"Neki človek je priredil veliko večerjo in jih je mnogo povabil nanjo. 17 Ko je bil čas za večerjo, je poslal svojega služabnika povabljenim povedat, naj pridejo, ker je že vse pripravljeno. 18 Vsi pa so se začeli v en glas opravičevati. Prvi mu je rekel: 'Njivo sem kupil in si jo moram iti ogledat; prosim te, imej me za opravičenega!' 19 Drugi je dejal: 'Pet jarmov volov sem kupil in jih grem preizkusit; prosim te, imej me za opravičenega!' 20 Spet drugi mu je rekel: 'Oženil sem se in zato ne morem priti.' 21 Služabnik se je vrnil in to sporočil svojemu gospodarju. Tedaj se je hišni gospodar razsrdil in dejal svojemu služabniku: 'Pojdi brž na mestne ceste in ulice in pripelji sem uboge in pohabljene, slepe in hrome.' 22 Služabnik je rekel gospodarju: 'Gospod, zgodilo se je, kar si naročil, in še je prostor.' 23 Tedaj je gospodar rekel služabniku: 'Pojdi na pota in vzdolž ograj in prisili ljudi, naj vstopijo, da se napolni moja hiša. 24 Kajti povem vam: Nobeden izmed onih povabljenih mož ne bo okusil moje večerje.'" (Lk 14,16b-24)
Zgornjo priliko najdemo zapisano tudi v Matejevem evangeliju 22,1-14, je pa pri Mateju zapisana v malo daljši obliki.
Z gostijami smo ljudje od
nekdaj proslavljali mejnike, oziroma prehode v našem življenju, pa tudi
spremembe v medsebojnih odnosih. Tako je tudi sedaj, saj mnoge prelomne dogodke, slavnostne obiske državnikov, podpise mednarodnih pogodb, pa tudi bolj skromne zadeve končamo s kakšno slavnostno večerjo.
V Svetem pismu najdemo več vrst
obrednih pojedin. Pojedina, kot izraz in dejanje gostoljubnosti,
spremeni tujca v gosta (cf. 1Mz 19,3 ss.), sovražnika pa v prijatelja in
zaveznika (cf. 1Mz 26,26-31; 2Sam 3,20). Jezus Kristus se je pri zadnji
večerji poslovil od najožjega kroga svojih učencev in hkrati spremenil
obredno pashalno večerjo v gostijo, ki dejavno simbolizira njegovo
žrtveno smrt na križu, tako da kolikorkrat uživamo zakramentalni kruh in
pijemo kelih, oznanjamo Gospodovo smrt, dokler ne pride (cf. 1Kor
11,26), pri tem pa smo tudi deležni Kristusovega telesa in krvi (1Kor 10,16).
Obravnavana prilika nam pripoveduje o nastopu
Božjega kraljestva, ki se je zgodil s prihodom Jezusa Kristusa na
svet. To še ne pomeni kraljestva, ki bo nastopilo v prihodnjem veku,
ampak gre za njegov predokus v tem veku. Jezus je poskrbel, da smo lahko
že tukaj in zdaj deležni radostne skupnosti z Bogom, ki se bo v
polnosti udejanila v prihajajočem veku. Besedilo Lk 14,16 se nanaša na
prvo vabilo na pojedino. Gre za povabilo bolj ali manj uglednim
pripadnikom izraelskega ljudstva. Bog je skozi celotno obdobje Stare zaveze pripravljal svoje ljudstvo na
prihajajoče kraljestvo. Tik pred
začetkom gostije, ko je bilo že vse pripravljeno, je sledil drugi klic
(v. 17), na katerega pa se povabljeni niso odzvali. Na prvem mestu jim
je bila skrb za zemeljske dobrine in radosti: eden je ravnokar kupil njivo, drugi
par volov, tretji se je pravkar oženil (vv. 18-20)...
Gospodar se je nato razsrdil in
dal poklicati na večerjo ljudi z mestnih ulic in cest: uboge,
pohabljene, slepe, hrome (v. 21), torej ljudi, na katere so ostali (bolj
ali manj ugledni) pripadniki izraelske družbe gledali zviška. Ljudje z
mestnih ulic in trgov so torej neugledni in izobčeni pripadniki
izraelskega ljudstva. Ker prostor še vedno ni bil napolnjen, je dal
gospodar poklicati tudi tiste na potih in vzdolž ograj, torej ljudi, ki
izvirno niso bili iz njegovega mesta (v. 23). Tu so mišljeni pripadniki
poganskih ljudstev, kamor sodi velika večina med nami.
Tako se je na koncu zgodilo, da tisti, ki so bili prvi povabljeni, niso bili deležni njegove večerje, kajti: "Bog se ne pusti zasmehovati. Kar bo človek sejal, bo tudi žel." (Gal 6,7)
Gospodar nebes in zemlje tudi
danes vse vabi na svojo gostijo: ugledne, manj ugledne in neugledne,
ljudi iz vseh ras, narodov, ljudstev, jezikov in socialnih skupin, lepe
in manj lepe, pravične in krivične, leve, desne in sredinske. Zatorej: "Če danes zaslišite njegov glas, ne zakrknite svojih src." (Heb 3,15)
Kako se boste torej odzvali na njegovo povabilo?
Kako se boste torej odzvali na njegovo povabilo?
Ni komentarjev:
Objavite komentar