Jaz sem namreč prejel od Gospoda, kar sem vam tudi izročil: Gospod Jezus je tisto noč, ko je bil izdan, vzel kruh 24 in se zahvalil, ga razlomil in rekel: "To je moje telo za vas. To delajte v moj spomin." 25 Prav tako je vzel tudi kelih po večerji in rekel: "Ta kelih je nova zaveza v moji krvi. Kolikorkrat boste pili, delajte to v moj spomin." 26 Kajti kolikorkrat jeste ta kruh in pijete kelih, oznanjate Gospodovo smrt, dokler ne pride. (1Kor 11, 23-26)
Medtem ko so jedli, je Jezus vzel kruh, blagoslovil, razlomil, dal učencem in rekel: "Vzemite, jejte, to je moje telo." 27 Nato je vzel kelih, se zahvalil, jim ga dal in rekel: "Pijte iz njega vsi. 28 To je namreč moja kri zaveze, ki se preliva za mnoge v odpuščanje grehov." (Mt 26,26-28)
Naš Gospod Jezus Kristus je pri zadnji večerji vzpostavil obhajanje zakramenta, ki mu pravimo sveto obhajilo ali Gospodova večerja. S tem zakramentom se ukvarjajo kar štirje anglikanski členi vere, ki opredeljujejo njegov pomen.
28. O Gospodovi večerji
Naš Gospod Jezus Kristus je pri zadnji večerji vzpostavil obhajanje zakramenta, ki mu pravimo sveto obhajilo ali Gospodova večerja. S tem zakramentom se ukvarjajo kar štirje anglikanski členi vere, ki opredeljujejo njegov pomen.
28. O Gospodovi večerji
Gospodova večerja ni le znamenje medsebojne ljubezni, ki so jo dolžni imeti kristjani med
sabo, ampak zakrament naše odkupitve po Kristusovi smrti. Tistim, ki ga upravičeno,
vredno in z vero zaužijejo, je kruh, ki ga lomimo, deležnost Kristusovega telesa, podobno
je blagoslovljeni kelih deležnost Kristusove krvi. Nauk o transubstanciaciji (premeni bistva
kruha in vina) pri Gospodovi večerji se ne da dokazati iz Svetega pisma, ampak je v
nasprotju s čistim naukom Pisma, saj sprevrača naravo zakramenta in je povzročil vzpon
mnogih praznoverij. Kristusovo telo se pri Večerji daje, jemlje in zauživa samo na nebeški
in duhovni način. Sredstvo, po katerem se prejme in zaužije Kristusovo telo v Večerji, je
vera.
29. Hudobni, ki so deležni Gospodove večerje, ne zauživajo Kristusovega telesa
29. Hudobni, ki so deležni Gospodove večerje, ne zauživajo Kristusovega telesa
Hudobni in tisti brez žive vere sicer fizično in vidno »z zobmi grizejo« (kot pravi sveti
Avguštin) zakrament Kristusovega telesa in krvi. Taki vseeno niso deležni Kristusa, ampak
z jedenjem in pitjem tega tako zelo pomenljivega znamenja ali zakramenta, sami nase
kličejo obsodbo.
30. O zauživanju pod obema podobama
30. O zauživanju pod obema podobama
Keliha našega Gospoda se ne sme odrekati laikom. Po Kristusovi postavitvi in zapovedi se
morata vsem kristjanom enako podeljevati obe sestavini Gospodovega zakramenta.
31. O Kristusovi daritvi, dokončani na križu
Kristusova žrtev, ki je bila izvršena enkrat, je popolna odkupnina, sprava in zadostitev za vse grehe sveta, tako izvirni kot osebne. Poleg te ene same zadostitve ne obstaja nobena druga. Posledično so govorice o mašnih daritvah, pri katerih naj bi mašnik daroval Kristusa za žive in mrtve, da bi bili le-ti odrešeni muk in krivde, bogokletne zgodbice in nevarna prevara.
31. O Kristusovi daritvi, dokončani na križu
Kristusova žrtev, ki je bila izvršena enkrat, je popolna odkupnina, sprava in zadostitev za vse grehe sveta, tako izvirni kot osebne. Poleg te ene same zadostitve ne obstaja nobena druga. Posledično so govorice o mašnih daritvah, pri katerih naj bi mašnik daroval Kristusa za žive in mrtve, da bi bili le-ti odrešeni muk in krivde, bogokletne zgodbice in nevarna prevara.
Ni komentarjev:
Objavite komentar