Toda ti ostani pri tem, česar si se naučil in v veri sprejel, ker veš, od koga si se naučil.
15 Že od otroštva poznaš Sveto pismo in to ti more po veri v Kristusa Jezusa dati modrost, ki pelje v rešitev.
16 Vse Pismo je navdihnjeno od Boga in koristno za poučevanje, svarjenje, za poboljševanje in vzgojo v pravičnosti,
17 da bi bil Božji človek popoln in pripravljen za vsako dobro delo.
4 Rotim te pri Bogu in Kristusu Jezusu, ki bo sodil žive in mrtve, pri njegovi pojavitvi in njegovem kraljestvu:
2 Oznanjuj besedo, vztrajaj v ugodnih in
neugodnih okoliščinah. Prepričuj, grajaj, spodbujaj z vso
potrpežljivostjo in poučevanjem.
3 Prišel bo namreč čas, ko nekateri ne bodo
prenesli zdravega nauka, ampak si bodo po svojih željah poiskali veliko
učiteljev, ker hočejo ustreči svojim ušesom.
4 Ušesa bodo obračali proč od resnice in zabredli v bajke.
5 Ti pa bodi v vsem trezen, pretrpi nadloge, opravi poslanstvo evangelista in izpolni svojo službo. (2Tim 3,14-4,5)
V pričujočem odlomku iz
2. Pavlovega pisma Timoteju je avtor spodbujal svojega naslovnika, naj oznanja
tiste stvari, ki so v svetu nepopularne. Danes nekateri menijo in pravijo, da
je Sveto pismo nekakšna stara knjiga, ki je bila morda dobra za ljudi iz
bronaste in železne dobe, danes pa da ni več aktualna. Toda ravno ti s
svojimi trditvami dokazujejo, da je Sveto pismo enako aktualno danes kot
nekoč. Zakaj? preprosto zato, ker so ljudje v tistih časih enako
odklanjali Božjo besedo, kot jo danes. Seveda so bili tudi taki, ki so jo
sprejemali, podobno kot se dogaja danes.
Na začetku našega
odlomka sv. Pavel spodbuja Timoteja, naj vztraja pri tem, česar se
je naučil. Timotej se je v preteklosti marsičesa naučil tako od Pavla,
kot od drugih, zlasti od matere Evníke in babice Loíde (cf. 2Tim 1,5).
Po njuni zaslugi mu je bila Božja beseda domača že od otroštva. Božja
beseda, zapisana v Svetem pismu in vera v Jezusa Kristusa dajeta pravo
modrost, ki vodi v večno odrešenje. O kateri modrosti je in o kateri ni
govora, nam Pavel govori na drugem mestu, ko pravi: "Pa vendar oznanjamo modrost, in sicer med popolnimi! Toda ne modrosti tega sveta, tudi ne modrosti voditeljev tega sveta. Ti minevajo."
(1Kor 2,6) Tudi svet ima svojo modrost, ki je nepopolna, enako kot
njeni nosilci, ki so minljivi. Iz nepopolnega ni še nikoli prišlo
ničesar popolnega. Ljudje sicer mnogokrat govorijo prave stvari, a jih
sami ne izvršujejo. Podobni so tistim zdravnikom ali učiteljem, ki pridigajo o
nevarnosti kajenja, sami pa kadijo kot dimnik.
Apostol Pavel vrže v brk svetu in liberalnim teologom trditev, da je
vse Sveto pismo navdihnjeno in koristno, zraven pa utemeljuje zakaj.
Tukaj nastopi vprašanje, na kateri del Svetega pisma je apostol meril? V
to kategorijo vsekakor spadajo spisi, ki jim pravimo Stara zaveza,
poleg njih pa bržkone že tudi nekateri novozavezni spisi, o čemer govori
sv. Peter v 2Pt 3,15.16, ko uvršča Pavlova pisma med navdihnjene spise.
Redno hranjenje z Božjo besedo vodi v poboljšanje in pripravljenost za
opravljanje dobrih del.
Sveto pismo je pravzaprav od platnic do platnic knjiga o Jezusu Kristusu. Začne se s stavkom: "V začetku je Bog ustvaril nebo in zemljo." (1Mz 1,1) Po kom je Bog vse ustvaril? V Kristusu "je bilo ustvarjeno vse, kar je v nebesih in kar je na zemlji, vidne in nevidne stvari, tako prestoli kakor gospostva, tako vladarstva kakor oblasti. Vse je bilo ustvarjeno po njem in zanj." (Kol 1,16) Zadnji stavek pa se glasi: "Milost Gospoda Jezusa naj bo z vsemi!"
(Raz 22,21) V Stari zavezi se je Kristus razodeval skozi predpodobe,
kot so daritve in žrtve, tempelj, pa tudi skozi določene ljudi, ki so ga
na nek način predstavljali: Abraham, Jakob, Jožef, Mojzes, David, itn.
Seveda nobeden od naštetih ni dosegal njegovih kvalitet, ker so bili
vsi našteti samo grešni in umrljivi ljudje, zaradi česar so velikokrat zdrsnili. Ker
je Sveto pismo knjiga o Jezusu Kristusu, nam more dati modrost, ki vodi
v rešitev, kajti naša rešitev je edino v Jezusu Kristusu. On in njegovo
na križu dokončano delo morata biti predmet oznanjevanja. On bo nekega
dne sodil žive im mrtve. "Kdor vanj veruje, se mu ne sodi; kdor pa ne veruje, je že sojen, ker ne veruje v ime edinorojenega Božjega Sina." (Jn 3,18) Zato Pavel spodbuja Timoteja, naj oznanja besedo evangelija ne glede na okoliščine in nadloge, ki ga čakajo.
Čas, ko niso več prenašali zdravega nauka, je prav hitro nastopil. Nekateri so začeli v cerkev vtihotapljati človeške nauke. Nekaj od tega se
sicer ni prijelo, nekaj se pa žal tudi je. Iz krščanstva so naredili
religijo dobrih del in pravil. Z dobrimi deli ni sicer nič narobe,
ravno nasprotno, celo zaželena so, saj so dokaz resnične vere, toda po
delih se ne bo nihče odrešil. To je danes nepopularen nauk, da, celo v
delu tako imenovanih evangelijskih krogov. Krščanstvo ni v tem, da si
dober, fin in prijazen, ampak v dejanskem odnosu z Bogom po Jezusu
Kristusu. Za ono prvo sploh ni treba biti kristjan, brez Kristusa pa ni
krščanstva. Kako pa lahko spoznamo Kristusa? On sam je rekel, da Pisma
pričujejo o njem (cf. Jn 5,39).
Ni komentarjev:
Objavite komentar