Ko je šel ven, je Jezus rekel: "Zdaj je Sin človekov poveličan in Bog je poveličan v njem.
32 Če je Bog poveličan v njem, ga bo tudi Bog poveličal v sebi; in poveličal ga bo takoj.
33 Otroci, le malo časa bom še z vami. Iskali me
boste, in kakor sem rekel Judom, zdaj pravim tudi vam: Kamor grem jaz,
vi ne morete priti.
34 Novo zapoved vam dam, da se ljubite med seboj! Kakor sem vas jaz ljubil, tako se tudi vi ljubite med seboj!
35 Po tem bodo vsi spoznali, da ste moji učenci, če boste med seboj imeli ljubezen."
(Jn 13,31-35)
Zapoved ljubezni se pojavlja v različnih delih Svetega pisma, včasih eksplicitno, drugič implicitno. Odlomek, s katerim imamo opravka, se nanaša na dogajanje pri zadnji večerji. V njem je Jezus govoril zbranim učencem o svojem poveličanju, v nadaljevanju pa jim je naročil, naj vzdržujejo medsebojno ljubezen.
Prva tema tega odlomka je torej Jezusovo
poveličanje. Evangelist nam na začetku 13. poglavja pripoveduje o Jezusovem
dejanju ponižnosti, v katerem je učencem umil noge. Toda pred njim je bila huda preizkušnja, zaradi katere ga je čakalo poveličanje. Sledilo je namreč
strašno in nečloveško trpljenje, tako psihično kot fizično, le-temu pa sramotna
smrt na križu. Toda vse to je imelo globok smisel: Jezus nas je s svojo
smrtjo na križu odrešil greha in kazni za greh. Bog Oče ga je poveličal
tako, da ga je obudil od mrtvih. Jezusovo vstajenje je za nas jamstvo,
da je on resnični Mesija, oziroma Jagnje, ki odvzema greh sveta. Toda Jezus po svojem vstajenju ni ostal na zemlji, ampak je šel v nebesa, zato pozneje učenci niso več imeli z njim neposrednega telesnega stika. Tudi o tem jim je govoril.
V nadaljevanju je dal Jezus učencem novo zapoved, naj se ljubijo med seboj. V resnici ta zapoved niti ni čisto nova, nova je bila za apostole. Gre za nekaj, kar v sedanjem času mnogi
narobe razlagajo. V grškem izvirniku sta uporabljena glagol agapao in
samostalnik agapé. Grščina pozna več izrazov, s katerimi označujejo
tisto, čemur pravimo pri nas ljubezen. V našem primeru ne gre za
prijateljsko, bratsko, materinsko ali erotično ljubezen (da o kakem
pocukranem sentimentalizmu niti ne govorimo), ampak za ljubezen v
socialnem in moralnem smislu, oziroma za Božjo ljubezen do nas. Tako
ljubezen naj bi izkazovali eden drugemu. Pri Jezusovi ljubezni do
apostolov in sploh do vsega njegovega ljudstva, je šlo za neskončno
več, kot za navadno prijateljsko ljubezen. Iz ljubezni do nas je
pretrpel bridko smrt na križu, s katero nas je odrešil jarma greha.
Cerkev je Kristusovo telo na zemlji, Kristus pa je glava tega telesa
(1Kor 12,27. Ef 1,22.23. Kol 1,18). Če hoče telo normalno delovati,
morajo biti vsi njegovi organi med sabo lepo usklajeni (1Kor 12, 12-26).
Ljubezen pa je vez popolnosti (Kol 3,14). Tu seveda ni mišljena
kakršna koli ljubezen, ampak tista, ki prihaja od Boga in povezuje
posamezne ude cerkve, torej agapé. Takšna ljubezen, torej agapé, bi
morala biti razpoznavni znak resničnih Kristusovih učencev, oziroma udov
cerkve. Toda, kot je razvidno iz apostolskih pisem, taka ljubezen
znotraj cerkva ni bila nekaj samoumevnega. Za tako ljubezen je treba kar
naprej prositi Boga, kajti glede teh reči smo še vedno kot sito ali
rešeto. Puščamo. Toda po drugi strani je medsebojna ljubezen znamenje
pripadnosti našemu Gospodu in je njemu v slavo. Zato jo je potrebno
negovati.
Jezus je dal svojim apostolom in po njih svoji cerkvi zapoved medsebojne
ljubezni. Ljubezen naj bi bila zaščitni znak Kristusove cerkve,
kajti preko nje je Jezus poveličan pred svetom. Če nam je primanjkuje,
jo izprosímo od Boga, tako da bodo vsi vedeli, čigavi učenci smo. Jezus
se je žrtvoval za nas in nam je pripravljen dati vse tisto, kar od njega
potrebujemo, njemu v slavo ter poveličanje
Ni komentarjev:
Objavite komentar