25 Možje, ljubíte svoje žene, kakor je Kristus vzljubil Cerkev in dal zanjo sam sebe,
26 da bi jo posvetil, ko jo je očistil s kopeljo vode z besedo,
27 tako da bi sam postavil predse veličastno Cerkev, brez madeža, gube ali česa podobnega, da bo sveta in brezmadežna.
28 Tako so tudi možje dolžni ljubiti svoje žene kot svoja lastna telesa. Kdor ljubi svojo ženo, ljubi sebe.
29 Saj vendar ni nihče nikoli sovražil svojega mesa, temveč ga hrani in neguje, kakor Kristus Cerkev:
30 smo namreč deli njegovega telesa.
31 Zaradi tega bo mož zapustil očeta in mater in se pridružil svoji ženi in bosta oba eno meso.
32 Ta skrivnost je velika; jaz pa pravim: glede Kristusa in glede Cerkve.
33 Zato naj tudi vsak med vami tako ljubi svojo ženo kakor sebe, žena pa naj spoštuje moža.
1 Otroci, ubogajte svoje starše v Gospodu, kajti tako je prav.
2 Spoštuj očeta in mater – to je prva zapoved z obljubo:
3 da ti bo dobro in boš dolgo živel na zemlji.
4 In vi, očetje, ne jezite svojih otrok, temveč jih vzgajajte v Gospodovi vzgoji in opominjanju. (Ef 5,25-6,4)
V pričujočem odlomku je apostol Pavel primerjal odnos cerkve s Kristusom z z odnosom med možem in ženo. Naš Gospod je vzljubil cerkev in dal sam sebe zanjo. Jezus je umrl za cerkev! On se je zanjo žrtvoval. Žrtvoval se je za vse, ki smo del tega njegovega skrivnostnega telesa. Cerkev je očistil vsega greha in jo pripravlja na večnost.
Kot On, ki je Ženin cerkve, ljubi svojo cerkev, tako so tudi možje dolžni ljubiti svoje žene. Ne gre torej za moževo gospodovanje nad ženo, ampak za ljubeče razmerje. Kot smo mi vsi skupaj, torej cerkev, Kristusovo telo, tako sta tudi mož in žena eno telo. Ne mož in mož ali žena in žena, ampak mož in žena. Na začetku Svetega pisma beremo: "Bog je ustvaril človeka po svoji podobi, po Božji podobi ga je ustvaril, moškega in žensko je ustvaril." (1Mz 1,27) Moški in ženske nismo enaki, smo pa zato komplementarni. Zato sestavljata mož in žena eno meso (cff. 1Mz 2,44. Mt 19,5.6. Mr 10,8. 1Kor 6,16). Način, na katerega smo intimno povezani s svojim telesom, je podoben povezanosti dveh, ki sta v zakonski zvezi. Enako je z zavezo Kristusa s cerkvijo (cf. Ef 5,28-32).
Otrokom je naložena odgovornost, da po svojih zmožnostih in glede na svojo zrelost izvršujejo svoj del Kristusovega načrta, ki ga ima v zvezi s človeškim rodom. Cerkev namreč sestavljajo različne generacije, med katerimi mora obstajati edinost. Po drugi strani so starši odgovorni za to, da z otroki ravnajo tako, da v njih ne vzbujajo jeze in zagrenjenosti.
To, o čemer govori apostol Pavel, je Božji ideal, mi pa vemo, da v praksi ni vedno čisto tako, ker mi nismo idealni. Ravno zato je apostol napisal te besede spodbude in opomina. Bog je ob vsakem času pripravljen na odpuščanje. Pravzaprav nam je v Kristusu že vse odpustil. Le priznati je treba svoje slabosti, da bomo to odpuščanje tudi v polnosti zaživeli.
To, o čemer govori apostol Pavel, je Božji ideal, mi pa vemo, da v praksi ni vedno čisto tako, ker mi nismo idealni. Ravno zato je apostol napisal te besede spodbude in opomina. Bog je ob vsakem času pripravljen na odpuščanje. Pravzaprav nam je v Kristusu že vse odpustil. Le priznati je treba svoje slabosti, da bomo to odpuščanje tudi v polnosti zaživeli.
Ni komentarjev:
Objavite komentar