Perikopa, ki služi v tradicionalnem lekcionarju kot prvo berilo na 1. nedeljo po Sveti Trojici), je vzeta iz 1. Janezovega lista 4, 7-21.
V tem odlomku spodbuja apostol
Janez spodbuja kristjane k pristni in dejavni medsebojni ljubezni.
Kdor je rojen iz Boga, torej tisti, ki je bil nanovo rojen, je sicer
odrešen po veri, toda eno od zunanjih znamenj te odrešenposti in novega rojstva je bratska
ljubezen.
Ta ljubezen pravzaprav ni nekaj, kar bi zmogli mi sami proizvesti iz lastnih moči: "Ljubezen je v tem – ne v tem, da bi bili mi vzljubili Boga. On nas je vzljubil in poslal svojega Sina v spravno daritev za naše grehe. Ljubi, če nas je Bog tako vzljubil, smo se tudi mi dolžni ljubiti med seboj." (Jn 4, 11.12) Zadeva je torej takšna: Bog nas ljubi in je svojo ljubezen do nas izrazil in tudi dokazal s tem, da je za nas žrtvoval svojega Sina, zato smo tudi mi dolžni, da se med sabo ljubimo. "Bog je ljubezen, in tisti, ki ostaja v ljubezni, ostaja v Bogu in Bog ostaja v njem." (v. 16b). Izrek, da je Bog ljubezen, je danes zelo popularen. Toda tu ne gre za nikakršno sentimentalno ljubezen. Tisti, ki to vrstico jemljejo izven konteksta, po drugi strani pozabljajo na Božjo jezo in še katero drugo lastnost, ki ne prija ušesom nespreobrnjenih: "Kajti GOSPOD, tvoj Bog, je ogenj, ki požira, ljubosumen Bog." (5Mz 4,24) Da je to res, dokazuje evangeljska perikopa o bogatašu in ubogem Lazarju.
Ta ljubezen pravzaprav ni nekaj, kar bi zmogli mi sami proizvesti iz lastnih moči: "Ljubezen je v tem – ne v tem, da bi bili mi vzljubili Boga. On nas je vzljubil in poslal svojega Sina v spravno daritev za naše grehe. Ljubi, če nas je Bog tako vzljubil, smo se tudi mi dolžni ljubiti med seboj." (Jn 4, 11.12) Zadeva je torej takšna: Bog nas ljubi in je svojo ljubezen do nas izrazil in tudi dokazal s tem, da je za nas žrtvoval svojega Sina, zato smo tudi mi dolžni, da se med sabo ljubimo. "Bog je ljubezen, in tisti, ki ostaja v ljubezni, ostaja v Bogu in Bog ostaja v njem." (v. 16b). Izrek, da je Bog ljubezen, je danes zelo popularen. Toda tu ne gre za nikakršno sentimentalno ljubezen. Tisti, ki to vrstico jemljejo izven konteksta, po drugi strani pozabljajo na Božjo jezo in še katero drugo lastnost, ki ne prija ušesom nespreobrnjenih: "Kajti GOSPOD, tvoj Bog, je ogenj, ki požira, ljubosumen Bog." (5Mz 4,24) Da je to res, dokazuje evangeljska perikopa o bogatašu in ubogem Lazarju.
Da
smo res v Bogu, spoznavamo po Svetem Duhu, ki nam ga je dal. Božja
ljubezen, ki nam je bila dana, ima še eno pomembno lastnost; to je, da
iz nas izganja strah: "V
ljubezni ni strahu, temveč popolna ljubezen prežene strah. Strah je
namreč povezan s kaznijo, in kdor se boji, ni dosegel popolnosti v
ljubezni." (1Jn 4,18). Religija je stvar strahu, vera pomeni
zaupnost do Boga, ki smo je deležni po ljubezni, ljubezen pa izganja
strah. Kdor je v Kristusu, se mu ni treba bati kazni. Strah je povezan z
nevero, ljubezen pa pride po veri.
In še opomin: "Kdor
ne ljubi, Boga ni spoznal. Če kdo pravi: 'Ljubim Boga,' pa sovraži
svojega brata, je lažnivec. Kdor namreč ne ljubi svojega brata, ki ga
je videl, ne more ljubiti Boga, katerega ni videl." (vv. 8a.20) Dokaz za pristnost naše vere je torej odnos, ki ga gojimo do naših bratov in sester v Kristusu.
Zapoved ljubezni ni evangelij, ni dobra novica. Zapovedi sestavljajo in predstavljajo postavo. Evangeljsko sporočilo je tole: "Bog je namreč svet tako vzljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina, da bi se nihče, kdor vanj veruje, ne pogubil, ampak bi imel večno življenje." (Jn 3,16) Bog nas ni vzljubil, ker bi bili tako dobri in popolni, da bi si to zaslužili. Kristus ni umrl za popolne, ampak za brezbožne (cf. Rim 5,6). Da, za brezbožne grešnike: "Težkó namreč, da bi kdo umiral za pravičnega: morda bi si kdo še upal umreti za dobrega. Bog pa izkazuje svojo ljubezen do nas s tem, da je Kristus umrl za nas, ko smo bili še grešniki." (Rim 5,7.8) Ko se zavemo, v kakšnem stanju smo bili, ko nas je Bog poklical v občestvo s seboj, potem tudi ljubezen do brata in sestre v Kristusu ni več nekaj tako težkega.
Zapoved ljubezni ni evangelij, ni dobra novica. Zapovedi sestavljajo in predstavljajo postavo. Evangeljsko sporočilo je tole: "Bog je namreč svet tako vzljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina, da bi se nihče, kdor vanj veruje, ne pogubil, ampak bi imel večno življenje." (Jn 3,16) Bog nas ni vzljubil, ker bi bili tako dobri in popolni, da bi si to zaslužili. Kristus ni umrl za popolne, ampak za brezbožne (cf. Rim 5,6). Da, za brezbožne grešnike: "Težkó namreč, da bi kdo umiral za pravičnega: morda bi si kdo še upal umreti za dobrega. Bog pa izkazuje svojo ljubezen do nas s tem, da je Kristus umrl za nas, ko smo bili še grešniki." (Rim 5,7.8) Ko se zavemo, v kakšnem stanju smo bili, ko nas je Bog poklical v občestvo s seboj, potem tudi ljubezen do brata in sestre v Kristusu ni več nekaj tako težkega.
Ni komentarjev:
Objavite komentar