Saj z užitkom prenašate nespametne, vi, ki ste pametni! 20 Prenašate,
če vas kdo zasužnjuje, če vas kdo izkorišča, če vam kdo jemlje, če se
kdo dviga nad vas, če vas kdo tolče po obrazu. 21 V
svojo nečast govorim, kakor da bi bil res šibek. S čimer si kdo upa
bahati se – še zmeraj govorim v neumnosti – si upam tudi jaz. 22 So Hebrejci? Jaz tudi. So Izraelci? Jaz tudi. So Abrahamovo potomstvo? Jaz tudi. 23 So
Kristusovi služabniki? Brez pameti govorim: jaz še bolj! Večkrat v
hudih naporih, večkrat v ječah, neprimerno bolj pod udarci, večkrat v
smrtni nevarnosti. 24 Od Judov sem jih petkrat dobil po eno manj kot štirideset. 25 Trikrat so me bičali, enkrat kamnali, trikrat sem doživel brodolom in eno noč in dan preživel na globokem morju. 26 Pogosto
sem bil na potovanjih, v nevarnostih na rekah, v nevarnostih pred
razbojniki, v nevarnostih pred rojaki, v nevarnostih pred pogani, v
nevarnostih v mestu, v nevarnostih v puščavi, v nevarnostih na morju, v
nevarnostih med lažnivimi brati. 27 V trudu in mukah, v pogostem bedenju, v lakoti in žeji, v pogostih postih, v mrazu in goloti. 28 Poleg tega še vse, kar me dan za dnem zaposluje, skrb za vse Cerkve. 29 Kdo je slaboten, ne da bi bil tudi jaz slaboten? Kdo pa se spotika, ne da bi tudi mene žgalo?
30 Če se je že treba hvaliti, se bom hvalil s svojimi slabostmi. 31 Bog in Oče Gospoda Jezusa, on, ki je slavljen na veke, ve, da ne lažem.
(2Kor 11,19-31)
Božja cerkev v Korintu je bila pretirano dinamična, preveč
živahna in posledično sprejemljiva za najrazličnejše vplive od zunaj, zato so se vanjo vtihotapili
različni nauki, ki so jih vanjo vnašali posamezniki. Prišlo je celo tako
daleč, da je moral sv. Pavel braniti svoje apostolstvo pred različnimi
"superapostoli" in podobnimi zapeljivci, ki so prinašali drugega Jezusa,
drugačnega Duha in drugačen evangelij (cf. 2Kor 11,4) ter se delali,
kot da so služabniki pravičnosti. To ni nič čudnega, saj se sam Satan preoblači v angela luči (cf. ib. v. 14.15).
Eden od znakov lažnih apostolov je bila njihova gospodovalnost in
posesivnost, s katero so si podrejali ude cerkve, kot da so le-ti
njihovi sužnji (cf. ib. v. 20). Bili so polni samohvale, zato si je tudi
apostol Pavel privoščil, da se malo pohvali. Pred kakimi tremi desetletji je bil na Slovenskem zelo aktiven nekdanji rimskokatoliški duhovnik in cerkveni zgodovinar dr. France Susman, ki je potem prešel v novodobno gibanje in v nekem članku podtikal apostolu Pavla, češ, da se je delal nekakšnega nad-apostola.
Susmanova trditev je bila absurdna, saj je bila Pavlova samohvala a pravzaprav parodija na samohvalo
superapostolov. Biti osmešen, obtoževan, preganjan, pretepan, bičan,
kamenjan, čemeti po zaporih, preživeti tri brodolome ter potovati v
neprestani nevarnosti pred razbojniki in sovražniki vseh vrst, niso
tako imenitne stvari, da bi se lahko z njimi človek pretirano hvalil. Toda Pavel se
za razliko od superapostolov ni hvalil s silo in močjo, ampak ravno s
svojimi slabostnostmi. Ob neki priložnosti mu je Gospod razodel: "Dovolj ti je moja milost. Moč se dopolnjuje v slabotnosti." (2Kor 12, 9) To je videti kot odmev Gospodove besede Zerubabelu v Stari zavezi: "'Ne s silo in ne z močjo, temveč z mojim duhom,' govori GOSPOD nad vojskami." (Zah
4,6b) Znamenja apostolstva se niso kazala v izrednih stvareh, v sili
in moči, ampak ponavadi v čisto navadnih, vsakdanjih stvareh. Apostol
Pavel ni imel od svoje apostolske službe nobene materialne ali kake
druge pozemske koristi, prej škodo.
Tudi danes je v krščanskem svetu in na njegovem robu precej ljudi, ki
se hvalijo s posebnimi razodetji, imajo se za preroke, celo apostole.
Nekateri se hvalijo z velikimi in čudežnimi deli. Za takimi hitijo
množice sledilcev in nastajajo različne megacerkve, ki jih ponavadi vodijo
superbogati "pastirji". Goljufi in šarlatani vseh vrst vdirajo v cerkev
in prinašajo vsak svoj "drugačen evangelij": evangelij prosperitete,
različne oblike socialnega evangelija, razne novodobne
psevdo-evangelije in podobno. Lažnih apostolov vseh vrst nikakor ne primanjkuje. Vidna krščanska cerkev kot celota je danes podobno zmedena kot je bila korintska cerkev v 1. stoletju po Kristusu.
Ali veruješ v Jezusa in mu zaupaš?
Ni komentarjev:
Objavite komentar