29/03/2017

Gre res za isto božanstvo?

Spominjam se, da sem po napadu ne Svetovni trgovinski center 11. septembra 2011 na enem od satelitskih programov, mislim, da je šlo za CNN, gledal prenos medreligijske spominske slovesnosti, ki je potekala v nacionalni katedrali v Washingtonu. Duhovnik episkopalne cerkve je začel svojo molitev nekako takole: "Bog Abrahamov, Bog preroka Mohameda in Bog našega Gospoda Jezusa Kristusa..."   

Pravzaprav ni to nič nenavadnega, saj danes pogosto slišimo o bratstvu in sestrstvu vseh ljudi, o tem, da vse religije v bistvu učijo eno in isto in o tem, da gre pri Judih, kristjanih in muslimanih v bistvu za enega in istega Boga. Sliši se namreč logično, da če vsa tri verstva trdijo, da je Bog eden, potem gre tudi za eno in isto božanstvo z različnimi imeni. To se sicer zelo lepo sliši, toda... 

Poglejmo najprej, kaj pravi o Bogu Koran: "Nevedneži pravijo: 'Bog je spočel sina'. Bog naj bo hvaljen! Nasprotno, njegovo je vse, kar je v nebesih in na zemlji. Njemu se vse pokorava." (2,116) Na drugem mestu pa pravi: "Tako govorijo: 'Usmiljeni je spočel otroka.' Vaše besede so zares odvratne! Skoraj se je odprlo nebo, skoraj se je odprla zemlja in skoraj so se gore zdrobile, ker usmiljenemu pripisujejo otroka. Nepredstavljivo je, da bi  imel Usmiljeni otroka!" (19, 88-92) In še en primer: "Judje govorijo: 'Ezra je Božji sin,' kristjani pa pravijo: 'Mesija je Božji sin.' To so njihove besede iz njihovih ust, podobne besedam nevernikov. Vrag naj jih vzame, sprevržence!" (9,30) V Njihovi sveti knjigi je še nekaj mest, ki zanikajo Kristusovo Božje sinovstvo (npr. 5,116. 6,101. 10,68. 19,88. 23,29 itn.). 

Talmudsko judovstvo, kakršno je danes, ima o Jezusu Kristusu zelo slabo mnenje. Ukvarjal naj bi se z magijo, delal znamenja s pomočjo demonov in zavajal ljudstvo proč od Boga (cf. Babilonski Talmud, Sanhedsin 43a).  To ni pravzaprav nič novega. Mnogi Judje so že v času njegovega zemeljskega življenja govorili Jezusu, da ima demona (cf. Jn 7,20. 8,48. 52). Zapis v Jn 8 od v. 12 naprej je sploh zelo poučen.  Na drugem mestu  beremo naslednjo pomembno Jezusovo izjavo, ki je v nasprotju tako s talmudskim judovstvom, kot z islamom: "Kdor veruje v Sina, ima večno življenje; kdor pa ne veruje v Sina, ne bo videl življenja, ampak ostane nad njim Božja jeza." (Jn 3,36)  Z0pet na drugem mestu pravi:  "Kajti Oče nikogar ne sodi, ampak je dal vso sodbo Sinu,   da bi vsi častili Sina, kakor častijo Očeta. Kdor ne časti Sina, tudi ne časti Očeta, ki ga je poslal." (Jn 5,22)  Na tej točki padeta tako rabinsko judovstvo kot islam, ker nobeden od njiju ne časti Sina, kakor zahteva Kristus. Z Jezusovega stališča  torej nobeden od teh zares ne časti Očeta, najsi ga imenujejo JHVH ali Alah.

Judaizem namreč zanika Jezusovo Božje sinovstvo, enako islam, toda Jezus  je sam o sebi govoril, da je on resnični Božji Sin, ne Božji sin v simboličnem pomenu besede, kot smo lahko npr. ljudje Božji otroci. Po islamskem nauku je božanstvo samozadostni monolit, ki ne more imeti sina. Jezus,  pravi nasprotno. Koran sicer govori o nekem Jezusu, ki da je Alahov prerok. Ampak koranski Jezus je v svojem bistvu popolnoma drugačen od Jezusa, kot se je razodel v Svetem pismu.  Biblični Jezus pravi, da je On pot, resnica in življenje in ima vse atribute božanstva. Razodel se je kot Božja oseba, Jahve (=Jaz sem; cf. Jn 8,24.28). Če je Jezus Božja oseba, potem se krščanski Bog razlikuje tako od talmudskega kot od muslimanskega božanstva. Gre torej pri sodobnem judovstvu, islamu in krščanstvu za isto božanstvo?

Prepričan sem, da ne.

Verjamem pa, da je za delovanje družbe potrebna koeksistenca med ljudmi tako različnih prepričanj.  Ta pa je mogoča le ob normalnem pogovoru, ki pa danes žal nikakor ni enostaven.


Navedki iz Korana so iz prevoda Erika Majarona, ki je izšel pri Žepni knjigi /Učila Tržič, 2004.  


Ni komentarjev: