08/09/2007

O brezbožnih protestantih

Na nekem slovenskem religiozno obarvanem forumu je nekdo povedal, da gledajo pripadniki pravoslavne cerkve na protestante skoraj kot na brezbožnike. Nato sem na internetu naletel na članek Aleksandra Dugina, ki govori o pravoslavni ezoteriki, v katerem avtor primerja pravoslavje z rimskim katolištvom in z raznimi smermi protestantizma. Protestanti, zlasti kalvinisti, smo v njem najslabše prišli skozi.

Ob teh in podobnih pogruntavščinah sem se mimogrede spomnil, da so Rimljani obtoževali prve kristjane ateizma in jih pod to obtožbo tudi preganjali. To so med drugim počeli zato, ker kristjani niso hoteli častiti množice rimskih bogov, njihovih podob in "božanskih" cesarjev.

Omenjeni očitki so se mi začeli zdeti zabavni, kajti konstantinovska cerkev v svoji zahodni in vzhodni varianti je razvila takšno podobočastje in politeizem z monoteističnim vrhom, da bi ji še Rimljani lahko zavidali. Ta politeizem sestavljajo svetnice in svetniki, ki so dobili celo posebne zadolžitve: sv. Blaž baje pomaga pri boleznih grla, sv. Apolonija je zadolžena za naše zobovje, angelu Gabrijelu so predali medije, sv. Anton Puščavnik je postavljen čez svinje, devici Mariji so škofje predali kar cel slovenski narod (kot da je rimsko katolištvo nekaj kolektivno-nacionalnega) itn. Kakorkoli že, takim zamenjavam Stvarnika s stvarmi ali človeškimi osebami pravi Sveto pismo malikovalstvo. V smislu, da se ne zatekamo k svetnikom ter ne molimo njihovih izrezanih (večkrat črvivih) in naslikanih podob (tudi po na les namalanih svetnikih znajo vrtati črvički), smo res brezbožniki, kot nam očitajo častilci podob in molivci k svetnikom.

In hvala Bogu, da je tako. Amen.



9 komentarjev:

Magdalena pravi ...

Zanima me, a ti kdaj moliš za koga, recimo zase ali za drugega (ga/jo v molitvi priporočaš Bogu ali kaj podobnega)?

Dizma pravi ...

Kakšno zvezo ima to s temo?

Magdalena pravi ...

Takšno: če človek veruje v večno življenje - kar je krščansko, ane, potem si lahko predstavlja občestvo (še) živih in (že) pokojnih. Vsi smo skupaj v Bogu. Torej lahko mi molimo za one, ki so že tam, oni pa prav tako za nas, ki smo še tu. A ni to fino!? :-)

Dizma pravi ...

To je morda fino, ni pa svetopisemsko:"Naj se ne najde pri tebi nihče, ki bi ... ali izgovarjal uroke ali klical duhove umrlih in druge duhove ali povpraševal umrle za svet." (5Mz 18,10.11)

Magdalena pravi ...

Kaj, a ti moliš tako, da kličeš duhove umrlih in izgovarjaš uroke 8-O Jejnika vendara, bi rekla moja stara mama!

Dizma pravi ...

Ah, ne, vi papeški kličete svetega Petra, Pavla, Antona, Matilde itn..., naj vam pomagajo.

Magdalena pravi ...

Pa nea zdaj fse pomešaj, čuj. To so bil ti na kaki spiritistični seansi.

Magdalena pravi ...

Pa Pavel je bil tudi. :-)) Saj veš, kak je blo v Rimu.

Dizma pravi ...

Med klicanjem svetnikov in spiritistično seanso ne vidim bistvene razlike. Kolikor vem, Pavel ni hodil na take seanse in tudi klicanja svetnikov ni nikjer omenjal, kaj šele priporočal.