Sicer pa zajemajte moč v Gospodu in sili njegove moči.
11 Nadenite si celotno Božjo bojno opremo, da se boste mogli upirati hudičevim zvijačam. 12 Kajti naš boj se ne bije proti krvi in mesu, ampak proti vladarstvom, proti
oblastem, proti svetovnim gospodovalcem te mračnosti, proti zlohotnim
duhovnim silam v nebeških področjih. 13 Zato sezite po vsej Božji bojni opremi, tako da se boste mogli ob hudem dnevu upreti, vse premagati in obstati.
14 Stojte torej prepasani okoli ledij z resnico, oblečeni v oklep pravičnosti
15 in z nogami, obutimi v pripravljenost za oznanjevanje evangelija miru.
16 Predvsem pa vzemite ščit vere; z njim boste mogli pogasiti vse ognjene puščice hudega. 17 Vzemite tudi čelado odrešenja in meč Duha, kar je Božja beseda.
18 Ob vsaki priložnosti molíte v Duhu z
vsakršnimi molitvami in prošnjami. V ta namen bedite z vso vztrajnostjo
in molíte za vse svete.
19 Molíte tudi zame, da mi bo dan govor, ko bom odpiral usta, tako da bom neustrašeno oznanil skrivnost evangelija,
20 za katerega opravljam poslanstvo v verigah, in govoril o njem s srčnostjo, kakor je moja dolžnost. (Ef 6, 10-20)
Najprej naj opozorim vse, ki to berete, da ta prispevek nima ničesar skupnega s sabljami, puškami in topovi, ker ne gre za posvetno bojno opremo, ki smo je vajeni, ampak Božjo, ki je nekaj povsem drugega.
Na začetku naše perikope spodbuja apostol Pavel Efežane, naj
zajemajo moč v Gospodu. Kristjan ne premore v sebi nobene lastne moči, s katero
bi se lahko uprl zlu v sebi in izven sebe. On se ne zanaša na svoje
zmožnosti, ampak na Gospoda in silo njegove moči. Ko so Izraelci izšli
iz Egipta, se niso kar sami rešili svojih zasledovalcev, ampak je bil
Bog tisti, ki jih je rešil. Zato so po prehodu čez Trstično morje
zapeli: "GOSPOD je moja moč in moja pesem,
bil mi je v rešitev." (2Mz 15,2a) Motiv "GOSPOD je moja moč" se v Stari zavezi še nekajkrat ponovi.
Naj navedem reference: Ps 28,7, Ps 118,14; Iz 12,2; Iz 49,5; Žal
1,14; Hab 3,19. Seveda smo tudi kristjani podvrženi skušnjavi, da bi se
zanašali nase, zato nas Pavel na drugem mestu opominja: "Kdor torej misli, da stoji, naj pazi, da ne pade." (1Kor 10,12)
V nadaljevanju (v. 11) nas apostol spodbuja, naj si nadenemo celotno
bojno opremo, da bi se mogli upreti hudiču. Liberalni teologi in
sekularisti vseh vrst seveda ob teh in podobnih besedah zavijajo z očmi,
češ, to se bere in sliši "tako srednjeveško". Take moram blagohotno
opomniti, da to ni le srednjeveško, ampak tudi staroveško, novoveško in
kar je še teh vekov. Srednjeveška bi bila kvečjemu predstava, da se
moremo in moramo zlim duhovnim silam upreti s čisto materialnimi
sredstvi, kot sta blagoslovljena voda in razpelo. Srednjeveška cerkev je
poleg teh reči uporabljala za svoj "duhovni" boj tudi bolj konkretna
orodja in orožja, kot so natezalnica, meč in grmada. Tako mišljenje je
seveda perverzna zmota, kajti že v 12. vrstici pravi Pavel, da
se naš boj ne bije proti "krvi in mesu", torej proti konkretnim ljudem
iz mesa in krvi, ampak proti duhovnim silam, oziroma proti zlim
vladarstvom, oblastem in kar je še takega v "nebeških prostorih". Tu
niso mišljena nebesa, kakor si jih predstavljamo, ampak nek določen
nevidni svet, ki je nad nami. Te sile imajo seveda vpliv na človeške
gospodovalce, ki razpolagajo z močjo in oblastjo na tem svetu, ampak naš
boj ni in ne sme biti usmerjen proti tem človeškim osebkom! Oblast teh
zlih duhovnih sil tudi ni tolikšna, kot si predstavljajo kakšni
animisti. Satan je poraženi nasprotnik: "Razorožil je (namreč Bog, op. Dizma) vladarstva in oblasti ter jih javno izpostavil, ko je v njem (v Kristusu, op. Dizma) slavil zmago nad njimi." (Kol 2,15)
V v. 13 nas Pavel znova opomni, naj se opremimo z Božjo bojno opremo in
to z enim samim namenom: da bi bili pripravljeni na spopad ob hudem
dnevu, torej v času skušnjave ali kake druge preizkušnje. Življenje ne
teče enakomerno ali enakomerno pospešeno. Naš življenjski tok je zelo
nepredvidljiv, nekaj časa je umirjen, nato poln ostrih zavojev, ovir,
kriz in podobnega. V mirnem času je treba "trenirati", da bomo mogli
"stati inu obstati" ob hudem dnevu, podobno kot se vojaki v mirnem času
pripravljajo na morebitno vojno.
