Z rojstvom Jezusa Kristusa je bilo
takóle: Njegova mati Marija je bila zaročena z Jožefom; in preden sta
prišla skupaj, se je izkazalo, da je noseča – bila pa je noseča od
Svetega Duha.
19 Njen mož Jožef je bil pravičen in je ni hotel osramotiti, zato je sklenil, da jo bo skrivaj odslovil.
20 Ko je to premišljeval, se mu je v sanjah
prikazal Gospodov angel in rekel: »Jožef, Davidov sin, ne boj se vzeti k
sebi Marije, svoje žene; kar je spočela, je namreč od Svetega Duha.
21 Rodila bo sina in daj mu ime Jezus, kajti on bo svoje ljudstvo odrešil grehov.«
22 Vse to pa se je zgodilo, da se je izpolnilo, kar je Gospod rekel po preroku:
23 Glej, devica bo spočela in rodila sina
in imenovali ga bodo Emanuel,
kar v prevodu pomeni Bog z nami.
24 Ko se je Jožef zbudil, je storil, kakor mu je naročil Gospodov angel. Vzel je svojo ženo k sebi
25 in ni je poznal, dokler ni rodila sina; in imenoval ga je Jezus.
(Mt 1,18-25)
Zgoraj citirani opis Gospodovega rojstva, kot je zapisan v Evangeliju po Mateju,
je krajši in manj znan kot Lukov, vsebuje pa nekatere podrobnosti, ki
jih pri Luku ne najdemo, vendar na tem mestu ne bo govora o omenjenih
podrobnostih.
Osrednje sporočilo Matejeve pripovedi je stavek: "Rodila bo sina in daj mu ime Jezus, kajti on bo svoje ljudstvo odrešil grehov." (Mt 1,21)
Osrednje sporočilo Matejeve pripovedi je stavek: "Rodila bo sina in daj mu ime Jezus, kajti on bo svoje ljudstvo odrešil grehov." (Mt 1,21)
Zakaj ravno ime Jezus, saj je
bilo to ime v tistem času tako pogosto, da je v isti ulici zagotovo
živel vsaj nekdo z istim imenom? V Svetem pismu je ime zelo pomembna
stvar, saj z imenom zaznamujemo določene lastnosti osebe. Pogostnost ali
redkost imena tu ne igra nobene vloge. Tudi Jožefov je bilo v tistem
času veliko (prvi s tem imenom se pojavi v 1. Mojzesovi knjigi), pa
Marij tudi (prva, ki se omenja, je bila Mojzesova sestra). Ime Jezus
pomeni: "GOSPOD (JHVH), pomagaj!", "GOSPOD rešuje", "GOSPOD, reši!" ali "GOSPOD
je rešitev" (Vir: SSP - študijska izdaja). Že v imenu je bilo torej
naznačeno, zakaj je prišel Jezus na svet, zato torej lahko rečemo, da
je v imenu Jezus zajeto bistvo evangelija: Jezus je prišel na svet, da
svoje ljudstvo odreši grehov.
Kdo je njegovo ljudstvo? V
etničnem smislu je bil Jezus nedvomno Jud, torej pripadnik izvoljenega
Božjega ljudstva, toda znano je, da ga to ljudstvo kot celota nikoli ni
sprejelo: "V svojo lastnino je prišla (Beseda, Logos, torej Kristus; op. Dizma), toda njeni je niso sprejeli. (Jn
1,11) Kdor Jezusa ne sprejema, ne sodi v njegovo ljudstvo, ne glede na
spol, raso, jezik, narodnost, svetovni nazor, veroizpoved ali karkoli
drugega. "Tistim pa, ki so jo (Besedo, Logos, torej Kristusa; op. Dizma) sprejeli, je dala moč, da postanejo Božji otroci, vsem, ki verujejo v njeno ime in se niso rodili iz krvi ne iz volje mesa ne iz volje moža, ampak iz Boga." (Jn 1,12.13)
Vse življenje našega Gospoda je bilo
podrejeno enemu cilju. Ta cilj je bil, da z žrtveno smrtjo na križu
odreši "svoje ljudstvo", oziroma, kot je to na kratko povzel Pavel: "[O]n je bil izročen v smrt zaradi naših prestopkov in je bil obujen zaradi našega opravičenja." (Rim 4,25) On je "GOSPOD,
ki rešuje". Predreformacijska cerkev in njeni svečeniki nam ponujajo
starozavezne in svoje zapovedi, ceremonije in prepovedi, skratka
postavo, v zadnjih desetletjih pa tudi obilo humanizma (in renesanse). Po postavi
se še nihče nikoli ni odrešil, ker je še nihče nikoli ni mogel v celoti
izpolnjevati. Razen Kristusa. Z njim je nastopil nov čas: "Vedite,
bratje: po njem se vam oznanja odpuščanje grehov. In vsak, kdor
veruje, dobi v njem opravičenje od vsega, od česar niste mogli dobiti
opravičenja v Mojzesovi postavi." (Apd 13,38) Edino v njem, "kajti on bo svoje ljudstvo odrešil grehov." (Mt 1,21b)
Si tudi ti del njegovega ljudstva?
Ni komentarjev:
Objavite komentar