"Mar ne veste, da tisti, ki tečejo na
tekališču, res vsi tečejo, da pa le eden dobi nagrado? Tako tecite, da
jo boste dosegli. 25 Vsak tekmovalec pa se vsemu odreče, ôni, da
prejmejo venec, ki ovene, mi pa nevenljivega. 26 Zato jaz ne tečem kar
na slepo, ne bojujem se, kakor bi mahal po zraku. 27 Nasprotno, trdo
ravnam s svojim telesom in ga usužnjujem, da ne bi bil sam zavržen, ko
oznanjam drugim."
(1Kor 9,24-27)
Ko je apostol Pavel pisal te besede, je najbrž imel v mislih Korinčanom
dobro znane istmijske igre, ki so potekale vsako drugo leto v njihovem
mestu in so po popularnosti zaostajale le za olimpijskimi igrami.
Takratne igre so se v določenih detajlih razlikovale od današnjih
podobnih tekmovanj. Zmagovalcu so dali na glavo venec iz oljčnih vejic,
danes pa najboljšim podeljujejo medalje in še kaj bolj materialnega.
Toda vsa taka tekmovanja so imela in še imajo eno skupno značilnost:
prvi je lahko le eden. Pri izenačenem času bi se to lahko posrečilo
dvema. Drugače pa je pri tistem, o čemer govori sv. Pavel. On
postavlja vse kristjane v tekališče in nas spodbuja, da se potrudimo za
nagrado, torej, da bomo na nek način vsi prvi. Ali je s tem mislil, da
se kristjan odreši po delih? Če bi to mislil, bi bil sam s sabo v
kontradikciji, saj pravi na drugem mestu: "Z milostjo ste namreč odrešeni po veri, in to ni iz vas, ampak je Božji dar. Niste odrešeni iz del, da se ne bi kdo hvalil."
(Ef 2,8.9) Toda kristjani smo kot sito in rešeto: hitro pozabljamo,
kako, zakaj in česa smo (bili) odrešeni, pozabljanju pa sledi popuščanje. S tem se situacija samo poslabša, kar mnoge privede do malodušja.
Ker nam je Pavel hotel prihraniti to nadlogo, nas spodbuja k
disciplini. Usužnjevanje telesa, o katerem pripoveduje, ne pomeni, da
moramo sami sebe mučiti, kot to počnejo razni asketi, ki si hočejo na
tak način pridobiti dodatne zasluge pred Bogom (kar je v bistvu stvar
napuha), ampak nas drži v zavesti, da smo Božji otroci. Taka disciplina
seveda pomeni tudi odrekanje, a nagrada je že na tem svetu zavest, da
smo v varnih Božjih rokah. Brez discipline tudi apostol Pavel ne bi
zmogel opraviti dela, za katero ga je Bog določil.
Obstaja še druga razlika med tekmovalci na športnih
igrah in tekmovalci v Božjem tekališču. Njihova nagrada je taka, ki
ovene, ali pa bo šla nekega dne na
določen način v nič, nas pa čaka večna nagrada v Božjem kraljestvu.
Kot sem že napisal, vztrajnost v tej naši tekmi ni vzrok našega
odrešenja, ampak njegova posledica. Naš Gospod je ob neki priložnosti
rekel: "Vse, kar mi da Oče, bo prišlo k meni; in kdor pride k meni, ga nikoli ne bom zavrgel." (Jn 6,37) Take vztrajnosti ne moremo proizvajati iz lastne moči, v nasprotnem primeru bomo omagali. Ta moč prihaja od Boga.
In še ena pomembna razlika obstaja med športnimi igrami in tekmo, v
kateri se je znašel kristjan. Na športnem tekmovanju je nekdo prvi,
spet nekdo drugi, tretji, četrti, deseti, stoti... Pri naši tekmi ni
takega razvrščanja in uvrščanja. Nihče ne tekmuje proti ostalim, ampak
skupaj z ostalimi. Nekateri so malo bolj spredaj, drugi malo bolj zadaj,
pač odvisno od osebnih zmožnosti in okolnosti. Problem lahko nastopi, če
nekateri mislijo, da si pri Bogu zaslužijo kaj več od drugih. O nečem
podobnem govori Jezus v svoji priliki o delavcih v vinogradu (cf. Mt 20, 1-16).
Prilika pripoveduje o gospodarju vinograda, ki je šel ob različnih urah
dneva najemat delavce za svoj vinograd in se je z delavci iz vsake
skupine pogodil, da jim bo plačal po en denarij. Ko so prišli po
plačilo, so tisti, ki so začeli z delom prvi, mislili, da bodo dobili
več od tistih, ki so prišli pozneje, zato so se začeli pritoževati.
Gospodar pa je rekel enemu od teh: "Prijatelj, ne delam ti krivice. Ali se nisi pogodil z menoj za en denarij? Vzemi,
kar je tvojega, in pojdi! Hočem pa tudi temu zadnjemu dati kakor tebi.
Ali ne smem storiti s svojim, kar hočem? Ali je tvoje oko hudobno, ker sem jaz dober?"
(Mt 20,13-15) Pogodba je pogodba, če si se pogodil po denariju, ne
moreš pričakovati dveh denarijev. Kot sem že napisal, ne tekmujemo vsak
proti vsem ostalim, ampak skupaj z drugimi brati in sestrami, plačilo
pa določa Bog. Pri tem ne smemo pozabiti, da smo še vedno samo grešniki,
odrešeni po zasluženju Jezusa Kristusa, ne po svojih zaslugah.
Pri Bogu ni zlatih, srebrnih in bronastih medalj ter uvrščanja na višja ali nižja mesta na lestvici zmagovalcev in poražencev. V nebeškem kraljestvu namreč ni poražencev. Po milosti smo vsi zmagovalci. Zato bo na koncu vsakdo, ki vztraja, prejel od njega nevenljiv
venec.
Ni komentarjev:
Objavite komentar