Zato vam pravim in vas rotim v Gospodu: ne živite več, kakor živijo pogani, v ničevosti svojega uma.
18 Zaradi nevednosti, ki je v njih, in zaradi trdote njihovega srca jim je razum otemnel in so se odtujili Božjemu življenju.
19 Ko so tako otopeli, so se prepustili razuzdanosti, da so z nenasitnim pohlepom počenjali vsakršne nečistosti.
20 Vi pa se niste tako učili Kristusa,
21 če ste ga le poslušali in se dali o njem poučiti, kakor je resnica v Jezusu.
22 Treba je, da odložite starega človeka, kakor je živel doslej in ki ga uničujejo blodna poželenja,
23 da se prenovite v duhu svojega uma
24 in oblečete novega človeka, ki je po Bogu ustvarjen v pravičnosti in svetosti resnice.
25 Zato opustite laž in govorite resnico vsak s svojim bližnjim, saj smo med seboj deli enega telesa.
26 Jezite se, a nikar ne grešite; sonce naj ne zaide nad vašo jezo
27 in ne dajajte prostora hudiču.
28 Kdor krade, naj ne krade več, ampak naj se
trudi s svojimi rokami in dela to, kar je dobro, da bo lahko dal
tistemu, ki je v potrebi.
29 Nobena umazana beseda naj ne pride iz vaših
ust, marveč le dobra, da bi bila ob potrebi v izgrajevanje, da bi
podelila milost tistim, ki poslušajo.
30 Ne žalostite Božjega Svetega Duha, s katerim ste bili kot s pečatom zaznamovani za dan odkupitve.
31 Naj izginejo med vami vsakršna ujedljivost, vsakršno besnenje, jeza, rohnenje in preklinjanje z vsakršno hudobijo vred.
32 Bodite
drug do drugega dobrosrčni in usmiljeni ter drug drugemu odpuščajte,
kakor je tudi vam Bog milostno odpustil v Kristusu. (Ef 4,17 - 32)
Krščanska
skupnost nikoli ni bila idealna družba in tudi nikoli ne bo. Večkrat
sem omenil, s kakimi problemi se je soočal apostol Pavel v prvih
cerkvenih občestvih, ki so se izoblikovala v antičnem svetu. Če ne bi bilo teh
čisto praktičnih problemov, bi mi najbrž ostali brez marsikaterega Pavlovega pisma, ali vsaj brez njegovega dela, saj
ne bi bilo niti potrebe po njem.
Prvi
kristjani so bili ali judovskega ali poganskega porekla. Efeški
kristjani so živeli v popolnoma poganskem okolju, v kraju, ki je bil
znan po čaščenju boginje Artemide. Efeška Artemida je bila drugačna od
slavne Apolonove sestre dvojčice; bila je materinsko božanstvo, obdarjeno z
mnogimi dojkami. V takem okolju ni bilo ravno preprosto živeti kot
kristjan. Ker so nekdanji poganski verniki novo stvarjenje v Kristusu,
jih Pavel svari, naj tudi ravnajo, da bo njihovo življenje skladno s
Kristusom. Svet živi po svojih merilih, kakor pač živi, Božje ljudstvo
pa ne sme živeti po merilih sveta, ampak po svojem edinem merilu, torej
po Kristusu. Pavel se tu ne gre moralnega teologa, ampak preprosto pove:
"Če si Kristusov, je edino smiselno, da ravnaš, kakor tisti, ki je Kristusov."
Tu torej ni nobenega prostora za razbrzdanost in spolno nemoralo. Seveda pa to
še ni vse.
Zato
daje v nadaljevanju (cf. vv. 25 do 32) vernikom praktične nasvete za
obračun še z nekaterimi drugimi grehi, ki so bili prisotni v efeški
cerkvi, prav gotovo pa niso neznani niti v današnji.
- Laž: ker so vsi kristjani del enega, to je Kristusovega telesa, so dolžni govoriti resnico.
- Jeza: Pavel sicer razume, da se ljudje občasno jezimo. Vsaka jeza tudi ni greh, ravno zato pravi: "Jezite se, a nikar ne grešite!" (v. 26) Jeza do bližnjega je vsekakor greh, zato pravi: "Naj sonce ne zaide nad vašo jezo." (ibid.) Če se že jezimo, je prav, da to svojo aktivnost končamo pred večerom. V nasprotnem primeru damo prostor hudiču (cf. v. 27), kar naše duhovno stanje samo še poslabša. Vsaka jeza sicer ni slaba, treba pa je paziti, da ostane čustvo jeze pod kontrolo.
- Kraja: omenjanje tega greha kaže na to, da je bilo v efeški skupnosti tudi ena ali več oseb, ki so pred spreobrnjenjem kradle. Pavel sicer ne govori, za katere oblike kraje je šlo, pove pa jim, naj delajo s svojimi rokami, da bodo lahko dajali tudi tistim, ki nimajo dovolj materialnih sredstev (cf. v. 28). Spokorjenje ima namreč dva vidika: da nekdo preneha z grehom in začne delati dobro.
- Tudi umazano besedovanje: grde besede, kletvice, opolzke šale in podobno niso primerno sredstvo, ki bi izgrajevalo cerkveno občestvo. Dobre besede so tiste, ki so občestvu v izgradnjo in blagoslov.
- Ujedljivost: tudi ta vrsta govorjenja ni v izgradnjo, ampak povzroča pri žrtvah žalost in zagrenjenost, v cerkvi pa razdor.
Vsak
greh žalosti Svetega Duha cf. (v.30), zato apostol Pavel spodbuja pripadnike
Božjega ljudstva, da zavestno prenehajo z grehom. Zagotovo se je apostol
zavedal, da je stoodstotna brezgrešnost nemogoča stvar. Res je tudi, da
se nihče ne zveliča, ker izpolnjuje zgoraj navedene zapovedi in pravila.
Toda, če se spomnimo, koliko nam je Bog milostno odpustil v Kristusu in
za kako visoko ceno je to storil, se v nas mora nekaj premakniti. Pa ne zato, da bi se
zveličali, ampak zato, ker smo zveličani! Bogu hvala za ta njegov neprecenljivi dar, ki nam ga je dal po našem Gospodu Jezusu Kristusu!
Ni komentarjev:
Objavite komentar