Ko je Herod videl, da so ga modri prevarali,
se je zelo razjezil. Poslal je svoje ljudi in dal v Betlehemu in v vsej
njegovi okolici pomoriti vse dečke, stare dve leti in manj, po času,
kakor ga je skrbno poizvedel od modrih. (Mt 2,16)
V božičnem času poznamo še en dan, ki razblinja ceneno praznično idilo. To je dan,
ko se spominjamo otrok, ki jih je dal pomoriti trinoški kralj Herod.
Jezusov prihod na svet je bil zaznamovan s prepevanjem angelskih zborov: "Slava Bogu na
višavah," toda tudi peklenske sile ob tem dogodku niso
obstale križema rok, ampak so si za svoje orodje izbrale kralja Heroda, ko je
le-ta izvedel od modrih, da se je rodil judovski kralj.
Herod ni bil Jud, ampak Idumejec in se je ustrašil za prestol, zato se
je hotel znebiti nadležne konkurence. V upanju, da bo med žrtvami tudi
Jezus, je dal pomoriti betlehemske dečke, ki so bili stari dve leti in
manj. Ta dogodek ne sovpada s časom tik po Kristusovem rojstvu, ampak se
je zgodil nekaj kasneje, morda leto ali dve. Ker je bil Jožef na
nadnaravni način opozorjen na to, kaj se pripravlja, se je skupaj z
Marijo in otrokom Jezusom umaknil v Egipt.
Nedolžni otroci, ki so bili žrtvovani namesto Jezusa, so pravzaprav
predpodoba Jezusove žrtve, ki se je zgodila malo več kot trideset let
pozneje. Jezus je s sto svojo žrtvijo na golgotskem križu naredil nje in
vse, ki vanj verujejo, primerne za nebeško kraljestvo. Toda zgodba nedolžnih
otrok se pojavlja skozi celo zgodovino. Pomori otrok tudi danes niso
nobena izjema. Če to stvar v kakih "barbarskih" deželah še vedno počnejo
s hladnim ali strelnim orožjem, se taisto dogaja v naprednem in razvitem svetu v
navidez brezmadežnem in sterilnem okolju bolnišnic, čemur evfemistično
pravijo "možnost izbire" ali pa "pravica ženske, da razpolaga s svojim telesom". To možnost je v naši zemeljski domovini v 55. členu celo ustavno zagotovljena. Pri tem se tolažijo, da gre pri zarodku
samo za skupek tkiva. Toda, čisto tehnično gledano, so tudi oni in mi vsi skupaj samo skupek
tkiva.
Toda ne glede na vse skupaj je naš Gospod ob neki priložnosti izjavil : "Bog namreč svojega Sina ni poslal na svet, da bi svet sodil, ampak da bi se svet po njem rešil."
(Jn 3,17) To je bil namen njegovega prihoda na svet. Božična idila je
lepa stvar, vendar jo je dobro malo uravnovesiti. Dietrich Bonhoeffer je
zapisal:
Ali veruješ v Jezusa in se zanašaš nanj?
"Jezus Kristus je živel sredi svojih sovražnikov. Na koncu so ga zapustili vsi učenci. Popolnoma sam, obdan od zločincev in posmehljivcev, je visel na križu. Ravno zato je tudi prišel, da Božjim sovražnikom prinese mir." *Mi vsi smo (bili) po padli človeški naravi Božji sovražniki. Tu ni izjem. A Jezus prinaša resnični mir in rešuje vse, ki se nanj zanesejo in vanj verujejo. Prav takšne, kot sva jaz ali ti, brez izjeme. To je neskončno več kot božična idila.
Ali veruješ v Jezusa in se zanašaš nanj?
*Dietrich Bonhoeffer, Zajednički život, Izvori, Zagreb-Osijek,1987. Poslovenil Diz.
Ni komentarjev:
Objavite komentar