Na zadnji, veliki dan praznika je Jezus vstal in zaklical: "Če je kdo žejen, naj pride k meni in naj pije.
38 Kdor veruje vame, bodo, kakor pravi Pismo, iz njegovega osrčja tekle reke žive vode." 39 To
pa je rekel o Duhu, ki ga bodo prejeli tisti, kateri so sprejeli vero
vanj. Duha namreč še ni bilo, ker Jezus še ni bil poveličan." (Jn 7,37-39)
Zgoraj omenjeni dogodek se je zgodil v okviru šotorskega praznika, ki ga Judje še danes praznujejo zgodaj jeseni. Duhovnik je v času tega praznovanja vsako jutro skupaj z ljudstvom v procesiji stopil do vodnjaka Siloam, od koder je v tempelj prinesel vodo in jo izlil na oltar kot pitno daritev. Ob takšni priložnosti je Jezus izkoristil simboliko tega praznika in napovedal prihod Svetega Duha. V tistem času namreč Sveti Duh še ni bil dan v smislu tesnejše osebne povezanosti z verniki (v. 39).
V 38. vrstici Jezus ne navaja svetopisemskih, oziroma starozaveznih besed dobesedno, ampak po smislu. Preroki so namreč nekajkrat uporabili vodo kot simbol Svetega Duha in njegovega delovanja. Tako pravi Izaija:
"Kajti razlil bom vodo po žejni deželi,Pri preroku Zahariju beremo: "Tisti dan se bo zgodilo: iz Jeruzalema bodo privrele žive vode: polovica jih bo tekla proti vzhodnemu morju in polovica proti zahodnemu morju." (Zah 14,8)
potoke po izsušeni zemlji.
Razlil bom svojega duha na tvoj zarod
in svoj blagoslov na tvoje potomce."
(Iz 46,3)
Ezekijel pa pravi: "Pokropim vas s čisto vodo, da boste očiščeni. Vseh vaših nečistosti in vseh vaših malikov vas očistim. Dam vam novo srce in novega duha denem v vašo notranjost. Odstranim kamnito srce iz vašega telesa in vam dam meseno srce. Svojega duha denem v vašo notranjost in storim, da se boste ravnali po mojih zakonih, se držali mojih odlokov in jih izpolnjevali." (Ezk 36, 25-27)
V Svetem pismu se pojavljajo trije zelo močni simboli za Svetega Duha: ogenj, voda in veter. Ti trije naravni pojavi imajo zelo veliko rušilno in uničevalno moč, a tudi moč spreminjanja. Ogenj požge, voda odnaša, veter raznaša... Človek v svojem naravnem stanju beži pred Bogom. Šele ko se ga dotakne Sveti Duh, se je zmožen odpreti Božji milosti. Delovanje Svetega Duha je zato mnogostransko. Z izrazom živa voda so Hebrejci tistega časa označevali tekočo vodo. Kakor tekoča voda odnaša vse, kar ji stoji na poti, tako Duh odnaša iz nas vso nečistočo, odplavlja naše stare ideje, prepričanja in koncepte. Zato pravi prerok, da bo Bog nekega dne svojemu ljudstvu odvzel staro srce in dal novo. To ne pomeni nove črpalke za prečrpavanje krvi, ampak odstranitev stare narave ter pridobitev nove narave in novih prioritet. Sveti Duh v nas prevrača red stvari od zgoraj navzdol. Kar smo poprej zaničevali, ali bili do tega brezbrižni, sedaj cenimo in obratno.
Poglejmo si en primer delovanja Svetega Duha v praksi. Pred binkoštmi, ki so sledile Gospodovemu vnebohodu,
so bili apostoli bolj ali manj na skrivnem, toda potem, ko so
prejeli Svetega Duha, so naenkrat stopili na plano in pogumno
oznanjevali evangelij in to v različnih jezikih. Govorjenje v jezikih je bilo sicer res velik
čudež, nekakšen anti-Babilon (cf. 1Mz
11,1-9), a ne največji. Njegov namen je bil pritegniti pozornost
množice Judov iz različnih delov sveta, ki je bila takrat navzoča
v Jeruzalemu.
Še veliko
večji in neskončno pomembnejši čudež se je zgodil potem. Apostol
Peter je pridigal zbrani množici in jim dal v pridigi vedeti, da je
njihov resnični problem greh ter jim zagotovil, da imajo v Jezusovem
imenu odpuščanje grehov. Da, oznanil jim je čisti evangelij, kar
je množico pretreslo (cf. Apd
2,14-37). Delovanje Svetega Duha je bilo tako močno, da se je zgodilo nekaj, kar je s človeškega stališča povsem nepredvidljivo: "Tisti,
ki so sprejeli njegovo besedo, so se dali krstiti; in tega dne se jim
je pridružilo približno tri tisoč ljudi. " (Apd
2,4) Pri vseh, ki vanj verujejo, obljublja Gospod Jezus spremembo, ki
je posledica delovanja Svetega Duha. Ljudje smo po naravi grešniki, ki si
zaslužimo večno pogubljenje. Toda Bog nam ponuja svoj edinstveni dar. Na svet
je poslal svojega Sina Jezusa, ki je zaradi nas živel
brezgrešno življenje in bil v vsem poslušen svojemu nebeškemu
Očetu. Za naše grehe je pretrpel smrt na križu, vstal od mrtvih in
postal začetnik našega odrešenja. Tega je deležen vsak, ki vanj
veruje. Pa ne le to, kdor veruje vanj, je deležen tudi Svetega Duha, tako da, kot pravi
Jezus, tečejo iz njegovega osrčja reke žive vode.
Veruješ, da je Jezus umrl za tvoje grehe in vstal zaradi tvojega opravičenja? Ali mu popolnoma zaupaš?
Ni komentarjev:
Objavite komentar