Obstajata
dva božiča: skomercializirani, a še bolj profanirani in banalizirani
božič za trgovce in skoraj obsedene nakupovalce – in božič tistih
redkih, ki res verujejo, da se je v Betlehemu rodil Božji sin, nikakršen
»Jezušček«, ampak Kralj kraljev, ki pa se je ponižal v človeško naravo
in se tudi v slogu svojega rojstva solidariziral z najbolj ubogimi in
zavrženimi na tem svetu [...]
Tako
obstajata tudi dve veliki noči: skomercializirana, profanirana in
banalizirana, v najboljšem smislu folklorna velika noč, s katero imajo
največje veselje prav tisti, ki se skupaj z obema razbojnikoma, levim in
desnim, ki razmejujeta politično mavrico vse do danes, norčujejo iz
Gospodovega vstajenja in ga imajo za judovsko pripovedko – in velika noč
resničnih, novo rojenih kristjanov, ki vedo, da jajca, tudi če
pobarvana, klobase, gnjat, potice, hrenova omaka in podobne reči, z
Gospodovim vstajenjem nimajo nikakršne zveze, ampak ga, prav nasprotno,
skušajo prekriti s svojimi folklornimi prtiči.
Ni komentarjev:
Objavite komentar