Beseda o križu je namreč za tiste, ki so na poti pogubljenja, norost; nam, ki smo na poti rešitve, pa je Božja moč.
19 Saj je pisano:
Uničil bom modrost modrih,
razumnost razumnih bom zavrgel.
20 Kje je modrec, kje je pismouk, kje razpravljavec sveta? Mar ni Bog modrosti tega sveta obrnil v norost?
21 Ker pač svet prek modrosti ni spoznal Boga v njegovi modrosti, je Bog po norosti oznanila sklenil rešiti tiste, ki verujejo.
22 Judje namreč zahtevajo znamenja, Grki iščejo modrost,
23 mi pa oznanjamo križanega Mesija, ki je Judom v spotiko, poganom norost.
24 Tistim pa, ki so poklicani, Judom in Grkom, je Mesija, Božja moč in Božja modrost.
25 Kajti Božja norost je modrejša od ljudi in Božja slabotnost močnejša od ljudi. (1 Kor 1,18-25)
Judje Pavlovega časa so hoteli dobiti nazorne dokaze o
mesijanskem poslanstvu našega Gospoda. Hoteli so videti znamenja in čudeže. Toda v resnici jim tudi to ni bilo dovolj, saj so jih mnogi med njimi pripisovali
zlim silam. Zato srečamo v talmudski literaturi trditev, po kateri naj bi imel Jezus demona in naj bi delal čudeže s pomočjo demonskih sil (Babilonski Talmud, Sanhedrin 43a).
Po drugi strani so Grki stavili skoraj izključno na razum in filozofijo. Odgovore na vsa svoja končna vprašanja so hoteli dobiti v moči svojega razuma. Pri tem se niso zavedali, da ima tudi razum svoje meje.
Judom
je bil torej koncept križanega Mesija v spotiko, Grkom pa norost. Še danes je križ
mnogim, pa ne le Judom, ampak tudi npr. muslimanom v spotiko, tistim,
ki se imajo za prosvetljene ateiste ali agnostike, pa norost. Toda Bog ne
deluje v skladu z našimi željami in pogledi, ampak po svojem načrtu. Starozavezni prerok Izaija zato pravi: "Kajti moje misli niso vaše misli
in vaše poti niso moje poti, govori GOSPOD." (Iz 55,8) Na drugem mestu pa govori: "Gospod nad vojskami je sklenil to, da oskruni vse slave napuh, da spravi v zaničevanje vse najbolj češčene na zemlji." (Iz 23,9) Naš Bog ni projekcija naših želja, ampak suvereni Bog, Jahve Sabaot, ki vse dela v skladu s svojim namenom.
Za svet je krščanstvo, ki je zvesto Kristusu, nekakšen popoln narobe svet, oziroma kontra-kultura. Je v popolnem nasprotju s
človeško
naravo, ki ceni predvsem tisto, kar je močno in veliko, zaradi česar je
Nietzsche krščanstvo tako globoko preziral. Teolog Daniel Brkič je
nekje zapisal: "Krščanstvo je veliko
zato, ker temelji na križu, ne pa na kroni." To je v popolnem nasprotju
z
glamuroznostjo, ki je našemu svetu tako zelo pri srcu.
Za "tiste zunaj", ki hodijo po prostorni poti, ki vodi v
pogubo (cf. Mt 7,13), je križ norost, za tiste, ki vstopajo skozi ozka
vrata in gredo po ozki poti (cf. Mt 7,14) pa pomeni križ Božjo moč. Zato
pravi Pavel v Gal 6,14, da je edina stvar, s katero se more hvaliti,
Kristusov križ; po njem je svet križan zanj in on svetu. S tem je hotel
izraziti, da je celoten sistem tega sveta, z vsem svojim zunanjim
bliščem, Bogu sovražen in kot tak nima nobenega dejanskega vpliva in
pomena za apostola. Filozofija, ki jo prodaja današnji svet je sploh precej zmedena. Če je od prosvetljenstva sem veljalo za resnično le to, kar naj bi pravil razum, prevladuje v novejšem času miselnost, ki poudarja občutke posameznika. Tako smo prišli do teorije toliko "resnic", kolikor je pač ljudi na svetu. Pavel je tole zelo dobro napisal: "Domišljali so si, da so modri, pa so ponoreli." (Rim 1, 22) To sicer velja za človeške družbe vseh časov, v današnji zahodni pa še posebej izstopa. Pomislimo le na "znanost", ki se gre nekakšne spolne študije in je "iznašla" že nekaj desetin spolov s katerimi se lahko nekdo poistoveti.
Takšna družba ima verne kristjane za bigotne tepce, toda na njihovo nesrečo (če se ne spreobrnejo) je Božja norost modrejša in Božja slabotnost močnejša od njih (cf. 1Kor 1,25). Vsem poklicanim in izvoljenim pa je križani Kristus Božja moč in Božja modrost (cf. 1Kor 1,24). On je bil na križu po krivem usmrčen za naše grehe, svoje odrešenjsko poslanstvo pa je dokazal z vstajenjem od mrtvih (cf. Rim 4,24). Jezus Kristus vsem, ki vanj verujejo, jamči večno življenje.
Ni komentarjev:
Objavite komentar