13 Zaradi Gospoda se podredite vsaki
človeški ustanovi, bodisi kralju kot najvišjemu 14 bodisi oblastnikom kot
tistim, ki so od njega poslani zato, da kaznujejo hudodelce in dajo priznanje
tistim, ki delajo dobro. 15 Bog namreč hoče, da delate dobro in tako
utišate nevednost nespametnih. 16 Živite kot svobodni ljudje, vendar ne
tako, da bi bila vaša svoboda zagrinjalo zla, ampak kot Božji služabniki.
17 Vse spoštujte, brate ljubite, Boga se bojte, cesarja spoštujte.« (1Pt 2,11-17)
Reformator Martin Luther je glede berila, ki se bere na tretjo povelikonočno
nedeljo, zapisal, da gre pri tem odlomku
za opominjanje k opravljanju dobrih del, in da se nanaša na skoraj vsa
področja življenja. V njem nas apostol Peter uči, kako naj vsak posameznik živi
in se obnaša.
Mar to pomeni, da govori Peter v tem odlomku o zveličavni
moči dobrih del? Nikakor. V zvezi s tem
pravi Luther:
»Slišali smo že, da obstajata v krščanskem življenju dva bistvena principa, ki bi jima morali dajati krščanski učitelji večji poudarek. Prvič, vera v dejstvo, da smo po Kristusovi krvi odrešeni greha in imamo odpuščanje; drugič, ker nam je bilo odpuščeno, se mora naša narava spremeniti in moramo hoditi v novosti življenja. Ko smo začeli verovati, nismo prejeli po krstu le odpuščanje grehov, po katerem smo po milosti postali Božji otroci, ampak tudi moč, da očistimo in omrtvičimo preostale grehe. Kot pravi Pavel (cf. Rim 6,1), naši grehi niso odpuščeni, da bi dobili privilegij za to, da bi smeli v njih še nadalje vztrajati, kot si predstavljajo nesramni tajivci milosti. Stvar je taka: naši grehi so izbrisani po Kristusovi krvi, zanje nam ni treba plačevati ali opravljati zadostitve; mi smo otroci milosti in uživamo odpuščanje. Toda greh, ki je v nas, ni popolnoma odstranjen ali omrtvičen.«
Kakorkoli, kristjan je na tem svetu kakor tujec in
priseljenec (cf. 1Pt 2,1), ali kot pravi Pavel: »Naša domovina
pa je v nebesih, od koder tudi pričakujemo odrešenika, Gospoda Jezusa Kristusa.« (Flp 3,20) Kristjani živimo v večni skušnjavi, da bi se
tako poistovetili z zemeljskim življenjem, s kulturo tega sveta in kar je še
takega. Toda treba je reči, da krščanstvo ni del kulture tega sveta, ampak v bistvu
predstavlja njegovo kontra-kulturo. Ta
svet nam nastavlja zanke in skušnjave, ki v naši notranjosti prebujajo stara poželenja. Apostol nas opominja, da se je
treba tega zdržati.
Življenje kristjana v svetu ni bilo lahko niti takrat
niti danes. Problemi sicer spreminjajo zunanjo pojavno obliko, a vendar
ostajajo. Kristjan je državljan Božjega kraljestva in na nek način njegov
ambasador, zato je prav, da v tosvetnem »kraljestvu«
skuša, kolikor je v njegovi moči, ravnati
tako, da ne bo svetu v spotiko. Seveda
pa ima tudi to svoje meje, kajti Boga je treba bolj poslušati kot ljudi (cf.
Apd 4,19). Kristjan je torej poklican,
da živi Bogu v slavo.
Kristjan ima tudi opraviti z oblastjo. Cesarja pri nas
sicer res nimamo, oblast pa ima še vedno enake ali vsaj podobne naloge, kot jih
je imela v prvem stoletju po Kristusu, torej, da skrbi za red in mir. Ravno
zato je treba oblast upoštevati. Izkušnje so pokazale, da prinese brezvladje več hudega kot še tako slaba oblast.
Kristjan je odrešen po milosti, ne po lastnih delih in
zaslugah. Ker je tako, je svoboden. Svoboda pa prinaša tveganje, zlasti je mogoče, da jo kdo
zlorabi za kaj slabega. Zato apostol opominja kristjane, da izkoriščajo svojo
svobodo kot Božji služabniki, torej za dobro.
Zavedati pa se moramo, da so vsa dobra dela, ki jih
opravlja kristjan sad Božje milosti, in da na tej strani večnosti nikoli ne
bomo dosegli popolnosti. Bog naj nas vselej krepi s svojo milostjo, da bomo vedno
živeli njemu v slavo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar