Spet jim je Jezus spregovoril: "Jaz sem luč sveta. Kdor hodi za menoj, ne bo hodil v temi, temveč bo imel luč življenja." 13 Farizeji so mu tedaj rekli: "Ti pričuješ o sebi. Tvoje pričevanje ni resnično." 14 Jezus
je odgovoril in jim rekel: "Tudi če jaz pričujem o sebi, je moje
pričevanje resnično, ker vem, od kod sem prišel in kam grem. Vi pa ne
veste, od kod prihajam in kam grem.
15 Vi sodite po mesu, jaz ne sodim nikogar.
16 Če pa sodim jaz, je moja sodba resnična, ker nisem sam, temveč sva jaz in Oče, ki me je poslal.
17 Tudi v vaši postavi je zapisano, da je pričevanje dveh ljudi resnično.
18 Jaz sem, ki pričujem o sebi, in Oče, ki me je poslal, pričuje o meni." 19 Tedaj
so mu govorili: "Kje je tvoj Oče?" Jezus je odgovoril: "Ne poznate ne
mene ne mojega Očeta. Če bi poznali mene, bi poznali tudi mojega Očeta."20 Te besede je spregovoril pri zakladnici, ko je učil v templju. In nihče ga ni prijel, ker še ni prišla njegova ura.
21 Jezus
jim je spet rekel: "Jaz odhajam in iskali me boste, in umrli boste v
svojem grehu. Kamor jaz odhajam, vi ne morete priti." 22 Judje so tedaj govorili: "Si bo mar vzel življenje, da pravi: 'Kamor jaz odhajam, vi ne morete priti.'" 23 In govoril jim je: "Vi ste od spodaj, jaz pa sem od zgoraj. Vi ste od tega sveta, jaz pa nisem od tega sveta.
24 Zato
sem vam rekel: 'Umrli boste v svojih grehih.' Če namreč ne boste
verovali, da jaz sem, boste umrli v svojih grehih."
(Jn 8,12-24)
Ko
se je Jezus skupini Judom predstavil kot luč sveta in
poudaril pomen hoje za njim, so ga farizeji obtožili, da on pričuje o
sebi in da zato njegovo pričevanje ni resnično. Pri tem so bili slepi na zelo pomembno stvar, torej, da niso imeli opraviti z
navadnim človekom, ampak z Bogo-človekom. Zato jim je naš Gospod
upravičeno odgovoril, da je njegovo pričevanje resnično, četudi pričuje
sam o sebi. Kot Bog in človek je zmožen objektivno pričevati o sebi. Jezus je vedel, od kod je prišel in kam gre, farizeji pa tega
niso vedeli, ker niso verovali vanj. Njihova sodba o Jezusu je bila
zunanja in zato površna. Pred sabo so videli navadnega človeka.
Ta
vrsta sodbe je tudi danes močno razširjena. Za razliko
od farizejev, ki so imeli Jezusa za nevarnega šarlatana, ali celo
obsedenca, so danes mnogi ljudje pripravljeni priznati, da je bil naš Gospod dober in velik
človek, nekateri ga imajo celo za celo velikega preroka, niso pa ga pripravljeni priznati za Gospoda
in Odrešenika.
Jezus je farizejem odgovoril, da je njegova sodba resnična, ker zanj pričuje
njegov Oče, ki ga je poslal. Ker je Oče njegova priča, je Kristusovo
pričevanje zakonito, kajti tisti, ki ima Boga za pričo, ne potrebuje
ničesar več. Toda farizeji niso razumeli poante Jezusovega
pripovedovanja. Mislili so namreč, da govori o svojem zemeljskem očetu.
Ravno zato so ga v v. 19 spraševali, kje je njegov Oče. To vprašanje je
vsebovalo še eno slabo prikrito bodico. Znano je bilo namreč, da je Jožef samo njegov
krušni oče, Jezusa pa so imeli za nezakonskega. Zato jim je naš Gospod
odvrnil, da ne poznajo ne njega ne njegovega resničnega Očeta.
Ko
jim je rekel, da odhaja in da bodo umrli v svojem grehu, ga spet niso
razumeli. Menili so, da govori o samomoru ali čem podobnem. Zato jim
je razložil, da bodo umrli v svojem grehu, če ne bodo verovali vanj. To
je pravzaprav bistvo tega odlomka. Vsi ljudje smo namreč po naravi
grešniki, in si zaslužimo večno pogubljenje, Jezus pa je tisti, ki nas
rešuje pred peklensko pogubo. Toda, če hočeš biti rešen, moraš najprej verovati vanj.
Jezus
Kristus je Božji Sin in popoln Odrešenik. Verovati vanj pomeni
imeti večno življenje. On se je utelesil in postal človek. Kot človek
je živel popolno življenje v poslušnosti svojemu nebeškemu Očetu. Ko je
prišla njegova ura, je žrtvoval svoje življenje za grehe ljudi. Po treh
dneh, ga je Bog Oče obudil od mrtvih, s čimer je potrdil, da je Jezus
resnični Mesija. Sam Jezus je povedal o sebi: " Bog
je namreč svet tako vzljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina, da
bi se nihče, kdor vanj veruje, ne pogubil, ampak bi imel večno
življenje." (Jn 3,16) Kdor pa vanj ne veruje, bo umrl v svojem grehu in na njem bo ostala Božja jeza (cff. Jn 3,36. 8,24).
Ni komentarjev:
Objavite komentar