Glede duhovnih darov, bratje, nočem, da bi bili vi v nevednosti. 2 Veste, kako ste bili zapeljani in ste se dali voditi k nemim malikom, ko ste bili še pogani. 3 Zato
vam jasno povem, da nihče, ki govori v Božjem Duhu, ne reče: "Jezus
naj bo preklet," in nihče ne more reči: "Jezus je Gospod," razen v
Svetem Duhu.
4 Različni so milostni darovi, Duh pa je isti. 5 Različne so službe, Gospod pa je isti. 6 Različna so dela, isti pa je Bog, ki dela vse v vseh. 7 Vsakomur se daje razkritje Duha v korist vseh. 8 Enemu je po Duhu dana beseda modrosti, drugemu v skladu z istim Duhom beseda spoznanja. 9 Drugemu vera po istem Duhu, drugemu po istem Duhu milostni darovi ozdravljanja, 10 drugemu
delovanje čudežnih moči, drugemu prerokovanje, drugemu razločevanja
duhov, drugemu raznovrstni jeziki, drugemu razlaganje jezikov. 11 Vse to pa uresničuje en in isti Duh, ki deli vsakemu posebej, kakor hoče. (1Kor 12, 1-11)
Kot sem že nekajkrat omenil
je v korintski cerkvi na samem začetku vladal precejšen nered. Lahko bi
torej rekli, da je bila ta cerkev zgleden primer nereda. Pavel je tej
cerkvi napisal pismo, da bi jo spravil v red. Eno od področij, ki jih je
bilo treba urediti, je bila tudi duhovnost, oziroma duhovni darovi, saj je v tej cerkvi vladala nekakšna karizmomanija. Med verniki so bili nekateri deležni določenih darov Svetega Duha,
drugi pa ne. Nekateri so duhovne darove uporabljali kot neke vrste zasebni
luksuz, drugi pa so z njimi javno pretiravali. Duhovni darovi, ki bi
morali služiti edinosti, so tako postali sredstvo razdorov, zato je bilo
treba tudi to področje nekako urediti.
Večina
korintskih kristjanov je izhajala iz poganstva. Ker so se v poganskih
templjih dogajala razna "prerokovanja" in podobno, so bili mnogi
kristjani iz poganstva zaskrbljeni, da so nekateri darovi v cerkvi, ki
so bili povezani z govorjenjem, napačni. Takim je Pavel v 1Kor 12,3 lepo
razložil, kako ločimo tistega, ki govori, od tistega, ki ne govori v
Duhu. Kdor reče: "Jezus je Gospod (Kyrios)," ta govori v Svetem Duhu.
V
4. vrstici poudarja, da so darovi Duha raznovrstni, eden pa je Sveti
Duh. Enako je s Kristusom, čeprav obstajajo v cerkvi različne službe (v.
5), enako z Bogom Očetom, ki deluje preko različnih del (v. 6). Ob
vsej raznolikosti darov, služb in del, je povsod udeležen en in isti
troedini Bog. Enako mora delovati cerkvena skupnost. Raznoliki darovi
morajo verne povezovati, ne razdvajati. Eden je deležen besede
modrosti, drugi daru spoznanja, tretji daru vere, kjer ni mišljena vera v
običajnem smislu, ampak posebna vera, ki je potrebna za izvršitev določene
naloge v cerkvi. Med darovi so našteti tudi dar ozdravljanja, dar
čudežnih moči, dar prerokovanja, dar razločevanja duhov, dar jezikov in
dar razlaganja jezikov. Dar prerokovanja tu ne pomeni napovedovanje
prihodnosti, kot si to stvar ponavadi predstavljamo. Prerok v Svetem pismu je
oseba, ki poučuje ali opominja skupnost v zvezi s kako pomembno zadevo.
Dar razločevanja duhov je dar, s pomočjo katerega so lahko razlikovali,
ali je neko govorjenje, ravnanje itn. res od Boga, oziroma skladno z
Božjo voljo, ali ne. Dar raznovrstnih jezikov je dar, ki je
posameznikom omogočal govorjenje v različnih jezikih, seveda pa je bilo
pomembno tudi to, da je nekdo tako govorjenje tolmačil, kar mu je
omogočal dar razlaganja jezikov. Čeprav je veliko darov, jih uresničuje
en Sveti Duh in jih tudi deli, kakor hoče. Nekdo je lahko deležen
enega, drugi več darov. Bog je tudi v tej zadevi suveren. Pred leti sem v
neki knjigi karizmatične provenience zasledil popolnoma napačno razlago
drugega dela 11. vrstice: "Duh, ki deli vsakemu posebej, kakor hoče."
Pisalo je, da deli Duh tako, kot hoče prejemnik, torej da smo sami
odgovorni za to, če prejmemo nek dar ali ne. Taka eksegeza je popolnoma
zgrešena, Duh je tisti, ki hoče (in deli skladno s svojim hotenjem), ne
mi.
Pavel
torej v zgornjem odlomku spodbuja korintske kristjane, naj ne gledajo
toliko na darove, kot na Darovalca, ki je eden, in naj duhovne darove
uporabljajo tako, da v cerkvi ne bo razprtij glede tega. Darovi ne smejo
biti samo v korist posameznikom, ampak celotnemu občestvu, tako da se le-to izgrajuje.
Ni komentarjev:
Objavite komentar