Potemtakem, bratje, nismo dolžniki mesu, da bi
živeli po mesu. 13 Če namreč živite po mesu, boste umrli, če pa z Duhom
morite dela telesa, boste živeli. 14 Kajti vsi, ki se dajo voditi
Božjemu Duhu, so Božji sinovi. 15 Saj niste prejeli duha suženjstva, da
bi spet zapadli v strah, ampak ste prejeli duha posinovljenja, v katerem
kličemo: "Aba, Oče!" 16 Sam Duh pričuje našemu duhu, da smo Božji
otroci. 17 In če smo otroci, smo tudi dediči: dediči pri Bogu, sodediči
pa s Kristusom, če le trpimo z njim, da bomo z njim tudi poveličani. (Rim 8,12-17)
Kot sem že večkrat povedal, kristjani nismo nikakršna nebeška in
brezgrešna bitja, kar pri nepoučenih večkrat povzroči osuplost in
zgražanje. Ti namreč pozabljajo, da smo še vedno iz enakega materiala
kot vsi ostali smrtniki, oziroma, kot pravi R. C. Sproul: "Ker smo padla
bitja, verjamemo, da bomo našli srečo in zadovoljstvo v grehu, ne v
poslušnosti Bogu."
Vendar imajo tudi ti manj poučeni po svoje prav: greh je v življenju
kristjana v bistvu nelogičen, kajti, kot pravi apostol Pavel, nismo več dolžniki mesa, da bi
živeli po mesu. Po drugi strani pa je tudi res, da
nismo odrešeni po svojih delih in svoji lastni pravičnosti, ampak nas rešuje
Kristusova pravičnost, ki nam je podarjena. Toda ker imamo Kristusovo
pravičnost, je seveda logično, da to dejstvo vzamemo karseda resno in da s
pomočjo Svetega Duha "morimo dela telesa". To utegne komu zveneti preveč
srednjeveško, saj nas spominja na menihe in druge spokornike, ki so
delali pokoro tako, da so mučili sami sebe (celo rimski škof Janez Pavel
II. se je bičal)! No, v resnici ta stavek nima nič skupnega s
tepežkanjem in pohabljanjem samega sebe. Gre preprosto za to, da se damo
voditi Božjemu Duhu in da smo osredotočeni na Kristusa. Če se izrazim
po vojaško, v naših naporih in bojih nikoli ne bomo generali, ampak
navadni pešaki, ki gredo v duhovni boj pod vodstvom Svetega Duha.
Duhovni porazi, ki jih bomo na tej poti zagotovo doživljali, kajti na
popolno brezgrešnost smemo računati šele v nebeškem kraljestvu, nas ne
smejo narediti malodušne, saj je Sveti Duh, ki smo ga deležni, duh
posinovljenja. Smo Božji otroci, toda to še ne pomeni, da nam bo vedno
postlano z rožicami, kot govorijo pridigarji evangelija prosperitete, ki zavajajo na milijone ljudi.
Kristjan ne bo doživel poveličanja kot nagrado za trpljenje (kar
nekateri zmotno trdijo), ampak ga doleti trpljenje kljub poveličanju, ki
ga čaka, saj je tudi naš Gospod trpel, na koncu pa je bil poveličan. On je tisti, ki je trpel in umrl
za naše grehe in vstal za naše opravičenje. Ravno zato nismo dolžniki
mesu, da bi živeli po njem. Krščansko življenje ni nekaj enostavnega, ni pa tudi nekaj nemogočega. Res je, da je tako
življenje nemogoče živeti iz lastnih moči in naprezanj. V tem primeru bomo vsakič
poraženi s strani lastnega ega, sveta in hudiča. Krščansko življenje
pomeni, da se damo voditi Svetemu Duhu. Naj nam Bog pri tem pomaga.
Ni komentarjev:
Objavite komentar