"Nato pa je prišel Kristus
kot véliki duhovnik dobrih stvari, ki so se zgodile. Skozi večji in
popolnejši šotor, ki ni narejen z rokami, se pravi, ki ni od tega
stvarstva,
12 je stopil v svetišče enkrat za vselej, ne s krvjo kozlov in juncev, temveč s svojo krvjo, in dosegel večno odkupljenje.
13 Kajti če škropljenje s krvjo kozlov in volov in juničjim pepelom omadeževane posvečuje, da se jim očisti meso,
14 koliko bolj bo kri Kristusa, ki je po večnem
Duhu sam sebe brezmadežnega daroval Bogu, očistila našo vest mrtvih
del, da bomo služili živemu Bogu.
15 Zato je srednik nove zaveze, da bi po smrti,
ki jo je pretrpel za odkupitev od prestopkov v prvi zavezi, tisti, ki so
poklicani, prejeli obljubljeno večno dediščino."
(Heb 9,11-15)
Nekateri pravijo, da je staro zares dobro, spet drugi, da je zares dobro le to, kar je novo. Včasih imajo bolj prav prvi, včasih drugi. Ko govorimo o stari in novi zavezi, je nova vsekakor boljša, to pa zato, ker so določila stare v veliki meri odpravljena, zaradi česar predstavlja le senco in predpodobo nove zaveze.
Martin Luther je v zvezi z zgornjo perikopo izjavil, da je za njeno pojasnitev potrebno
razumevanje celotnega Pisma Hebrejcem. V njem je namreč govora tako o starem kot o novem duhovništvu. Starozavezno duhovništvo je bilo
namreč vezano na materialno področje, saj se je nanašalo na uporabo konkretnih
predmetov, oziroma materialnih stvari, kot so bili tempelj, oltar, obredno posodje ter na posebne obrede, žrtvene
živali in kar je še takega. Novo duhovništvo je vezano na duhovno
stvarnost: nebeški tempelj, nebeški oltar in duhovne žrtve. Nova zaveza
ne pozna službe zemeljskega velikega duhovnika (s tem se rimski
katoličani najbrž ne bi strinjali, saj je rimski papež po njihovo summus
pontifex, ali veliki svečenik).
Jezusovo delo na križu je edinstveno. On ni stopil v zemeljski tempelj,
da bi žrtvoval kozle, vole in druge živali, ki jih je za
žrtvovanje predpisovala starozavezna postava. On je naš edini veliki duhovnik in
hkrati
žrtveni dar, Božje jagnje, ki odvzema greh sveta (cf. Jn 1,29.36).
Mnogi ljudje se danes pohujšujejo in zgražajo nad mislijo, da je Jezus
Kristus s svojo krvjo očistil svoje ljudstvo greha. Toda tasti ljudje se
ne
pohujšujejo nad krvjo nedolžnih, ki se dnevno preliva ob splavih, ki jih
izvajajo v porodnišnicah. Naš oltar je kalvarijski križ, na katerem je
umrl naš
Gospod, zapuščen od sveta in Boga Očeta. Nanj je bila izlita vsa Božja
jeza,
ki bi morala po pravici zadeti nas. Žrtev Bogočloveka Jezusa Kristusa
je tako edino zdravilo za naše grehe, ki varuje Božje ljudstvo pred
večno kaznijo pekla.
Jezus Kristus je s svojo žrtvijo očistil našo vest mrtvih del, da bi
mogli služiti živemu Bogu (cf. Heb 9,14). On je srednik nove zaveze
(cf. Heb 9,15) in edini srednik med ljudmi in Bogom (cf. 1Tim 2,5). Po
njem prejmejo vsi, ki so poklicani, večno dediščino. Poklicani pa so
tisti, ki jih je Bog že vnaprej poznal, oziroma, kakor je pisano: "Kajti tiste, ki jih je že vnaprej poznal, je tudi vnaprej določil, naj
bodo skladni s podobo njegovega Sina[...] Tiste, ki jih je vnaprej določil, je tudi
poklical; in tiste, ki jih je poklical, je tudi opravičil; tiste pa, ki
jih je opravičil, je tudi poveličal." (Rim 8,29.30) Da, tako
izgleda red odrešenja (ordo salutis), kot ga je Bog izdelal v svojem načrtu
in ga uresničuje preko enkratne žrtve njegovega Sina: vnaprejšnje poznanje > vnaprejšnja določitev > Božji klic > opravičenje > pobveličanje.
Ni komentarjev:
Objavite komentar