Rembrandt: Apostol Pavel v ječi |
Saj z užitkom prenašate nespametne, vi, ki ste pametni! 20 Prenašate,
če vas kdo zasužnjuje, če vas kdo izkorišča, če vam kdo jemlje, če se
kdo dviga nad vas, če vas kdo tolče po obrazu. 21 V
svojo nečast govorim, kakor da bi bil res šibek. S čimer si kdo upa
bahati se – še zmeraj govorim v neumnosti – si upam tudi jaz. 22 So Hebrejci? Jaz tudi. So Izraelci? Jaz tudi. So Abrahamovo potomstvo? Jaz tudi. 23 So
Kristusovi služabniki? Brez pameti govorim: jaz še bolj! Večkrat v
hudih naporih, večkrat v ječah, neprimerno bolj pod udarci, večkrat v
smrtni nevarnosti. 24 Od Judov sem jih petkrat dobil po eno manj kot štirideset. 25 Trikrat so me bičali, enkrat kamnali, trikrat sem doživel brodolom in eno noč in dan preživel na globokem morju. 26 Pogosto
sem bil na potovanjih, v nevarnostih na rekah, v nevarnostih pred
razbojniki, v nevarnostih pred rojaki, v nevarnostih pred pogani, v
nevarnostih v mestu, v nevarnostih v puščavi, v nevarnostih na morju, v
nevarnostih med lažnivimi brati. 27 V trudu in mukah, v pogostem bedenju, v lakoti in žeji, v pogostih postih, v mrazu in goloti. 28 Poleg tega še vse, kar me dan za dnem zaposluje, skrb za vse Cerkve. 29 Kdo je slaboten, ne da bi bil tudi jaz slaboten? Kdo pa se spotika, ne da bi tudi mene žgalo?
30 Če se je že treba hvaliti, se bom hvalil s svojimi slabostmi. 31 Bog in Oče Gospoda Jezusa, on, ki je slavljen na veke, ve, da ne lažem.
(2Kor 11,19-31)
Korintska cerkev je bila zelo zanimiva. Po eni strani je bila zelo dinamična, po drugi pa zelo problematična. V njenih vrstah so se znašli različni ljudje, ki so vanjo vnašali različne krive nauke. Za to ni v njej manjkalo lažnih apostolov, ki so se hvalili sami s sabo, s svojim rodom in s svojimi domnevnimi dosežki, ki so jih seveda po lastnem prepričanju in hvaličenju dosegli predvsem s svojimi sposobnostmi in prizadevanji. Taki so rovarili tudi v korintski cerkvi, zato je sledil Pavlov odziv. Pavel je moral braniti svoje apostolstvo pred ljudmi, ki so se imeli za nekakšne "superapostole". Ti so prinašali drugega Jezusa, drugačnega Duha in drugačen evangelij (cf. 2Kor 11,4) ter se delali, kot da so služabniki pravičnosti. To ni nič čudnega, saj se sam Satan maskira v angela luči (cf. ib. v. 14.15).
Toda Pavel se, za razliko od superapostolov, ni hvalil s silo in močjo, ampak ravno s svojimi slabostnostmi. Ob neki priložnosti mu je Gospod razodel: "Dovolj ti je moja milost. Moč se dopolnjuje v slabotnosti." (2Kor 12, 9) To je videti kot odmev Gospodove besede Zerubabelu v Stari zavezi: "'Ne s silo in ne z močjo, temveč z mojim duhom,' govori GOSPOD nad vojskami." (Zah 4,6b) Znamenja apostolstva se niso kazala v izrednih stvareh, v sili in moči, ampak ponavadi v čisto navadnih, vsakdanjih rečeh. Apostol Pavel ni imel od svoje apostolske službe nobene materialne ali kake druge pozemske koristi, prej škodo.
Tudi danes je v krščanskem svetu in na njegovem obrobju precej ljudi, ki
se hvalijo s posebnimi razodetji, imajo se za preroke, celo apostole.
Nekateri se hvalijo z velikimi in čudežnimi deli. Za takimi hodijo
množice in nastajajo različne megacerkve, ki jih ponavadi vodijo
superbogati "pastirji". Goljufi in šarlatani vseh vrst vdirajo v cerkev
in prinašajo vsak svoj "drugačen evangelij": evangelij prosperitete,
socialni evangelij, vezan na teologijo osvoboditve, razne newagerske
evangelije in podobno.
Toda evangelij je lahko samo eden, tisti, ki so ga oznanjali Pavel in drugi Jezusovi apostoli. Ta pravi, da je bil naš Gospod Jezus Kristus usmrčen za naše grehe, da je vstal zaradi našega opravičenja in da se ne pogubi, kdorkoli vanj veruje, ampak ima večno življenje (cff. Rim 4,25. 1Kor 15,1 ss. Jn 3,16). Čisto preprosto in jasno!
Toda evangelij je lahko samo eden, tisti, ki so ga oznanjali Pavel in drugi Jezusovi apostoli. Ta pravi, da je bil naš Gospod Jezus Kristus usmrčen za naše grehe, da je vstal zaradi našega opravičenja in da se ne pogubi, kdorkoli vanj veruje, ampak ima večno življenje (cff. Rim 4,25. 1Kor 15,1 ss. Jn 3,16). Čisto preprosto in jasno!
Ni komentarjev:
Objavite komentar