27/07/2013

Avguštin o pravilni rabi hrane

Slišim glas svojega Boga, ko ukazuje: Varujte se, da vaša srca ne bodo obtežena s požrešnostjo in pijanostjo! Pijančevanje je daleč od mene; usmilil se boš, da mi ne pride blizu. Pač pa požrešnost še tu in tam zalezuje tvojega služabnika: usmilil se boš, da odide daleč od mene! Zakaj nihče ne more biti vzdržen, če ti ne daš. Mnogo nam daješ, če te prosimo, in kar koli smo dobrega prejeli, preden smo prosili, smo od tebe prejeli. In tudi, da to pozneje sprevidimo, tudi to smo od tebe prejeli.
Učil si me, dobri Oče, da je čistim vse čisto, a slabó je za tistega, ki v spotiko, in·da je vsaka tvoja stvar dobra in da se ne more nič zametati, če se s hvaležnostjo uživa; in da nas jed ne postavi pred Boga in da naj nas nihče ne sodi zaradi jedi in pijače; in da kdor je, naj tistega, ki ne je, ne zaničuje, kdor pa ne je, naj tistega, ki je, ne sodi. Tega sem se naučil in zato hvala  ti in slava ti, moj Bog in učitelj, trkaš na moja ušesa in razsvetljuješ moje srce: reši me vsakršne skušnjave!

Ne bojim se nečistosti jedi, pač pa nečistosti poželenj Vem, da je bilo Noetu dovoljeno uživati vse vrste mesa, ki mu je moglo rabiti za hrano, da se je Elija hranil z mesom in da se Janez, ki je bil obdarjen s čudovito vzdržnostjo, ni oskrunil z živalmi, ki so mu rabile za jed, to je s kobilicami. Vem tudi, da je Ezava poželenje po leči ukanilo in da je David celo zaradi poželenja po vodi samega sebe grajal, vem, da naš Kralj ni bil z mesom skušan, ampak s kruhom. Tako je tudi ljudstvo zaslužilo kazen, ne ker se mu je zahotelo mesa, temveč ker je zaradi poželenja po jedi godrnjalo zopet Gospoda.
Stojim sredi teh skušnjav in se bojujem dan na dan zoper poželenje po jedi in pijači: kajti tu zla ne morem z enkratnim sklepom pretrgati in mu nikoli več pustiti do sebe[…] In kdo je, Gospod, ki bi se ne dal zapeljati tu in tam preko meja nujne potrebnosti? Kdor že je, velik je in poveličuje naj tvoje ime. Jaz pa nisem, ker sem grešen človek. Vendar tudi jaz poveličujem tvoje  ime in prosi naj te zaradi mojih grehov on, ki je svet premagal in prišteva tudi mene k slabotnejšim udom, kajti tudi njegovo nepopolnost so videle tvoje oči in v tvoji knjigi bodo vsi zapisani.

Iz: Avrelij Avguštin, Izpovedi X,31, Mohorjeva družba, Celje 1991. S.225-227.

Ni komentarjev: