Vir slike: Wikipedia |
"Potemtakem, bratje, nismo dolžniki mesu, da bi živeli po mesu. Če namreč živite po mesu, boste umrli, če pa z Duhom morite dela telesa, boste živeli. Kajti vsi, ki se dajo voditi Božjemu Duhu, so Božji sinovi. Saj
niste prejeli duha suženjstva, da bi spet zapadli v strah, ampak ste
prejeli duha posinovljenja, v katerem kličemo: "Aba, Oče!" Sam Duh pričuje našemu duhu, da smo Božji otroci. In
če smo otroci, smo tudi dediči: dediči pri Bogu, sodediči pa s
Kristusom, če le trpimo z njim, da bomo z njim tudi poveličani." (Rim 8,12-17)
V Rim 8,12 se ponavlja resnica o nelogičnosti greha v življenju kristjana, o kateri smo govorili v prispevku Življenje oživljenih in Čigav suženj.
Kristjan torej ni dolžnik mesu, torej svojemu egu, da bi živel po njem
in se usmerjal po muhavosti lastnega ega. Kristjan sicer še vedno
prebiva v starem telesu in je še vedno podvržen skušnjavam vseh vrst,
toda greh ni več dominantna sila v njegovem življenju. Tisti, ki še
naprej živijo izključno po mesu in pripadajo cerkvi, bi morali
preveriti, kako je kaj z njihovim krščanstvom, kajti, kdor živi po mesu,
bo umrl. Mislim, da s tem ni mišljena telesna smrt, ki nas bo (če se
Gospod prej ne vrne) prej ali slej vse doletela, ampak večno
pogubljenje.
Večno
življenje je obljubljeno tistim, ki z Duhom morijo dela telesa (Rim
8,13). V tako imenovanem krščanskem svetu so prisotni mnogi primeri
askeze, ko skušajo posamezniki moriti dela telesa z raznimi pobožnimi
vajami ali celo s fizičnim samokaznovanjem. Kot smo lahko brali, se je
tudi pokojni rimski škof Janez Pavel II., bičal, da bi na tak način moril dela mesa in
si s tem pridobil zaslužnost pred Bogom. Seveda je tak način
samokaznovanja v popolnem nasprotju z naukom Jezusa in apostolov. Moriti
dela telesa pomeni, dati se voditi Božjemu Duhu (v. 14). Kristjan v
lastni moči nikoli ne bo premagal svojega ega, oziroma telesa, kot pravi
Pavel. Na drugem mestu pravi o tem apostol Pavel naslednje: "Pravim torej: žívite v Duhu in nikakor ne boste stregli poželenju mesa. Kajti
meso si želi, kar je zoper Duha, Duh pa, kar je zoper meso. Ta dva si
namreč nasprotujeta, da ne bi delali tega, kar hočete. Toda če se daste voditi Duhu, niste pod postavo." (Gal
5,16-18) Nekdo je napisal, da noben kristjan v boju z lastnim egom ni
general, ampak čisto navaden vojak, general je lahko v tem primeru le Sveti
Duh. Toda Sveti Duh ni duh
suženjstva ali paničnega strahu, on je Duh posinovljenja. V Svetem Duhu
smemo vpiti k nebeškemu Očetu: "Aba!" (Rim 8,15) Kristjan je Božji otrok
in kot tak pripada veliki Božji družini. O tem nam pričuje tudi sam
Sveti Duh (v. 16). Kot Božji otroci smo skupaj s Kristusom dediči. Kdor
trpi skupaj s Kristusom, bo tudi skupaj z njim dosegel poveličanje (v.
17).
Krščansko
življenje ni miren popoldanski sprehod. Krščansko življenje tudi
ni nekaj nemogočega. Da, nemogoče je živeti krščansko življenje iz
lastnih moči in naprezanj. V tem primeru bomo vsakič poraženi s strani
lastnega ega, sveta in hudiča. Krščansko življenje pomeni, da moramo imeti nenehno pred očmi, da je Jezus tisti, ki je s svojim popolnim in brezgrešnim življenjem ter s svojo smrtjo na križu in vstajenjem dosegel zmago nad grehom, svetom in hudičem in da smo v njem, v Kristusu. On je naš edini zmagovalec. On je že zmagal za nas in namesto nas.
Ni komentarjev:
Objavite komentar