V nadaljevanju (vv. 14-17) nam apostol Pavel priporoča različna orožja,
ki nam jih najbrž ne bi priporočil noben vojaški strokovnjak. Še en
znak, da se božje kraljestvo popolnoma razlikuje od tosvetnih vladavin.
Poglejmo si ta silna orožja:
- Prepasani z resnico: "In spoznali boste resnico in resnica vas bo osvobodila." (Jn 8,32)
- Oblečeni v oklep pravičnosti: "Božja pravičnost se daje po veri v Jezusa Kristusa, in sicer vsem, ki verujejo." (Rim 3,22a)
- Obuti v pripravljenost za oznanjevanje evangelija: "Ne sramujem se evangelija, saj je vendar Božja moč v rešitev vsakomur, ki veruje." (Rim 1,16a)
- Ščit vere, ki bo pogasil hudičeve puščice: "On pa ji je rekel: 'Hči, tvoja vera te je rešila. Pojdi v miru!'" (Lk 8,48)
- Čelada odrešenja: "[I]n daš njegovemu ljudstvu spoznati odrešenje
v odpuščanju njihovih grehov." (Lk 1,77)
- Meč Duha: "Božja beseda je namreč živa in dejavna,
ostrejša kakor vsak dvorezen meč in zareže do ločitve duše in duha,
sklepov in mozga ter presoja vzgibe in misli srca." (Heb 4,12)
Prvih pet orožij na Pavlovem seznamu je obrambnih, edino meč, ki je omenjen kot
zadnji, je napadalno orožje. Ta meč je Božja beseda, ne kak bolj ali manj lepo obdelan kos železa
ali kakšne druge kovine!
Ko je sv. Pavel naštel vsa orožja za duhovni boj, je Efežanom položil na
srce, naj v Duhu molijo z vsakršnimi molitvami in prošnjami in sicer
za vse svete, torej kristjane (cf. v. 18), obenem pa tudi zanj, ki je
bil takrat vklenjen v ječi. Nam danes ni treba moliti za Pavla, ker je
že zdavnaj pri Gospodu (cf. 2Kor 5,8.9), smo pa dolžni moliti za brate
in sestre, ki so zaradi Kristusa šikanirani, preganjani in zaprti v ječah. Takšnih bratov in sester je danes v svetu na milijone.
Življenje kristjana ni vedno prijazno in enostavno. Svet plava s tokom,
kristjan pa mora, če hoče biti zvest svojemu poklicu, plavati proti
toku. Edino živa riba more plavati proti toku, mrtve ribe plavajo s
tokom. V odlomku Ef 6,10-20 nam je apostol Pavel priporočil nekaj
učinkovitih pripomočkov za plavanje proti toku, oziroma navodil za
bojevanje duhovnega boja. V tem boju noben kristjan ni general, ampak
navaden pešak. Tega se moramo zavedati. General v tem boju pa je Sveti Duh.
Ni komentarjev:
Objavite komentar