(Rim 12,1-5)
V nekaterih cerkvah, tudi v rimsko-katoliški, učijo, da ima duhovnik, kot zastopnik vernega ljudstva in hkrati neke vrste Kristusov namestnik (alter Christus, kar pomeni drugi Kristus), posebno moč in oblast, da pri maši obnovi Kristusovo daritev na Kalvariji. Maša naj bi bila torej spravna daritev [propitiatorium] za žive in mrtve.* Sveto
pismo seveda nikjer ne govori o taki vrsti darovanja, nas pa vseeno spodbuja, naj
Bogu darujemo sami sebe, oziroma svoja telesa. Taka daritev, oziroma
žrtev je živa, saj smo po njej prej bolj kot manj živi. V času Stare
zaveze so morali, če so hoteli Bogu kaj žrtvovati, ubiti žrtveno žival,
naša žrtev pa je in ostane živa.
V krščanstvo so se v preteklosti prikradle razne manihejske ideje, po katerih naj bi
bilo telo nekaj slabega, duh pa naj bi bil dober. Toda Pavel nas ne
spodbuja, da bi darovali svojega duha, ampak svoja telesa, naj se torej
povsem predamo Bogu, kar je po Pavlu smiselno bogoslužje.
Taka predanost nas tudi varuje pred sistemom razmišljanja, v katerega
nas ukaluplja, oziroma hoče ukalupiti svet. Apostol nas zato dodatno
spodbuja, naj se ne prilagajamo filozofiji s katero nas hoče ujeti svet,
ampak naj mislimo Božje misli. Kristjani nismo nikakršni nadljudje z nadnaravnimi sposobnostmi, zato tudi nas prerado zanese
precej "visoko" v naših mislih. Pavel nas prizemlji s tem, da nam pove, naj mislimo
o sebi v skladu s tem, kar dejansko smo in v skladu z danim nam darom
vere. Vsak kristjan je kamenček v mozaiku Kristusove cerkve, vsi skupaj pa smo udje
enega samega telesa. Kakor ima telo mnoge organe, tako smo tudi mi
posamezni udje, ki sestavljamo skrivnostno Kristusovo telo - Cerkev.
Pri tem ne gre za nikakršne disciplinske vaje, s pomočjo katerih bi si
mogli prislužiti zveličanje. Odrešeni smo namreč edino po Kristusovi smrti na križu
in vstajenju. Kristus nam je prislužil vse, kar potrebujemo za zveličanje. Ker je on vse predal za nas, se tudi mi predajmo njemu!
*Cf. A. Strle, Vera Cerkve, Dokumenti cerkvenega učiteljstva. Mohorjeva družba, Celje 1977. S. 331.
Ni komentarjev:
Objavite komentar