Vir slike: Wikipedia |
Končno, bodite vsi složni, sočutni, ljubite brate, bodite usmiljeni in ponižni. 9 Ne
vračajte hudega za húdo in ne sramotite tistega, ki vas sramoti.
Nasprotno, blagoslavljajte, ker ste bili poklicani v to, da bi bili
deležni blagoslova.
10 Kajti kdor hoče ljubiti življenje
in videti dobre dni,
naj zadržuje svoj jezik od zla
in ustnice od zvijačnega govorjenja.
11 Ogiblji se zla in delaj dobro,
išči mir in hodi za njim.
12 Zakaj Gospodove oči so uprte v pravične
in njegova ušesa v njihovo prošnjo,
Gospodovo obličje pa je zoper hudodelce.
13 Le kdo vam bo škodil, če boste vneti za dobro? 14 Nasprotno, tudi če bi zaradi pravičnosti trpeli, blagor vam! Česar se oni bojijo, se ne bojte in ne plašite. 15 Gospoda Kristusa posvetite v svojih srcih. (1Pt 3,8-15a)
Polž je lahko zgled potrpežljivosti. Giba se počasi in varno, nikoli se mu ne mudi, ampak potrpežlivo prenaša ovire na poti. Tudi za življenje skupnosti je potrebna potrpežljivost, kajti sobivanje različnih ljudi ni enostavno. V sleherni skupnosti se pojavljajo ljudje z različnimi osebnostmi lastnostmi,
potrebami, zahtevami, slabostmi in kar je še takega. Zato ni tako sobivanje nikoli v slogu "domek, sladki domek". Dejstvo je, da vsako skupnost
sestavljamo ljudje, ki smo še vedno grešni. Tudi cerkveno skupnost
sestavljajo posameznice in posamezniki, ki so sicer v Božjih očeh pravični, ampak ta
pravičnost je forenzična, in še vedno živijo v prav istih telesih, z
istimi možgani, istim razumom, temperamentom in voljo, kot so živeli
pred opravičenjem.
V 8. vrstici našteva apostol
Peter našteva i lastnosti, ki naj bi jih izkazovali v
medsebojnem življenju (sloga, sočutje, bratoljubje, usmiljenost,
ponižnost). Vsebina 9. vrstice pa se nanaša na nevračanje hudega s hudim
v vseh oblikah. Tudi Jezus je rekel nekaj podobnega: "Blagoslavljajte tiste, ki vas preklinjajo, in molíte za tiste, ki grdo ravnajo z vami"
(Lk 6,28) Zakaj naj blagoslavljamo? Peter jasno pove, da zato, ker smo
bili poklicani, da bi bili sami deležni blagoslova. Kristjan mora biti
za okolico vir blagoslova, ne kamen spotike. Seveda mu njegovo
blagoslavljanje ne jamči, da ne bi kljub temu ostal kamen spotike, toda
kristjan ni bil poklican v to, da zmerja in preklinja tiste, ki tako
delajo. Ne glede na to, ali nam dobro delo na tem svetu kaj koristi ali
ne, smo dolžni delati dobro. Tudi trpljenje zavoljo pravičnosti nam je v
blagor, pa ne zato, ker bi nam prinašalo kake zveličavne zasluge pri
Bogu, ampak, ker je pokazatelj tega, da smo na Božji poti. Jezus je
rekel: "Blagor vam, kadar vas bodo zaradi mene zasramovali, preganjali in vse húdo o vas lažnivo govorili. Veselite in radujte se, kajti vaše plačilo v nebesih je veliko. Tako so namreč preganjali že preroke, ki so bili pred vami." (Mt 5,11.12) To seveda velja za negativno govorjenje o na, ki je lažno. Bog ne daj, da bi bilo upravičeno!
Zatorej, kakor je bil Kristus po smrti in trpljenju obujen, tako čaka tudi tistega, čigar pristna in iskrena vera je kamen spotike ali še kaj hujšega, nebeški blagoslov. Naj da Bog vsem nam živeti potrpežljivo in v skladu z blagoslovi, ki nam jih je on sam podelil že na tem svetu.
Zatorej, kakor je bil Kristus po smrti in trpljenju obujen, tako čaka tudi tistega, čigar pristna in iskrena vera je kamen spotike ali še kaj hujšega, nebeški blagoslov. Naj da Bog vsem nam živeti potrpežljivo in v skladu z blagoslovi, ki nam jih je on sam podelil že na tem svetu.
Ni komentarjev:
Objavite komentar