Končno, bodite vsi složni, sočutni, ljubite brate, bodite usmiljeni in ponižni. 9 Ne
vračajte hudega za húdo in ne sramotite tistega, ki vas sramoti.
Nasprotno, blagoslavljajte, ker ste bili poklicani v to, da bi bili
deležni blagoslova.
10 Kajti kdor hoče ljubiti življenje
in videti dobre dni,
naj zadržuje svoj jezik od zla
in ustnice od zvijačnega govorjenja.
11 Ogiblji se zla in delaj dobro,
išči mir in hodi za njim.
12 Zakaj Gospodove oči so uprte v pravične
in njegova ušesa v njihovo prošnjo,
Gospodovo obličje pa je zoper hudodelce.
13 Le kdo vam bo škodil, če boste vneti za dobro? 14 Nasprotno, tudi če bi zaradi pravičnosti trpeli, blagor vam! Česar se oni bojijo, se ne bojte in ne plašite. 15 Gospoda Kristusa posvetite v svojih srcih. (1Pt 3,8-15a)
Potrpljenje je danes redka in premalo cenjena krepost. Nekoč smo imeli pregovor, ki pravi: "Potrpljenje je božja mast." Pozneje so k temu nekateri dodali: "Toda slabo za tistega, ki se z njo maže." Žal je danes tega drugega drži vse preveč ljudi. Toda za življenje v občestvu je potrpežljivost nadvse potrebna krepost, kajti sobivanje različnih ljudi
ni enostavno. V sleherni skupnosti se pojavljajo ljudje z različnimi
osebnostmi lastnostmi,
potrebami, zahtevami, slabostmi in kar je še takega. Zato tako
sobivanje nikoli ne poteka v slogu "domek, sladki domek". Dejstvo je, da vsako
skupnost
sestavljamo ljudje, ki smo še vedno grešni. Tudi cerkveno občestvo
sestavljajo posameznice in posamezniki, ki so sicer v Božjih očeh
pravični, ampak ta
pravičnost je forenzična, še vedno pa živijo v prav istih telesih, z
istimi možgani, istim razumom, temperamentom in voljo, kot so živeli
pred opravičenjem.
V zgornjem odlomku v 8. vrstici našteva apostol
Peter lastnosti, ki naj bi jih izkazovali v
medsebojnem življenju (sloga, sočutje, bratoljubje, usmiljenost,
ponižnost). Vsebina 9. vrstice pa se nanaša na nevračanje hudega s hudim
v vseh oblikah. Tudi Jezus je rekel nekaj podobnega: "Blagoslavljajte tiste, ki vas preklinjajo, in molíte za tiste, ki grdo ravnajo z vami"
(Lk 6,28) Zakaj naj blagoslavljamo? Peter jasno pove, da zato, ker smo
bili poklicani, da bi bili sami deležni blagoslova. Kristjan mora biti
za okolico vir blagoslova, ne kamen spotike. Seveda mu njegovo
blagoslavljanje ne jamči, da ne bi kljub temu ostal kamen spotike, toda
kristjan ni bil poklican v to, da zmerja in preklinja tiste, ki tako
delajo. Ne glede na to, ali nam dobro delo na tem svetu kaj koristi ali
ne, smo dolžni delati dobro. Tudi trpljenje zavoljo pravičnosti nam je v
blagor, pa ne zato, ker bi nam prinašalo pri
Bogu kakršnekoli zveličavne zasluge, ampak zato, ker je pokazatelj tega, da smo na Božji poti. Jezus je
rekel: "Blagor vam, kadar vas bodo zaradi mene zasramovali, preganjali in vse húdo o vas lažnivo govorili. Veselite in radujte se, kajti vaše plačilo v nebesih je veliko. Tako so namreč preganjali že preroke, ki so bili pred vami." (Mt 5,11.12) To seveda velja samo za lažnivo negativno govorjenje o nas. Bog ne daj, da bi bilo upravičeno!
Zatorej, kakor je bil Kristus po smrti in trpljenju obujen, tako čaka tudi tistega, čigar pristna in iskrena vera je kamen spotike ali še kaj hujšega, nebeški blagoslov. Naj da Bog vsem nam živeti potrpežljivo in v skladu z blagoslovi, ki nam jih je on sam podelil že na tem svetu.
Zatorej, kakor je bil Kristus po smrti in trpljenju obujen, tako čaka tudi tistega, čigar pristna in iskrena vera je kamen spotike ali še kaj hujšega, nebeški blagoslov. Naj da Bog vsem nam živeti potrpežljivo in v skladu z blagoslovi, ki nam jih je on sam podelil že na tem svetu.
Ni komentarjev:
Objavite komentar