10/06/2021

Je Marija soodrešenica?

Po določenem spletu okoliščin sem naletel na ameriško spletno stran Jesus-Maria Site, na kateri sem našel  tale zanimiv zapis, ki se po naše glasi: "Pomagaj dušam v vicah, pogosto moli to kratko molitev: 'Mati Božja, soodrešenica sveta, prosi za nas!'" Zraven pa je zapisana še naslednja domnevna Marijina obljuba: "Moj Sin osvobaja iz vic 1000 duš. Vsakič, ko je izrečena ta kratka molitvica, ta vztrajna molitvica, doseže tisoč duš v vicah večno srečo, večno luč."
 
Na tem mestu ne mislim govoriti o vicah, ki je ena od iznajdb, ki jo je postopno, preko stoletij razvila  srednjeveška cerkev, ampak o nazivu, ki se v Rimski cerkvi vedno pogosteje uporablja za Jezusovo Mater, to je izraz coredemptrix ali soodrešenica. Bojim se, da se bo nekega dne zgodilo,  da bo to postalo nekega dne tudi uradno in zapovedano verovanje rimske cerkve, pri čemer bo ta cerkev trdila, da gre za nekaj, kar je cerkev vedno verovala, kar je seveda čista izmišljotina. Podobno govorijo o drugih marijanskih naukih, kot sta dogma o brezmadežnem spočetju, ki uči, da je bila Marija od spočetja naprej obvarovana izvirnega greha ter dogma o Marijinem vnebovzetju, ki uči, da je bila Marija v trenutku, ko bi morala umreti, z dušo in telesom vzeta v nebesa. Tudi o teh rečeh govorijo, češ da je to cerkev vedno verovala, čeprav ni čisto tako, kar se da tudi zgodovinsko dokazati. Slavni Tomaž Akvinski, ta doctor angelicus, ki velja za največjega teologa rimske cerkve, namreč ni verjel v Marijino brezgrešnost od trenutka spočetja. Tudi dogma o njenem vnebovzetju ima svojo bogato zgodovino, o čemer sem med drugim pisal na tem mestu. Nauk o Mariji kot soodrešiteljici ni nič drugega kot naravno in vztrajno nadaljevanje te iste rimske poti, ki vijuga le še navzdol.

Žal smo  v protestantskih krogih pretirano sramežljivi, ko je treba govoriti o Marijini vlogi v odrešenjski zgodovini. Mnoge je najbrž strah, da bi ob tem izpadli preveč "papežniški", kar je čisti nesmisel.  Teolog Michael Horton je izjavil: "Nesporno ima Marija osrednjo vlogo v razpletu drame odrešenja, ni pa v njem glavna oseba." V resnici ni torej nobene potrebe po te vrste sramežljivosti.
 
Seveda pa ni Marija nobena soodrešenica, saj ni nikakršna boginja, niti nebeška kraljica, kot jo imenujejo v rimski cerkvi. Rimska Marija je sad sinkretizma z babilonskimi, egipčanskimi in grškimi kulti. Marija ni ustvarila same sebe, niti se ni izvolila za mater našega Gospoda. Ona je to postala po milosti, po Božjem odrešenjskem načrtu. Marija ni umrla za naše grehe, niti ni bila obujena za naše opravičenje. Nauk o coredemptrix jemlje Jezusu tisto, kar pripada samo njemu. On je edini Odrešenik. Marija nikogar ne rešuje. Apostol Peter je rekel: "V nikomer drugem ni odrešenja; zakaj pod nebom ljudem ni dano nobeno drugo ime, po katerem naj bi se mi rešili." (Apd 4,12) Tu jasno pravi, da ni v nikomer drugem odrešenja kot v Jezusu in v njegovem imenu. Sveto pismo nikjer ne pravi, da bi Marija odreševala. 

Skratka, tu gre za nauk, ki vernike fokusira na nekoga drugega, ne na Jezusa. Rimska cerkev je ogromno skladišče, ki ponuja svojim vernikom celo plejado stvari in raztresa njihovo pozornost na vse konce in kraje, Jezus pa pri tem ostaja v senci. To je zelo nevarna in pogubna stvar.
 

Ni komentarjev: