Martin Luther. Vir slike: Wikipedia. |
Delati tisto, kar hočemo, ni prava pot za dosego opravičenja.
Ljudje pravijo, da zadostuje, če delamo tisto, kar bi odobraval vsak dober človek, kajti
potem naj bi nas dobri Bog poplačal z milostjo. »Bog ne zahteva od nas več, kot
zmoremo,« pravijo. To reklo drži, če ga uporabimo prav in na pravem mestu, denimo
v politiki, gospodinjstvu, gospodarstvu ali v družinskem življenju. Če v
razumskem svetu opravljam vlogo sodnika ali glave družine in pri tem delam po
svojih močeh, sem opravičen. Področje, ki mu pripada reklo: »Stori, kolikor
zmoreš,« ima svoje meje. Toda v duhovnem
svetu ne moremo početi ničesar, razen greha, saj smo kot sužnji prodani grehu (cf.
Rim 7,14). Narobe je, da se v cerkvi uporabljajo izreki, ki se upravičeno
uporabljajo v politiki, gospodarstvu in družinskem življenju. Človeški
razumski svet mora biti ločen od duhovnega sveta.
Poleg tega pravijo, da je narava sicer
pokvarjena, da pa so naravne lastnosti ostale zdrave in nepoškodovane. Trdijo,
da sta človeški razum in volja zdrava in nepokvarjena, in da so posledično tudi
vse ostale naravne lastnosti čiste in popolne. Iz tega sklepajo, da smo sami po
sebi zmožni izpolnjevati postavo in ljubiti Boga z vsem srcem, saj pripisujejo zgoraj
omenjene lastnosti duhovnemu svetu. Toda jaz razlikujem med naravnimi in
duhovnimi lastnostmi, ki jih oni mešajo in zamenjujejo. Trdim, da duhovne lastnosti
niso zdrave, ampak pokvarjene in z grehom popolnoma zadušene, tako da niso nič
drugega kot pokvarjen razum in volja, katera se nenehno upira Božji volji.
Strinjam
se, da so naravne značilnosti nepokvarjene, toda katere? Ljudje, ki so
potopljeni v greh, ljudje, ki so Satanovi sužnji, imajo seveda voljo, razum in
moč, da opravljajo nalogo sodnika, družinskega poglavarja, da upravljajo z
ladjo, gradijo hišo in opravljajo vse druge reči, ki jih dela človeški rod. Toda
če jih vsiljuješ v duhovni svet, jim tam odrekam prostor, saj smo, kot sem že povedal,
na tem področju, preplavljeni z grehom. Karkoli je v naši volji, je zlo,
karkoli je v našem razumu, je zmota. V duhovnih stvareh, torej, ne premoremo
nič drugega kot temo, zmoto, nevednost, zlo in izprijenost, tako glede volje
kot glede razuma. Kako lahko potemtakem delamo dobro, izpolnjujemo postavo in
ljubimo Boga?
Ravno
zato je Pavel rekel, da me je Kristus ljubil in dal samega sebe zame. Kristus je
začetnik našega odrešenja, ne mi. To pomeni, da ni dobri Gospod našel v meni
nikakršne blage volje ali pravega razumevanja, in se me je temu navkljub
usmilil. V meni ni videl nič drugega, kot da sem hudoben, na krivih potih, da sem do
njega nespoštljiv in da bežim vedno dlje stran od njega. Upiral sem se Bogu,
ujel me je hudič. Zato je
Bog milostno zarezal skozi mojo voljo in
razum, saj me je tako ljubil, da je dal samega sebe zame, da bi bil lahko jaz osvobojen postave, greha, hudiča in smrti.
Te besede so silen grom in strela iz nebes zoper
pravičnost, ki je iz postave in vseh njenih del. V moji volji in razumu je bila
tako velika in strašna hudobija, zmota, tema
in nevednost, da nisem mogel biti odkupljen drugače kot z neizmerno ceno. Zakaj
se sploh še hvalimo z neokrnjenostjo narave, vladavino razuma, sposobnostjo
svobodne volje in z delom, ki ga zmoremo? Zakaj darujemo to gnilo strnišče in
slamo naših grehov, da bi pomirili jezo Boga, o katerem pravi Mojzes, da »je ogenj, ki požira«. (5Mz
4,24)
Vir: Reasonable Christian. Poslovenil: Dizma
Ni komentarjev:
Objavite komentar