Glej, pridejo dnevi, govori GOSPOD, ko obudim Davidu pravično mladiko. Vladal bo kot kralj in bo modro ravnal, prav in pravično bo delal v deželi.
6 V njegovih dneh bo Juda rešen in Izrael bo prebival na varnem. To pa je ime, s katerim ga bodo klicali: "GOSPOD, naša pravičnost."
7 Zato, glej, pridejo dnevi, govori GOSPOD, ko ne bodo več rekli: "Kakor živi GOSPOD, ki je pripeljal Izraelove sinove iz egiptovske dežele,"
8 ampak: "Kakor živi GOSPOD,
ki je potomce Izraelove hiše odpeljal iz severne dežele in iz vseh
dežel, kamor jih je bil razkropil, in jih pripeljal, da bodo prebivali
na svoji zemlji."
(Jer 23,5-8)
Bog je na začetku našega odlomka (cf. Jer 23,5) potrdil preroku Jeremiju, kar je že davno prej obljubil kralju Davidu: "Ko se ti dopolnijo dnevi in boš legel k svojim očetom, bom povzdignil
tvojega potomca, ki bo izšel iz tvojega telesa, in bom utrdil njegovo
kraljestvo. Ta bo sezidal hišo mojemu imenu in prestol njegovega kraljestva bom utrdil na veke."
(2Sam 7,12.13) Besede izrečene Davidu se lahko nanašajo na njegovega
sina Salomona, a le delno, saj Salomon ob vsem svojem modrem ravnanju
in pravičnosti ni vladal na veke, proti koncu življenja pa je pod vplivom svojih žena celo
zašel v malikovanje. To isto stvar potrjuje Bog po Jeremiju, ko pravi, da bo
Davidu obudil pravično mladiko. Napoved osebe, ki se imenuje mladika,
najdemo tudi v Zah 3,8.9 in v Zah 6,12. Na slednjem mestu pravi: "Povej mu in mu reci: 'Tako govori GOSPOD nad vojskami: Glej, mož, ki mu je ime Mladika! Kjer bo on, bo brstelo in on bo zidal GOSPODOV tempelj.'" Ta prerokovani kralj iz Davidovega rodu, mladika, ima vse značilnosti pravičnega in modrega vladarja.
V
23,6 napoveduje Jeremija Božjemu ljudstvu odrešitev in varnost. Vse
te prerokbe so se po pisanju novozaveznih piscev uresničile v Jezusu
Kristusu. Ko so prišli modri z Vzhoda, so povprašali kralja Heroda: "Kje je ta, ki se je rodil kot judovski kralj?" (Mt 2,2a). Preden se je Jezus rodil, je Bog naročil Jožefu, Marijinemu možu: [D]aj mu ime Jezus, kajti on bo svoje ljudstvo odrešil grehov."
(Mt 1,21) Ime Jezus pomeni v izvirniku: "Jahve rešuje," toda Jeremija
navaja v našem odlomku neko drugo ime: GOSPOD, naša pravičnost, oziroma v hebrejskem izvirniku: Jahve Cidkenu. To ime je nosil
kralj Sedekija (Cidkijahu), kar je videti kot paradoks, saj ga je navdihnjeni sveopisemski
kronist takole opisal: "Sedekíja je imel enaindvajset let, ko je postal kralj, in enajst let je kraljeval v Jeruzalemu. Delal je, kar je hudo v očeh GOSPODA, njegovega Boga. Ni se ponižal pred prerokom Jeremijem, ki je govoril iz GOSPODOVIH ust."
(2Krn 36,11-13) Odpadniški kralj Sedekija pač ne more biti resnični in upravičeni nosilec imena GOSPOD, naša
pravičnost, ampak se to ime nanaša
na prihodnjega mesijanskega vladarja, torej na Gospoda Jezusa Kristusa.
V nadaljevanju napoveduje prerok novo dobo, "ko ne bodo več rekli: 'Kakor živi GOSPOD, ki je pripeljal Izraelove sinove iz egiptovske dežele.'"
(Jer 23,7) Povedal je, da je pred Božjim ljudstvom mesijanska doba, ki
bo zasenčila najslavnejši dogodek v zgodovini Izraela, to je izhod izvoljenega Božjega ljudstva iz egiptovskega suženjstva, ki
se je zgodil pod Mojzesovim vodstvom. Evangelist Janez je zapisal: "Postava je bila namreč dana po Mojzesu, milost in resnica pa je prišla po Jezusu Kristusu."
(Jn 1,17) Res je sicer, da je šel Mojzes je na čelu ljudstva iz Egipta, toda v resnici
je bil Bog tisti, ki je poskrbel za to veliko odrešitev. Mojzes je samo sledil Bogu, ki je hodil pred ljudstvom podnevi v oblačnem in ponoči v ognjenem stebru. Vsi, ki so se tedaj rešili iz Egipta, so pozneje, vsaj v telesnem smislu, pomrli. Mojzes je
prejel od Boga postavo (zakonik), ki ni bila zmožna nikogar odrešiti, kajti
zakoni so na svetu zato, da (ob)sodijo, ne rešujejo. Jezus je Mesija, ki je prišel na
svet, da bi prinesel resnico in milost. Resnica pripoveduje o Božji
svetosti in človekovi brezupni grešnosti, milost pa grešnega človeka
opravičuje. Zato je Mesijevo kraljestvo večje in pomembnejše od eksodusa
Izraelcev pod Mojzesom, najsi je bil še tako čudežen in veličasten.
Jezus Kristus je Pot, Resnica,
Življenje, Pravičnost, Odrešenje in Varnost. On je resnični in edini
pravi nosilec nove dobe, katere predokus uživa vsak, ki vanj veruje. On
je večni Kralj, ki bo nekega dne zbral svoje razkropljeno ljudstvo v
svojem večnem mesijanskem kraljestvu.
Ni komentarjev:
Objavite komentar