Michelangelo: Stvarjenje Adama (detajl) |
[...] Po
drugi strani ne smemo pretirano poveličevati stanja, v katerem je bil prvi človek, kar se pogosto dogaja v
krščanskem nauku in pridiganju. Ne glede na to, kako visoko je postavil Bog človeka
nad živalsko raven, človek kljub temu ni dosegel svoje najvišje možne
ravni. Bil je zmožen ne grešiti, ni pa
bil nezmožen grešiti. Ni še posedoval večnega življenja, ki se ne bi moglo pokvariti in ki ne bi moglo umreti, ampak je
prejel pripravljalno (preliminary) neumrljivost, katere obstoj in trajanje sta
bila odvisna od izpolnitve pogoja. Takoj je bil ustvarjen po Božji podobi, toda
to podobo in njeno slavo je mogel izgubiti. Res je živel v raju, toda raj niso
nebesa, in ga je mogel zapraviti z vso
njegovo lepoto vred. Pri vsem tem bogastvu, tako duhovnem kot fizičnem, je
Adamu manjkala ena stvar: popolna gotovost. Dokler nam le- ta manjka, naša spokojnost in zadovoljstvo še vedno nista
popolna. Pravzaprav je za to zadosten dokaz že sodobni svet, s svojimi prizadevanji,
da bi zavaroval vse, kar človek poseduje. Verniki
so zavarovani v tem in prihodnjem življenju, kajti njihov Porok je Kristus, ki
ne bo dopustil, da bi bil kdorkoli od njih iztrgan iz njegove roke in izgubljen
(cf. Jn 10,28). Popolna ljubezen izganja
iz njih strah (cf. 1Jn 4,18) in jih prepričuje, da jih ne more nobena stvar ločiti
od Božje ljubezni, ki je v Kristusu Jezusu, njihovem Gospodu (cf. Rim 8,38.39). Človeku v raju je manjkala ta popolna
gotovost; on ni bil, kljub svoji ustvarjenosti
po Božji podobi, trajno utrjen v dobrem. Ne glede na to, koliko je imel, je
lahko vse izgubil, tako zase kot za svoje potomstvo. Njegov izvor je bil božanski, njegova narava je
bila povezana z Božjo naravo; namenjena
mu je bila večna blaženost v Božji prisotnosti. Toda to, ali bo dosegel, kar mu je bilo
namenjeno, je bilo odvisno od njegove lastne
izbire in njegove lastne volje.
(Avtor: Herman Bavinck, poslovenil Dizma)
Ni komentarjev:
Objavite komentar