Postanite uresničevalci besede in ne le poslušalci, ki sami sebe varajo. 23 Če je namreč kdo poslušalec besede, ne pa njen uresničevalec, je podoben človeku, ki ogleduje svoj rojstni obraz v zrcalu; 24 pogleda se, a odide in takoj pozabi, kakšen je bil. 25 Človek pa, ki pozorno motri popolno postavo svobode in vztraja in ne postane pozabljiv poslušalec, temveč njen dejaven uresničevalec, bo blažen v svojem delovanju.
26 Če kdo misli, da je pobožen, a ne brzda svojega jezika, temveč vara svoje srce, je njegova pobožnost prazna. 27 Čista in neomadeževana pobožnost pred Bogom in Očetom je to: skrbeti za sirote in vdove v njihovi stiski ter se ohraniti neomadeževan od sveta.
(Jak 1, 22-27)
Apostol Jakob je bil zelo praktično naravnan človek, kar zelo razločno odseva iz njegove celotne poslanice.
Če kdo posluša Božjo besedo, a je ne uresničuje, mu golo poslušanje nič ne koristi, oziroma je podoben človeku, ki bi se pogledal v zrcalo, potem pa pozabil, kakšen je bil (cf. Jak. 1,23.24).
Res je, da se nihče ne odreši po svojih delih, ampak po Božji milosti, ki se nam podarja po žrtvi našega Gospoda Jezusa Kristusa. Toda to še ne pomeni da smemo ostati na mestu in mirovati. Kristus je izpolnil celotno postavo, njegov evangelij pa nas je osvobodil, tako da nam postava ne pomeni več nečesa, kar zasužnjuje (cf. Gal 3,10-4,7), ampak nam je postala "popolna postava svobode" (cf. Jak 1,25). Pristnost našega krščanstva se ne kaže le v besedi, ampak v dejanju. Pri tem izpostavlja Jakob troje: brzdanje jezika, skrb za sirote in vdove ter neomadeževanost od sveta (cf. Jak 1,26.27) .
Brzdanje jezika je pomembno vsaj iz dveh razlogov. Kristjan namreč ne predstavlja več le samega sebe, ampak tudi Gospoda Jezusa Kristusa. Po drugi strani vodita nebrzdano govorjenje in mišljenje v druge grehe.
Druga stvar, ki nam jo polaga Jakob na srce, je skrb za nemočne, stiskane ali kakorkoli deprivilegirane ude cerkve. V to kategorijo so v njegovih časih spadale sirote in vdove. Pri nas je danes situacija drugačna, a nemočni, stiskani in deprivilegirani še vedno obstajajo.
Tretja stvar, ki jo omenja v tem odlomku je neomadeževanost od sveta. Svet je kot voda, po kateri pluje barčica Kristusove cerkve. Barka se zelo lepo prilega vodi in tudi sodi vanjo, voda pa nikakor ne sodi v barko, ker se lahko zaradi nje barka potopi. Glede na dejstvo, da živimo v svetu in da je naša stara grešna narava še vedno del nas, je nemogoče, da ne bi prišli pod vpliv sveta in njegovega sistema mišljenja. Toda Bog hoče in nam hkrati daje možnost, da se temu upremo.
Kristjan je zato kristjan, ker je v Kristusu, za take pa velja naslednje: "Če je torej kdo v Kristusu, je nova stvaritev. Staro je minilo. Glejte, nastalo je novo." (2Kor 5,17) Uresničevanja besede seveda nismo zmožni iz naših lastnih moči in po svojih zaslugah, ampak iz vere, kot je rečeno v 24. členu Belgijske veroizpovedi: "Ker izhajajo ta dela iz zdravih korenin vere, so dobra in sprejemljiva v Božjih očeh, saj so posvečena po njegovi milosti." Pri tem ne smemo pričakovati, da bomo popolnoma uspešni, kajti popoln uspeh je zagotovljen le na drugi strani večnosti, toda imamo Gospoda, ki je neskončno večji od naših neuspehov in je za nas izpolnil vso postavo. Njemu pripada slava na veke!
Ni komentarjev:
Objavite komentar