavi. Umrl je za naše grehe, njegovo vstajenje
od mrtvih pa nam potrjuje, da je resnični Odrešenik sveta. Vsi, ki verujejo
vanj, so deležni njegove pravičnosti. Sveto pismo pravi: »Božja pravičnost se daje po veri v Jezusa
Kristusa, in sicer vsem, ki verujejo.« (Rim 3,22a) Ne rešuje nas naša, ampak Kristusova pravičnost.
Veter reformacije je razpihal religijsko meglo, v katero je ljudsko krščanstvo srednjeveške cerkve zavilo Jezusa Kristusa in ga postavil na čistino, na mesto, ki mu pripada. Pri reformaciji ni šlo za kaprice nekega upornega nemškega meniha, ampak za evangelij, ki nam razkriva našega Zveličarja Jezusa Kristusa v polni luči. Jezus rešuje hudobne, grešne in brezbožne. Kdor vanj veruje, je rešen! Blagoslovljen dan reformacije vsem, ki to berete!

Ni komentarjev:
Objavite komentar