Spet je odšel k jezeru. Vse ljudstvo je prihajalo k njemu in jih je učil.
14 Spotoma je zagledal Levija, Alfejevega sina,
ki je sedèl pri mitnici, in mu rekel: "Hôdi za menoj!" In ta je vstal in
šel za njim.
15 In ko je bil pri mizi v njegovi hiši, je
veliko cestninarjev in grešnikov sedelo z Jezusom in njegovimi učenci;
bilo jih je namreč veliko in so hodili za njim.
16 Ko so pismouki med farizeji videli, da jé z
grešniki in cestninarji, so rekli njegovim učencem: "Kako to, da jé s
cestninarji in grešniki?" 17 Jezus je to slišal
in jim rekel: "Ne potrebujejo zdravnika zdravi, ampak bolni. Nisem
prišel klicat pravičnih, ampak grešnike." (Mr 2,13-17)
Levi, ki se je imenoval tudi Matej, ni bil tiste vrste oseba, ki bi bila
pogodu večini takratnih Judov. Glavni razlog za njegovo nepopularnost je
bil njegov poklic. Bil je namreč cestninar, pobiralec davkov, oziroma dacar, kakor pač
hočete. Za osovraženost tega poklica sta bila dva razloga: prvi je bila
provizija, ki so jo ti ljudje jemali, ko so pobirali davke, mitnine in
cestnine. Ta je znala biti zelo visoka, kar je bilo v nasprotju s
postavo, ki prepoveduje oderuštvo znotraj Izraela (cf. 3Mz 25,35.36). Po
drugi strani so bili ti ljudje v službi rimskega okupatorskega režima, zato so jih Judje obravnavali kot nekakšne kolaborante. Toda Jezus se je
zaustavil ravno pri tem človeku in ga pozval, naj mu sledi.
Matej je šel za Jezusom in mu priredil veliko gostijo, na katero je
povabil svoje prijatelje. Le kdo so lahko bili cestninarjevi prijatelji?
Pošteni in pobožni Judje zagotovo ne, ampak ljudje Matejeve sorte,
torej cestninarji in grešniki. Ko so poklicni poštenjaki to videli, so
se seveda pravičniško zgražali nad takim ravnanjem. Toda Jezus jim
je povedal pomembno resnico, da ne potrebujejo zdravnika zdravi, ampak
bolni, in da ni prišel klicat pravičnih, ampak grešnike.
Pri tem se nam porodi vprašanje, kdo je sploh grešnik. V očeh povprečnega
človeka so grešniki vedno "oni drugi". Tako so razmišljali tudi
farizeji in drugi ugledni ljudje. Od nekdaj velja pravilo, da ljudje, ki
se imajo za pravične, ne čutijo potrebe po odrešeniku. Toda Bog, ki
vidi v srca in ima vpogled v skrite misli in motive, se s tem ne bi
strinjal. Že Job je spoznal naslednje: "Glej, on ne zaupa svojim svetim,
v njegovih očeh še nebesa niso čista." (Job 15,15) Prerok Izaija pa pravi: "Glej,
ti si se srdil in mi smo grešili,če bi se vedno držali tvojih poti, bi
bili rešeni. Vsi smo postali kakor umazanec, vsa naša pravična dela
kakor umazana obleka." (Iz 64,4b.5) Bog je svet, mi nismo. On je pravičen, mi nismo. Če bi se vedno držali Božjih
poti, bi bili rešeni, pa se ne. Zato potrebujemo odrešenika. Človekova
grešnost je zelo močna stvar. Kánoni dodrechtske sinode govorijo o
popolni pokvarjenosti. Tega ne smemo razumeti v kvantitativnem, ampak v
kvalitativnem smislu. Greh, ki je v človeku, popolnoma zadostuje za
večno pogubljenje. Ta nauk je danes zelo nepopularen, a zato ni nič
manj resničen kot pred 400 ali 2000 leti. Greh je kot močan strup, pri
čemer zadostuje za usmrtitev že majhna doza. Vseeno je, ali smo
prejeli enojno ali stoterno smrtno dozo.
Jezus Kristus je tisti, ki je prišel klicat grešnike. Na zemlji je živel
popolno in brezgrešno življenje, v popolni poslušnosti Očetovi volji,
bil je usmrčen za naše grehe in obujen za naše opravičenje. On je
popoln Odrešenik. Ko je poklical Levija ali Mateja, je popolnoma
preusmeril tok njegovega življenja. Matej je postal Kristusov apostol in
evangelist. Zgodilo se je tisto, kar je bilo videti popolnoma nemogoče.
Jezus podarja novo življenje. Kadar in kogar On kliče, tedaj in tega
zares kliče.
Njemu, edinemu Odrešeniku, naj bo slava na veke!
Ni komentarjev:
Objavite komentar