15/04/2024

Jezus - znamenje nasprotovanja, kamen spotike in skala pohujšanja

Naši tako imenovani objektivni in nepristranski  mediji so v teh dneh objavili strašno novico, da so se po dolini šentforjanski množično pojavili napisi, kot je ta na zgornji sliki, na katerih lahko preberemo nevarno ime Jezus. Veliko takih napisov je ob avtocestah, na nadvozih in na podobnih mestih. Toda niso se pojavili samo v sami dolini, ampak tudi po okoliških hribih in gorah, ki varujejo dolino šentforjansko. Tam so še posebej škodljivi, ker baje zakrivajo markacije, kar sicer na zgornji sliki ni videti, ampak to, kar ni vidno, vidijo naši mediji. Ker so baje objektivni in nepristranski.  Napisi so menda zelo vznemirili tukajšnjo javnost, kar je nekoč uspešno reševal člen 133. Kazenskega zakonika SFRJ, ne vem pa, kateri člen KZ demokratične Slovenije danes rešuje ta vnebovpijoč problem. Če ga sploh kateri. Morda se kateri nanaša nanj, ker imamo opraviti s sovražnim govorom, kajti napisati: "Jezus," je lahko, v kolikor se tako ukaže, tudi sovražni govor. Zato so bili o teh dogodkih že obveščeni na policiji in drugih sorodnih organih. 

Po tem uvodu je čas, da se stvari lotim bolj resno, čeprav meji vsa ta panika na humoresko. Najprej, avtor tega zapisa nima nič s pisanjem po kamnih in skalah, ki so postali kamni spotike in skale pohujšanja.  Tisti, ki so pisali, se zagotovo zavedajo, kaj in zakaj so to počeli, konec koncev so vsaj del tega očitno tudi dosegli, sprovocirali so pozornost medijev in javnosti v naši domovini. Nenavadna mera pozornosti in panika, ki je ob tem nastala, nam dokazuje še nekaj, o čemer  lahko preberemo v Svetem pismu. 

Ko so starši malega Jezusa štirideseti dan po rojstvu prinesli v jeruzalemski tempelj, je starec Simeon rekel Mariji o tem otroku naslednje: "Glej, ta je postavljen v padec in vstajenje mnogih v Izraelu in v znamenje, ki se mu nasprotuje." (Lk 2,34) Jezus je bil torej že od vsega začetka postavljen kot znamenje nasprotovanja. Višek tega pomeni na nek način njegova smrt na križu, po njegovem vstajenju pa se  to nasprotovanje nadaljuje vse do tega trenutka in se bo še naprej. Če že svet ne more ubiti Jezusa, ubija njegove učence, jih zapira in podobno. Pri nas se to še ne dogaja v tako drastični obliki, ampak v bolj mili, z občasnim smešenjem in poniževanjem. 

Apostola Pavel in Peter sta v svojih pismih omenila Jezusa kot kamen spotike in skalo pohujšanja, pri čemer sta citirala odlomek Iz 8,14. Sv. Pavel pravi: "Glej, na Sionu postavim kamen spotike in skalo pohujšanja; in kdor veruje vanj, ne bo osramočen." (Rim 9,33)  Ob Jezusu in njegovih besedah so se od nekdaj spotikali in se še spotikajo, toda ne vsi. Kdor vanj veruje, ne bo osramočen, saj je sam Jezus izjavil: "Bog je namreč svet tako vzljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina, da bi se nihče, kdor vanj veruje, ne pogubil, ampak bi imel večno življenje."  (Jn 3,16)  Sv. Peter pa pravi: "Vam torej, ki verujete, čast, tistim pa, ki ne verujejo: Kamen, ki so ga zidarji zavrgli, je postal vogalni kamen in kamen spotike in skala pohujšanjaKer niso pokorni besedi, se spotikajo; in prav za to so bili postavljeni." (1Pt 2,7.8)  Jezus je vsem, ki verujejo, čast, seveda ne pred tem svetom, ampak pred Bogom, za druge pa je kamen spotike in skala pohujšanja. Kar nekaj te biblične simbolike in  teologije je na tistih kamnih in skalah, na katerih so bili napisi z imenom Jezus, saj so postali  dobesedni kamni spotike in skale pohujšanja. Ob Jezusa se spotikajo tisti, ki niso poslušni Božji besedi in ne verujejo. 

Kot je povedala novinarka na nacionalki, so grafiti "Jezus" morda tudi nevarni. Dvomim, da bi bili tovrstni grafiti kot taki nevarni, nedvomno pa utegne biti nevaren tisti, ki ga ti grafiti predstavljajo. Sam Jezus je rekel o sebi: "Kdor vanj (v Božjega Sina, op. Diz.) veruje, se mu ne sodi; kdor pa ne veruje, je že sojen, ker ne veruje v ime edinorojenega Božjega Sina. Sodba pa je v tem, da je prišla luč na svet in so ljudje bolj ljubili temo kakor luč, kajti njihova dela so bila hudobna." (Jn 3,18.19) Jezus se nekega dne vrne, a ne kot nebogljen dojenček v soju božične romantike v betlehemskem hlevčku, ampak kot vrhovni sodnik ob koncu časov. To je zelo nevarno dejstvo. Pregovor pravi: "Kdor noče imeti Jezusa za Odrešenika, bo imel Jezusa kot Sodnika." Tega nikomur ne privoščim. 

Jezus je torej za nekatere provokacija,  znamenje nasprotovanja, kamen spotike, skala pohujšanje in posledično nevarni Sodnik, za druge pa Gospod in Odrešenik. V katero od teh dveh skupin  šteješ sebe?  

Ni komentarjev: