Ko je to povedal, se je napotil proti Jeruzalemu; hodil je spredaj.
29 Ko je prišel v bližino Bétfage in Betanije h gori, ki se imenuje Oljska, je poslal dva izmed učencev
30 in jima rekel: "Pojdita v vas, ki je pred
vama. Ko prideta vanjo, bosta našla privezanega oslička, na katerem še
nikoli ni sedèl noben človek. Odvežita ga in odpeljita!
31 Če vaju kdo vpraša, zakaj ga odvezujeta, recita takole: 'Gospod ga potrebuje.‹'" 32 Učenca, ki sta bila poslana, sta odšla in našla, kakor jima je povedal. 33 Ko sta odvezovala oslička, so jima njegovi gospodarji rekli: "Zakaj odvezujeta oslička?" 34 Rekla sta: "Gospod ga potrebuje." 35 In odvedla sta ga k Jezusu, vrgla na oslička svoja plašča in nanj posadila Jezusa. 36 Ko je šel naprej, so razgrinjali svoje plašče na pot.
37 Ko se je že bližal
pobočju Oljske gore, je začela vsa množica učencev z močnim glasom
veselo hvaliti Boga za vsa mogočna dela, ki so jih videli. 38 Govorili so:
"Blagoslovljen kralj,
ki prihaja v Gospodovem imenu!
V nebesih mir
in slava na višavah!"
39 Nekaj farizejev iz množice mu je reklo: "Učitelj, pograjaj svoje učence." 40 In odvrnil jim je: "Povem vam, če ti umolknejo, bodo kamni vpili." (Lk 19,28-40
Cvetna nedelja je dan, ki je v naših krajih znan predvsem po blagoslovu
različnega zelenja, mnogokrat povezanega v lične butarice, včasih pa že
kar v nekakšen snop hlodov. To naj bi bilo v spomin na Jezusov
kraljevski vhod v Jeruzalem, nekaj dni pred obsodbo na smrt. Ker je šlo predvidoma za palmove veje, se ta nedelja imenuje v latinščini Dominica in palmis. Bodi dovolj vesele cvetlične simbolike,
kajti pod njo se skrivata trnje in bridkost, ki sta sledila
kraljevskemu razpoloženju prve cvetne nedelje.
Ko je Jezus zadnjikrat v svojem zemeljskem življenju prispel v Jeruzalem, oziroma prijezdil na oslu, ga je tam pričakala množica učencev, najbrž v pričakovanju skorajšnjega nastopa Božjega kraljestva. Prisotni so mu polagali plašče na pot, s čimer so mu priznali vdanost kot vladarju. Drugi evangelisti omenjajo tudi (palmove) veje, s katerimi so mu ljudje mahali in jih polagali na pot. Videti je bilo kot triumf. Seveda so se tudi tu takoj našli nepogrešljivi farizeji, ki jih je ta spektakel vznejevoljil, še bolj pa jih je najbrž zmotilo omenjanje Tistega, ki prihaja v Gospodovem imenu (cf. Ps 118,26). zato so mu rekli, naj "umiri žogico" in pograja svoje preveč navdušene učence. Toda on je farizejem odgovoril z oblastjo, ki jo je imel kot So-stvarnik vesoljstva. Psalmist David je zapisal: "Nebesa pripovedujejo o Božji slavi, nebesni svod sporoča o delu njegovih rok." (Ps 19,2) Zato pravi Gospod, da bodo kamni vpili, če učenci umolknejo, kajti vse stvarstvo je tisto, ki oznanja njegovo slavo. Vprašanje je, kako so si te besede razlagali farizeji. Če bi jih pravilno razumeli, zagotovo ne bi bili med tistimi, ki so čez nekaj dni Gospoda slave poslali v smrt.
Temu dogodku so sledili mučni dnevi, ki so doživeli kulminacijo na dan, ko je bil naš Gospod predan v smrt. Triumfalnemu vstopu v Jeruzalem je sledila sramotna smrt na križu. Takrat je neka druga množica vpila: "Križaj ga!" So bili med tisto drugo množico tudi ljudje, ki so ga poveličevali ob prihodu v Jeruzalem? Morda, vendar o tem ne vemo nič določnega. Toda smrti na križu je sledil še večji triumf od tistega na cvetno nedeljo: vstajenje. To dejanje je bilo dokaz, da Jezusova smrt ni bila nesmiselna. Prinesla nam je odpuščanje grehov, njegovo vstajenje pa je dokaz, da je Jezus priskrbel popolno opravičenje vsem, ki vanj verujejo.
Ali veruješ vanj?
Ni komentarjev:
Objavite komentar