Izjavljam vam torej, bratje: evangelij, ki sem
ga oznanil, ni po človeku. 12 Nikakor ga namreč nisem prejel in se ga
naučil od človeka, temveč po razodetju Jezusa Kristusa.
13 Slišali ste namreč, kako sem nekoč živel v
judovstvu, kako sem zagrizeno preganjal Božjo Cerkev in jo skušal
uničiti. 14 Po svoji strastni vnemi za očetna izročila sem v judovstvu
prekašal mnoge sovrstnike in rojake. 15 Ko pa se je Bogu, ki me je
izbral že v materinem telesu in me poklical po svoji milosti, zdelo prav
16 razodeti v meni svojega Sina, da bi ga oznanjal med pogani, se nisem
zatekel k mesu in krvi, 17 pa tudi v Jeruzalem nisem šel k tistim, ki
so bili apostoli pred mano, temveč sem se odpravil v Arabijo, potlej pa
sem se vrnil v Damask.
18 Pozneje sem po treh letih šel v Jeruzalem,
da bi se spoznal s Kefom, in pri njem sem ostal petnajst dni. 19
Nobenega drugega apostola nisem videl, samo Jakoba, Gospodovega brata.
20 Pred Bogom vam zagotavljam, da to, kar vam pišem, ni laž. 21 Nato sem
šel v pokrajine Sirije in Kilikije. 22 Cerkvam po Judeji, ki so v
Kristusu, sem bil osebno nepoznan. 23 Le slišali so: "Tisti, ki nas je
nekoč preganjal, zdaj oznanja vero, ki jo je nekoč skušal zatreti." 24
In slavili so Boga zaradi mene. (Gal 1,11-24)
Apostol Pavel je ena najbolj zanimivih svetopisemskih oseb. Rodil se je
kot Savel premožnim judovskim staršem v kilikijskem mestu Tarz in bil že
od rojstva deležen rimskega državljanstva, kar v tistih časih ni bila
majhna stvar. Živel je strogo v skladu s farizejskimi doktrinami, ki so
zahtevale natančno izpolnjevanje postave v smislu rabinske tradicije. Od
vsega začetka je nasprotoval kristjanom ter, kot sam pravi v zgornjem
besedilu, zagrizeno preganjal Božjo Cerkev. Sodeloval je pri umoru
diakona Štefana, ne sicer neposredno, ampak je varoval obleko tistih, ki
so Štefana zasuli s kamenjem (cf. Apd 7,58). Toda bil je enako kriv kot Štefanovi morilci, saj ni tisti, ki stoji na straži, nič bolj nedolžen od tistih, ki zločin neposredno izvajajo. Tudi sicer je odobraval
njihov zločin (cf. Apd 8,1). V nadaljevanju piše o njem: "Savel pa je zatiral Cerkev; vdiral je v hiše, vlačil iz njih moške in ženske ter jih pehal v ječo." (Apd 8,3)
Potem pa se je zgodilo nekaj čudnega in spektakularnega. Ko je šel s
pooblastilom velikih duhovnikov v Damask, da bi nadaljeval svojo krvavo raboto, se
je srečal z Gospodom. Sam Pavel je ta dogodek opisal takole: "Vsi
smo popadali na tla in zaslišal sem glas, ki mi je v hebrejskem jeziku
govoril: 'Savel, Savel, zakaj me preganjaš? Težkó ti je, da se upiraš
ostnu.' 15 Vprašal sem: 'Kdo si, Gospod?' Gospod pa je rekel: 'Jaz sem Jezus, ki ga ti preganjaš. 16 Zdaj
pa vstani in postavi se na nóge! Zato sem se ti prikazal, da bi te
izvolil za svojega služabnika in za pričo tega, kar si videl in kar ti
bom še pokazal. 17 Zato te bom rešil iz rok tvojega ljudstva in iz rok poganov, h katerim te pošiljam, 18 da
jim odpreš oči, da bi se odvrnili od temè k luči in od satanove oblasti
k Bogu in da bi po veri vame prejeli odpuščanje grehov in delež med
posvečenimi.'" (Apd 26,14-18) Pavel je bil torej posebnost med
apostoli, saj ne sodi v krog zgodnjih učencev, ampak je Jezusa Kristusa
in njegov evangelij spoznal šele na poti v Damask, kjer je doživel popolno
preobrazbo. Njegovo življenje se je tako rekoč postavilo na glavo in obrnilo v
čisto novo smer. Preganjalec evangelija je postal njegov oznanjevalec.
Le zakaj?
Sv. Pavel se je dobro zavedal, da ni bil on tisti, ki naj bi izbral Boga
in se po svoji volji odločil za oznanjevalca evangelija, ampak da je bil Bog tisti, ki
ga je po svoji milosti določil za to delo. Bog mu je tudi razodel svojega
Sina, ki ga je nato Pavel oznanjal med Judi ter pogani po precejšnjem
delu rimskega imperija (cf. Gal 1,15.16). Najbolj čudovita stvar, ki so
jo doživeli takratni kristjani je bila, da je nekdanji preganjalec
postal vnet oznanjevalec, zaradi česar so slavili in hvalili Boga (cf.
Gal 1,24). Dejstvo je, da kadar in v komur Bog deluje, tedaj in v tistem
tudi zagotovo deluje! Božje delovanje je nezadržno.
Fascinantnih zgodb, kot je Pavlova, je še kar nekaj. Tudi danes se
dogajajo. Bog deluje v različnih ljudeh na različne načine. Obstajajo
spreobrnjenja ljudi, ki so že na zunaj kazali sovražnost do Kristusa in
njegove cerkve, a tudi takih, bolj mirnih, ki niso kazali nobene
nasilnosti, ampak so celo greli cerkvene klopi, a niso bili temu navkljub nikoli
poprej zares Kristusovi, čeprav so prisostvovali bogoslužjem
in celo prejemali zakramente. Spreobrnjenje takih je navidez manj
opazno, toda v resnici gre tudi pri njih za enak čudež, kot pri apostolu
Pavlu, saj so se tudi oni "odvrnili
od temè k luči in od satanove oblasti k Bogu in da bi po veri vame
prejeli odpuščanje grehov in delež med posvečenimi." (Apd 26, 18) Evangelij ni človeško, ampak Božje oznanilo, prav tako tudi spreobrnjenje ni človeško, ampak Božje delo v človeku.
Postati kristjan ni vedno in povsod enostavno. Ponekod je to še danes
stvar življenja in smrti. Spreobrnjenja se dogajajo na zelo različne
načine. V krajih, kjer je vsaj nekaj verske svobode, se to dogaja preko
slišane ali prebrane Božje besede. Kjer je le-ta nedosegljiva ali težko
dosegljiva, se dogaja, da se Jezus ljudem razodene direktno v sanjah.
Ta pojav je prisoten zlasti v islamskem svetu, kjer so do takšnih spreobrnjenj še
posebej sovražni. Toda Bog deluje mimo vseh svojih sovražnikov, kakor onih v peklu kot tistih na zemlji ter njim navkljub zbira svoje izvoljeno ljudstvo, ki ga
bo Jezus nekega dne povabil: "Pridite, blagoslovljeni mojega Očeta! Prejmite v posest kraljestvo, ki vam je pripravljeno od začetka sveta!" (Mt 25,34)
Ni komentarjev:
Objavite komentar