Angel kaže Janezu novi Jeruzalem. Iz Bamberške Apokalipse. Vir: Wikipedia |
"Nato pa je prišel Kristus kot véliki duhovnik dobrih stvari, ki so se zgodile. Skozi večji in popolnejši šotor, ki ni narejen z rokami, se pravi, ki ni od tega stvarstva,
12 je stopil v svetišče enkrat za vselej, ne s krvjo kozlov in juncev, temveč s svojo krvjo, in dosegel večno odkupljenje.
13 Kajti če škropljenje s krvjo kozlov in volov in juničjim pepelom omadeževane posvečuje, da se jim očisti meso,
14 koliko bolj bo kri Kristusa, ki je po večnem
Duhu sam sebe brezmadežnega daroval Bogu, očistila našo vest mrtvih
del, da bomo služili živemu Bogu.
15 Zato je srednik nove zaveze, da bi po smrti,
ki jo je pretrpel za odkupitev od prestopkov v prvi zavezi, tisti, ki so
poklicani, prejeli obljubljeno večno dediščino."
(Heb 9,11-15)
Kot pravi Martin Luther, je za pojasnitev zgornjega odlomka potrebno razumevanje celotnega Pisma Hebrejcem. Na eni strani je govor o starem, na drugi pa o novem duhovništvu. Starozavezno duhovništvo je bilo vezano na materialno področje, saj se je nanašalo na uporabo konkretnih predmetov, kot so bili tempelj, oltar, ter na posebne obrede, žrtvene živali in kar je še takega. Novo duhovništvo je vezano na duhovno stvarnost: nebeški tempelj, nebeški oltar in duhovne žrtve. Nova zaveza ne pozna službe zemeljskega velikega duhovnika (s tem se rimski katoličani najbrž ne bi strinjali, saj je rimski papež po njihovo summus pontifex).
Jezusovo delo na križu je edinstveno. On ni stopil v zemeljski tempelj, da bi žrtvoval kozle, vole in druge živali, ki so bile v postavi predpisane za žrtvovanje. On je naš edini veliki duhovnik in hkrati žrtveni dar, Božje jagnje, ki odvzema greh sveta (cf. Jn 1,29.36). Danes se mnogi ljudje pohujšujejo in zgražajo nad mislijo, da je Jezus Kristus s svojo krvjo očistil svoje ljudstvo greha. Isti ljudje se ne pohujšujejo nad krvjo nedolžnih, ki se dnevno preliva v porodnišnicah - splavarnah. Naš oltar je kalvarijski križ, na katerem je umrl naš Gospod, zapuščen od sveta in Boga Očeta. Nanj je bila izlita Božja jeza, ki bi morala po pravici zadeti nas. Žrtev Bogočloveka Jezusa Kristusa je sedaj edino zdravilo za naše grehe, ki varuje Božje ljudstvo pred večno kaznijo.
Jezus Kristus je s svojo žrtvijo očistil našo vest mrtvih del, da bi mogli služiti živemu Bogu (cf. Heb 9,14). On je srednik nove zaveze (cf. Heb 9,15) in edini srednik med ljudmi in Bogom (cf. 1Tim 2,5). Po njem prejmejo vsi, ki so poklicani, večno dediščino. Poklicani pa so tisti, ki jih je Bog že vnaprej poznal, oziroma, kakor je pisano: "Kajti tiste, ki jih je že vnaprej poznal, je tudi vnaprej določil, naj
bodo skladni s podobo njegovega Sina[...] Tiste, ki jih je vnaprej določil, je tudi
poklical; in tiste, ki jih je poklical, je tudi opravičil; tiste pa, ki
jih je opravičil, je tudi poveličal." (Rim 8,29.30) Da, tako izgleda na kratko red odrešenja, kot ga je Bog izdelal v svojem načrtu in ga uresničuje preko enkratne žrtve njegovega Sina.
Obredi in žrtvovanja stare zaveze so že skoraj dva tisoč let mrtvi. Tempelj, znamenje Božje prisotnosti med njegovim ljudstvom je porušen. Vidnega oltarja, aronskega duhovništva, levitov in obredov ni več. Živimo v času milosti, ko pričakujemo drugi prihod Gospoda Jezusa. Hvala Bogu za obljubljeno dediščino, ki jo je On pripravil vsem, katere je sam poklical in za katere je Kristus dejansko umrl!
Ni komentarjev:
Objavite komentar